Miti o bloganju

Bolj kot blogerska scena postaja znana, čedalje več mitov se ustvarja okoli nje. Če so na začetku neblogerji gledali na njo samo še kot na hobi nekaterih punc in vir zabave ali sprostitve, se je v zadnjih letih pogled marsikoga zagotovo spremenil. Za ta post so me spodbudili nekateri komentarji, ki jih berem na socialnih omrežjih ali slišim v živo in ki jih pri ljudeh, ki ne blogajo, zagotovo ne manjka. Obstajajo marsikatera prepričanja o nas, lepotnih blogerkah, ki pa so velikokrat zgrešena, čeprav so ostali prepričani, da imajo prav. Odločila sem se izpostaviti šest prepričanj oz. mitov, ki sem jih že velikokrat slišala o lepotnih blogerkah, in na njih odgovoriti s svojega vidika.



1. Blogerke se kopajo v zastonj izdelkih
Namerno sem uporabila metaforo. In namerno besedo zastonj, ne PR pred izdelki. V zadnjem letu, dveh, odkar se je sodelovanje znamk z blogerkami precej razširilo, je tale misel zagotovo šinila v glavo vsaki punci, ki ne bloga. Tudi sama sem imela že veliko pogovorov z znanci, ki vedo za moj blog, da zagotovo dobim ogromno izdelkov zastonj. Nekateri so celo prepričani, da dobim zastonj vse in sploh več ne kupujem kozmetike. Ne, stvar v resnici nikakor ni taka. Seveda, dobivam ponudbe za sodelovanje, vendar vedno, preden sprejmem, premislim, če mi izdelek ustreza in če pisanje o določenem izdelku sploh sodi na moj blog. Zagotovo pa še vedno veliko izdelkov kupim sama in na mojem blogu boste našli ogromno zapisov o le-teh. Po drugi strani pa so PR izdelki lepa priložnost, da lahko blogerka preizkusi nek izdelek, ki ga drugače mogoče ne bi, in o njegovih pozitivnih ali negativnih lastnostih poroča bralkam.

2. Blogerke sprejmejo vse, kar jim ponujajo
Resno mislite, da je tako? Čeprav je moj blog orientiran predvsem v smer o pisanju o kozmetiki, dobivam tudi raznorazne ponudbe, ki s tem nimajo nobene veze. Bi radi preizkusili proteinske ploščice iz insektov? Hvala, ampak zagotovo ne bi. Da ne omenjam, kolikokrat dobim ponudbo za sodelovanje, ki jo lahko mirne duše poimenujem izkoriščanje, saj bi morala po pogojih ponudnika jaz kot blogerka izpolniti sto in en pogoj, da bi jim naredila reklamo na blogu in socialnih omrežjih, v zameno pa ne bi dobila niti omembe na njihovi Facebook strani. Hvala, ampak moj čas je predragocen za take ponudbe.
Drugače pa predvsem pri negovalni kozmetiki velikokrat ponudbe zavrnem, ker imam mogoče izdelek tega tipa na zalogi in novega ne potrebujem, po navadi pa sprejmem nekaj, kar v tistem trenutku rabim, ker mi je oz. mi bo kmalu zmanjkalo (npr. tonik, krema za obraz, gel za umivanje ...) oz. za kar sem prepričana, da bom hitro porabila (micelarne vodice, izdelki za odstranjevanje ličil ...). Navsezadnje, treh krem za obraz pa naenkrat res ne morem testirati.
Po drugi strani pa blogerke veliko izdelkov kupimo, pišemo o njih na blogih in tako znamki delamo reklamo. Zakaj pa ne bi smele biti za svoje delo nagrajene s kakšnim izdelkom z njihove strani? ;)

3. Ne verjemi ničemur, kar blogerka zapiše, ker samo hvali izdelke, ki jih je prejela zastonj
Obstajajo blogerke, ki svoj čas raje vlagajo v to, da pišejo o izdelkih, ki so jih navdušili, in blogerke, ki bodo pisale tudi o izdelkih, ki jm ne odgovarjajo. Vendar še to ne pomeni, da nobena ni iskrena. Sama se držim načela, da ne pljuvam po izdelku, ki mi ni všeč in v objavi ne žalim znamke - ne v primeru, če izdelek kupim, ne v primeru, da ga dobim od uvoznika, saj en izdelek ne odraža kvalitete vseh preostalih izdelkov določene znamke. Kljub vsemu pa vedno povem iskreno mnenje. Če mi bo izdelek všeč, ga bom pohvalila, če mi ne bo, bom tudi povedala, kaj mi ni odgovarjalo. Kot smo različne blogerke, so različna tudi naša pričakovanja in izkušnje in vsak izdelek vsaki res ne more odgovarjati. Mogoče se k pisanju negativne ocene težje spravim kot k pisanju pozitivne, vendar sem v svojem pisanju 100 % iskrena in ne mislim hvaliti nečesa, kar me ni navdušilo.

4. Bloganje je  preprosto, vsak lahko bloga
Drži, vsakdo lahko odpre svoj blog, s tem ni veliko dela, vendar samo vzdrževanje bloga, redno objavljanje, delanje na tem, da blog zraste, da je kvaliteten in da pridobiva bralce, ni tako preprosto, predvsem ne v Sloveniji, kjer je glede na majhnost trga ogromno lepotnih blogov in je treba veliko delati na tem, da si opažen. Dnevna aktivnost na socialnih omrežjih, povezovanje s soblogerkami, komuniciranje z bralci, odgovarjanje na mejle, stik z znamkami, sledenje lepotnim novostim so aktivnosti, ki so del bloganja. Ni dovolj, da samo napišeš objavo in jo pošlješ v svetovni splet. Če želiš, da ima bralstvo, je treba delati tudi na promoviranju. 

5. Bloganje vzame zelo malo časa
Ko slišim take cvetke, je moj odgovor samo: Začni blogati, pa boš videl/-a. Bloganje ni samo sedenje pred računalnikom in spisanje besedila na hitro. Je testiranje, načrtovanje objav, iskanje navdiha, idej, fotografiranje, urejanje fotografij, pisanje objav, pregled in drugo ali tretje branje objave, swatchanje, primerjanje izdelkov, ustvarjanje makeupa ali nail arta, sestavljanje stajlingov pri modnih blogerkah - a neblogerke res mislijo, da blogerke vse to naredimo v pol ure? Bloganje je hobi, pri katerem ena objava vzame ure in ure, preden blogerka klikne gumb objavi.

6. Bloganje ni hobi, je izgubljanje časa
Zagotovo je že vsaka izmed nas slišala tale stavek. Jaz raje niti ne povem, kolikokrat imam z očetom debate o tem, da v mojem bloganju ne vidi nobenega smisla in naj počnem raje kaj bolj pametnega. Seveda, ker prosti čas je boljše preživeti pred televizijo na kavču z buljenjem v nezanimiv program, kot pa početi nekaj, kar te izjemno veseli in izpopolnjuje? Noben hobi ni izgubljanje časa, v kolikor nekdo počne nekaj, v čemer najde zadovoljstvo. Sama uživam v ustvarjanju makeupa, manikir, pisanju o izdelkih in mi ni žal niti minute, ki jo porabim za to. :)

Drage soblogerke, zagotovo ste tudi ve že kdaj slišale kakšno prepričanje o bloganju, ki vas je pustilo odprtih ust in ste se že pripravljale na dolgo debato o tem, kako je nekdo v zmoti. Zagotovo sem pozabila kakšno prepričanje oz. mit o bloganju, tako da ga kar mirne duše delite z mano, seveda pa bi z veseljem slišala tudi vaše mnenje o prepričanjih, ki sem jih omenila v objavi.

Hkrati bi rada z vami delila objavo Katje (Viva La Vida Blog) 10 things bloggers don't tell you, ki dobro opiše blogersko življenje in nekatere točke se pokrivajo z miti oz. prepričanji, ki sem jih tudi sama omenila.

Drage bralke, kaj menite o teh mitih, ste tudi same že kdaj pomislile kaj podobnega? Hvala za pozornost!

34 komentarjev

  1. Jaz bi še k zastonj izdelkom dodala, da ti seveda niso zastonj kadar sprejmeš dogovor, da bo znamka ta izdelek tudi videla na tvojem blogu...saj porabiš kar nekaj časa za to :) Torej je izdelek v zameno za trud in porabljen čas.
    Bloganje ti lahko vzame malo časa, če se temu ne posvetiš popolnoma in na hitrco poslikaš, dobesedno vržeš par besed na splet in je to to :D Pač imaš tudi take ne :)
    In tudi moja mama ma zadnje čase pripombe zakaj toliko fotografiram skoz za blog, ker nimam nič od tega...Ampak se mi preprosto ne da na dolgo razlagat, ker mislim, da ne bi razumela :)
    Se pa trenutno ne spomnim kakšnega drugega mita.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Popolnoma prav imaš. Dejansko izdelek res ni zastonj, ker vanj, preden se znajde na blogu, vložiš ogromno časa. Žal nekdo, ki ne bloga, ne razmišlja tako. Vsaj po tem, kar sem jaz do sedaj brala ali slišala od neblogerjev (A ti znamke kaj pošiljajo zastonj? Koliko izdelkov pa dobiš zastonj? Tole si spet dobila zastonj? Tale izdelek je zastonj, ocena zagotovo ni resnična ... - to je nekaj stavkov, ki sem se jih naposlušala).
      Res je, tudi take blogerice obstajajo, ki nekaj na hitro skupaj spacajo, ampak za take dvomim, da so zelo uspešne, zato jih tudi nisem omenjala v objavi, raje sem se osredotočila na resnejše blogerice, ki res vlagajo ure in ure v svoje delo. Sem pa pisala predvsem s svojega vidika in raje ne povem, koliko objav sem spravljala skupaj po več dni.

      Včasih razmišljam, da se našim staršev pozna, da so iz večino svojega časa preživeli brez računalnika in spleta in se jim vse to zdi popolnoma brezveze.

      Izbriši
  2. S tvojimi odgovori se vsekakor strinjam, sem se pa s temi miti že nekajkrat srečala :) Mislim, da bodo odgovori marsikomu pomagali pri tem, da bodo resno razmislili o bloganju, o njegovi zahtevnosti, predanosti in marsičemu ter da ne bodo več oz. bodo vsaj začeli zmanjševati neke nesmiselne laži.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni se včasih zdi, da se take izjave še najpogosteje pojavljajo med ljudmi, ki sploh ne razmišljajo o bloganju. Raje ne ugibam, kakšni so razlogi, ampak sama pravim, da dokler česa ne probaš, ne moreš točno vedeti, kako je s tem. Vsi imamo neka prepričanja o različnih stvareh, ampak šele, ko nekaj dejansko probaš in delaš na tem, vidiš, kako je na stvari in velikokrat se zgodi, da se tvoj pogled spremeni. Tako da drži, včasih je treba malce bolj in z več vidikov pogledati na stvar, preden si ustvariš neko, po možnosti nepravo prepričanje. ;)

      Izbriši
  3. Super zapis, sem sama tudi že vse te slišala. Mi je pa tudi ta dobra ''zakaj pa ne služiš s tem/ računaš za objave'' (ne razumem ali je tako težko razumeti, da vsem ni cilj denar) ali pa ''kam boš s toliko izdelki'' :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, Sanja. Ja, tale, zakaj pa ne služiš s tem, tudi zmaga. Čeprav se nobena ne bi branila, da bi bila to njena služba, pa žal ni tako, ampak to počnemo iz veselja in ljubezni do kozmetike. Kaj boš s toliko izdelki? Porabila jih boš, a ne? Hehe. :D :D

      Izbriši
  4. Absolutno odlična objava, je nekam za nalimat, da jo bodo videli vsi perspektivni blogerji in hitro sodeči bralci :)

    Jaz se pa sploh ne srečujem s takimi vprašanji in predsodki, čeprav sem jih pričakovala. Bolj so ljudje presenečeni ko slišijo, da dobim kakšno stvar "zastonj" in predvsem kako bran je moj blog. Mogoče zato ker se vidi, da ne sprejemam vsega povprek, kaj pa vem. Do zdaj imam samo pozitivne izkušnje kar se tiče pogovorov o bloganju in tudi doma me podpirajo brez kakšnih tipičnih stavkov, da imam vsega preveč. Jih pa že malo skrbi, ker vidijo da ves čas samo delam, zato tudi predsodkov, da bloganje vzame pol ure pri nas ni. Ampak, če bi se imela take ljudi okrog s trapastimi vprašanji in trditvami, bi pa tudi meni privzdignilo pokrov.

    Moram pa priznat, da že kar dolgo obžalujem, da sem dala kontakt na blog, ker vsi ti kupi mejlov z ponudbami me kar dušijo. Nisem dobra v komunikaciji in kar sedim pred ekranom 15 minut in ne vem kaj napisat, večinoma kako jih čim bolj vljudno zavrnit, ker me 90 % stvari niti malo ne zanima, sploh kakšna naravna kozmetika. Sploh so mi cvetke tisti, ki me prosijo, če bi za njim napisala zastonj objavo. Yeah, sure, ker ne vzame dan dela. To izkoriščanje blogerjev se mora nehat. Začelo me je tudi motiti to, da mi nekdo pošlje nekaj brez da bi me vprašali če sploh želim to. Vsaka objava mi predstavlja veliko dela in ko mi nekdo kar tako pošlje eno stvar, sem kar jezna.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, Mateja, za tale tvoj izčrpen komentar. Saj ti si itak zaslužiš vse, ker si zagotovo najboljša slovenska blogerka, ki se za vsako objavo maksimalno potrudi. <3 Sem pa vesela zate, da te doma podpirajo. :D

      Za kontakt te pa čisto razumem. Mene tudi jezi, ker pogosto dobivam mejle, če bi jim naredila tako in drugačno objavo, ki bi mi itak vzela ure, ampak sem se čez čas naveličala odgovarjati na take mejle in jih preprosto ignoriram, čeprav je to grdo od mene. Ampak se mi s tem res ne da več ubadati. Drugače te pa glede komunikacije čisto razumem, jaz imam tudi velikokrat problem, kako odpisati, da bom dovolj prijazna, vendar me zadeva ne zanima. Bolj od vsega me pa jezi, da me dajejo na neke PR liste, na katere se nisem prijavila. Ok, če bi bile vsaj lepotne, ne pa, da sem začela prejemati PR novice od kobilarne Lipica pa od Elektro Maribor. Mislim, halo! Kaj imam jaz s tem? Čudno ...
      Kar se tiče paketov presenečenja, pa sem jih jaz začela drugače dojemati kot izdelke, za katere se dogovorim za objavo. Navsezadnje nimam celega dne samo za blog in bi rada pisala tudi o izdelkih, ki jih sama kupim oz. delila moje manikire in makeupe, torej paketi presenečenja zame niso prioriteta in pridejo na vrsto, ko pač pridejo in jih raje vključim v kake druge objave (favoriti, sezonske, izdelki, ki so me razočarali) oz. pišem o njih, če sem prepričana, da bi bralce ocena zanimala.

      Izbriši
  5. Zelo dobro napisan post! Strinjam se z vsem. :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Se strinjam s tvojim zapisom. Se mi pa tudi dogaja da dobivam vprašanja, koliko služim z blogom in ko jim povem, da nič, vsaj ne v smislu nakazila na TRR, mi sploh ne verjamejo. Vedno dobivam komentarje, ja saj pol se ti pa ne splača, zakaj bi pa to še delala, naj ti kaj plačajo. Podobne komentarje sem dobivala tako od kolegov kot družinskih članov, ker pač vse se dela samo za denar.. ne rečem, da mi kdaj ne bi prav prišlo, da sem plačana za kaj, ampak dokler pa so stvari tako kot so, ne razumem zakaj samo pač ne morem delati nekaj kar me veseli in pika. Zakaj je treba takoj vse zamorit, v smislu - "zakaj pa ne zahtevaš da ti plačajo?", "a še nikol ti niso nič plačali?", "morš si cenik postavit" in podobne... Veliko je blo tudi že neprivoščljivih komentarjev kao da imam vse zastonj, pa da itak, ničesar več ne kupim, pa da naj dam zdaj te stvari in izdelke naprej, ko jih ne bom več rabila za blog, ker ziher ne morem vsega porabit... ja mislim halo? Ja, podarim kaj kolegici, ampak ne mislim pa kar razdajat stvari, ki sem jih komaj kupila ali pa dobila v test samo zato, da se bo drugi lahko hvalil kaj je dobil zastonj... Kaj kupim in kaj dobim pa očitno nobenega ne gae, to je blo ziher vse zastonj, v DM-u sem samo nabrala v vrečko in šla ven - oziroma na tak način prejemam komentarje ali pa jih berem na socialnem omrežju. In načeloma si pač mislim ja, ok, saj res dobim kar nekaj izdelkov vsak mesec, ampak vseeno, pa niti približno ni to zastonj. Že oprema, ki jo uporabljam, da poslikam je dražja kot izdelki od večih mesecov skupaj...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja ja! Ali pa da zakaj ne prodaš izdelke naprej?? Uhh, ja to sem pa že slišala. Ummm ne, ker jih hočem porabit?? Like.. a jaz pa ne smem imeti kozmetike al kaj?!?!

      Izbriši
    2. Ja, ker hobija pa ne moreš imeti iz veselja in užitka, ampak zato, da bi bila plačana zanj? Lol. Ja, eni pač ne razumejo.
      Če se meni izdelki podvajajo ali vem, da pač izdelek ni primeren zame oz. mi ne bo všeč (odtenek ...), tudi podarim naprej, ne razumem pa, zakaj bi sedaj morala začeti talati kar vse po vrsti. Ampak verjetno itak gre samo za komentarje takih, ki bi radi, da bi njim kaj dala.
      To gre meni tudi na živce, ker vsi mislijo, da pa vse dobimo zastonj in nič več ne kupimo. Ne drži, zagotovo tudi same kaj kupimo, ampak ljudje se pač raje prepričajo v to, kar jim je ljubše.

      Izbriši
  7. Odlična objava! Res si dobro spisala vse skupaj. In ja, bloganje vzame veliko časa.
    Sama se sicer ne srečujem z negativnimi komentarji, ampak ja, veliko je takšnih in drugačnih mnenj .. :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. <3
      Jaz se v živo tu in tam, ampak največ na socialnih omrežjih. Očitno sledim samim nevoščljivcem ali kaj. :P

      Izbriši
  8. Odličen zapis, brez dlake na jeziku. :) To objava bi moralo videt čim več bralcev, pa tudi tistih, ki razmišljajo o bloganju.
    Sama še sicer večino od teh komentarjev nisem dobila, je pa veliko znank, sošolk, ki mojega dela ne razumejo in se jim zdi čista potrata časa. Ampak vem, da se nekatere skoraj ne ličijo in jih na nek način razumem, da jim to pač ni tako zanimivo. Tako da se niti ne trudim karkoli razlagat. Glavno, da jaz v tem uživam in je to zame hobij. Eni so pač nadarjeni za šport, risanje, petje; drugim pa nam več pomeni pisanje, fotografiranje in branje (objav, knjig,...). :)
    Drugače pa ena moja soseda že od samega začetka ve za moje bloganje in je to sploh ni zanimalo, niti ni brala lepotnih blogov, ko je nekega dne opazila, da sem prejela nekaj izdelkov od podjetij, nakar mi čez nekaj dni začne, da ona močno razmišlja, da bi začela pisat blog. Pa sem ji potem povedala, da sama precej časa namenim temu, da si za testiranje in pisanje objav vzamem več časa, da mi včasih nikakor ne uspejo slike in slikam eno stvar večkrat, itd. In potem jo je naenkrat kar minilo, da bi pisala blog. Očitno jih večina na prvi pogled meni, da si za bloganje moraš vzeti zgolj pol urice in je vse napisano ter lahko že klikneš gumbek Objavi. Šele, ko jim razložiš, vidijo, da vse le ni tako enostavno. Če te bloganje res ne veseli, slej ali prej obupaš. Sem v času, odkar spremljam bloge+pišem svojega, opazila tudi nekaj blogerk, ki so bile zagrete le nekaj mesecev, potem pa so puško enostavno odvrgle v koruzo. :(
    Na srečo pa me moji domači podpirajo, le včasih me mama heca, kaj spet slikam čez vikend, pa sem komaj prišla domov s faksa. :D Mam pa tudi zlatega fanta, ki me je spodbudil, da sem začela pisat. Čeprav včasih pojamra, da bi lahko kak vikend slikanje in pisanje dala na stran in se posvetila samo njemu, pa se na koncu vedno z mano veseli, ko mu pokažem, kaj sem objavila. :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz pa imam z znankami in prijateljicami, ki se ne ličijo, čisto drugačne izkušnje. V bistvu me še te najbolj podpirajo, predvsem, ker to pomeni, da jim lahko dam nasvet, ko ga potrebujejo ali jih naličim, ko kam gredo itd.
      Se strinjam, vsak imam v nečem veselje in zakaj se ne bi podpirali med sabo, ne glede na to, kakšen je tvoj hobi? :)
      Ja, take so zmagovalne, ki bi blogale samo zaradi zastonj izdelkov. Ker bodo pa ja takoj začeli deževati in ne bo treba nič delati za to. Eni imajo res čudne predstave.
      Bravo za takega fanta, he's a keeper. ;) Moj me na srečo tudi podpira. Se tisti čas, ko jaz blogam, zaposli z nečim drugim, pa tudi v trgovinah, čeprav res ne mara, ko preživljam čas pred kozmetičnimi stojali, včasih pravi, vzemi tale izdelek, o tem boš ziher spisala super objavo. Res, thumbs up za take zlate fante. :)

      Izbriši
  9. Super objava, se strinjam s vsem napisanim in s tvojim razmišljanjem. Tudi sama pogosto poslušam najbolj 1., 3. in 6. Res je, da imam odkar blogam veliko več kozmetičnih izdelkov, nekatere sem dobila tudi "zastonj", v bistvu kar nekaj od teh. Je pa res, da ta "zastonj" niti približno ni zaresni zastonj saj vložim v to svoj čas in svojo energijo in se sekiram enako kot se bi za službo, ko mi nečesa ne uspe opraviti v roku, ki sem si ga v začetku postavila. Včasih me pogled na polno polico izdelkov spravlja v slabo voljo, ker vem o koliko stvareh še moram pisati, pa tako malo časa imam poleg vsega. Ampak samo včasih, ponavadi mi je v zabavo in lastno veselje, to pač rada delam. Ne vem zakaj bi bil moj hobi izgubljanje časa. Nekateri igrajo računalniške igrice, spet drugi golf ali delajo nekaj kar jih veseli - to je hobi. Ne vem zakaj bi bili nekateri hobiji vredni manj kot so drugi ...
    Sicer pa z vsemi zgoraj opisanimi točkami smo se že srečavali in se verjetno še veliko bomo. :)
    Tebi gre nedvomno super, mislim, da bi bilo ogromno, ogromno bralk, vključno z mano, žalostnih, če tvojega hobija ne bi bilo več. Tako, da hobi, ki da veselje tebi in toliko ljudem okrog tebe ne more biti izguba časa ...

    OdgovoriIzbriši
  10. Odlična objava in res bi jo moralo prebrati čimveč ljudi. Mit, o katerem jaz največ slišim je ta, da se s kozmetiko toliko ukvarjajo samo neumne/plehke ženske. Poklicno se gibljem v krogih, kjer je mejkap/nohti bolj izjema kot pravilo. Ne vem od kje ljudem ideja, da ne moreš biti hkrati naličen in pameten :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To, ali pa slišiš da si samo obsedena z mejkapom in svojim videzom in si čisto površinska in ne znaš razmišljati o ničemer bolj "globokem" grr.
      Res lepo da se je malo začelo o teh predsodkih govorit!

      Izbriši
  11. Bravo, to je res odlično zapisan blog in ob pravem času, ker se mi zdi da se vsak dan pojavi vedno več deklet, ki mislijo da bodo napisale 3 stavke, na hitro poslikale (po možnosti v najslabši možni kvaliteti) in potem takoj zahtevale izdelke od znamk. Da sploh nebi o ljudeh ki praktično nimajo pojma kaj je to bloganje in koliko časa oseba porabi za to, so pa takoj pripravljeni deliti "dobronamerne" nasvete/kritike in širiti "poznavalska" mnenja...

    Sem čisto za spodbujanje novih zagretih blogerk, ampak priznam da me kar pogreje, ko pride kakšna punca, "nabavi" cel kup followerjev in potem z popolnoma površinskimi objavami pričakuje vsesplošno navdušenje in slavo. Tiste blogerke, ki pa se tiho in zavzeto trudijo za kakovostne objave pa ostanejo spregledane...

    (sorry za rant, besede so kr letele iz mene :D )

    OdgovoriIzbriši
  12. Avtor je odstranil ta komentar.

    OdgovoriIzbriši
  13. Odlično zapisano + hvala ker si delila še mojo.

    Ful imam rada takšne objave, se mi zdi prav da razblinimo te miti. Sploh te - da lahko bloga vsak in da vzame malo časa, se mi zdi da dlje kot sem v bloganju, več časa mu posvečam. Haha, dobro da ne štejem koliko ur! :D

    Ampak uživam v celotnem procesu pisanja, slikanja, spremljanja drugih punc.... res sem vesela, da sem lahko del tega sveta :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Brez besed sem ostala, odlično napisano Tatjana, se čisto strinjam. Sploh če se odločiš za bloganje imaš takoj večjo odgovornost in postaneš odgovornejši, no vsaj pri meni se je to zgodilo. Ker mi ni več tako vseeno kaj zapišem in kaj "prodam" ljudem. Se čisto strinjam z vsem napisanim;) <3

    OdgovoriIzbriši
  15. Kapo dol! Mislim, da je to edeeen boljših zapisov v zadnjem času! Super si zajela vse mite in jih prav tako odlično zapisala. Upam, da to objavo prebere čimveč ljudi, posebej takih, ki spadajo v to kategorijo ljudi, ki spuščajo takšne komentarje. Jaz se z tem sicer še nisem srečala, sem pa 100% da se ljudje o tem pogovarjajo, glede na to da sem v našem kraju edina z takšnim hobijem. Stokrat raje fotografiram, pišem, brskam in iščem ideje, kot pa da poležavam pred televizijo in se počutim totalno neproduktivno. Meni bloganje tudi pomaga pri svoji samopodobi in občutku, da nekaj počnem zase in za svojo srečo.

    Top! Bravo!

    OdgovoriIzbriši
  16. Odličen zapis, bi ga bilo nekam za pripoati, da si vsak prebere.
    Kje naj začnem?
    Sama dobivam tudi veliko komentarjev v stilu, pa saj ti vse dobiš, ful dobro, da ti zastonj pošiljajo. Ne, to sploh ni res.... več kot pol ponudb zavrnem, kar se mi pač ne zdi meni primerno. Ni mi tudi ok, ko pošljejo kar sami od sebe, čeprav so tukaj izjeme, ki me pozitivno presenetijo- recimo danes Licila.si, pa tudi za druge si rečem ajde, to je res dobronamerno.

    Se pa večkrat pogovarjamo s kolegicami ki "tarnajo", da nekateri blogerji dajejo gor samo še PR izdelke in potem ne verjamejo v kredibilnost.
    In takrat pomislim nase, več kot 80 % izdelkov si sama kupim, ponavadi je pa res, da ne pišem nekih negativnih objav- se jim skušam ogniti. Morda tudi zato, ker se precej poznam in vem kaj mi bo ustrezalo.

    In ja, glede hobija....res včasih ti gredo ure in ure, ampak meni je to zabavno. Namesto filmov, ali pa zvečer ko sem zmatrana za sprostitev.

    Sicer pa, vse pohvale za objavo!

    OdgovoriIzbriši
  17. Waw, tole si super zapisala. Res realen pogled na to, kako nas ljudje vidijo in kakšna mnenja imajo. Tudi jaz sem jih že kar nekaj slišala, tudi dobila nekaj vprašanj in vidim, da so zelo podobna. Objavo bom defintivno delila tudi na svoji strani, saj je super, da se vidi realna plat bloganja in koliko časa ter truda je v to dejansko vloženega. xx

    OdgovoriIzbriši
  18. Odlična objava! Z veseljem sem jo prebrala in upam, da pride na ušesa vsaj enemu, ki je kdaj mislil katerega koli od teh mitov.

    Najprej moram povedat, da mene zelo moti ko nekdo pove, da dobim izdelek zastonj. Cena izdelka, ki ga jaz ocenjujem je najprej teden testiranj, 1-2 uri fotografiranja (za kakšne swatche šmink praktično pol dneva), potem 1-2 uri obdelave fotografij in na koncu lahko še 1-2 uri za zapis objave. Če si bom začela ure seštevat in me bo kdo plačeval na uro bom prekleto dobro služila - kar seveda ne bom ker ni moja služba, vsekakor pa je dokaz da moj izdelek ni zastonj. In potem ti še nekdo pove, da ti ni treba tega delat. Seveda mi ni treba, delam to ker v tem uživam...ne more pa mi nekdo povedati, da sem izdelek dobila zastonj. Po navadi ugotovim, da tisti, ki imajo največ za povedati o tem koliko kozmetike imam in oh le kako bom to vse porabila, to govorijo ker si želijo, da bi jim dala kakšen izdelek. Verjemi večina je takih.

    O tem kako hitro koga prešine misel, da bi bil bloger, ko pa mu poveš kaj vse moraš narediti za eno objavo ali sam preizkusi, si pa kar hitro premisli. Vsak hobi, vsako delo mora biti cenjeno. V vsakem delu je vloženih nekaj ur in truda.

    Glede staršev te razumem, čeprav so moji veliko bolj tolerantni do mojega hobija. Moj oče zdaj celo "navija" zame, ker ugotavlja, da očitno nekaj delam dobro, če me drugi berejo, komentirajo in kakšno novo podjetje najde. Je pa res da nekdo, ki je zrasel brez računalnika, ne pozna potenciala in dejstva, da je danes večina poklicev in hobijev vezana nanj, zato se jim zdi vse brez veze.

    Na živce mi gre tudi to poenostavljanje, da vse kar pišeš o izdelkih, ki si jih dobil ni resnično. Veliko blogerk napiše kontruktivno kritiko ali vsaj vezano na osebne preference in če ji nekaj ni všeč napiše, da ji ni in utemelji. Kar pa ne pomeni, da je nek izdelek slab ali da bo enako všeč vsem. Če meni ni všeč, da je šminka preveč obstojna (ker mi posledično izsuši ustnice), nekomu pa je lahko to prva prednost, ker želi da ima šminko na sebi 8 ur. Očitno bosta najini oceni po tem takem popolnoma različni, prav tako mnenja. Je pa res, da včasih vsak pri sebi dela selekcije komu bolj verjame in komu ne. Zato pa imamo široko izbiro blogov, da se vsak nekje najde.

    V glavnem odlična objava in moram si jo shranit, da jo bom delila ;).

    OdgovoriIzbriši
  19. Živ. Tudi iz moje strani pohvale za objavo! Se strinjam z vsem zapisanim, čeprav blogam o drugi stvareh. Me še vedno kakšni komentarji hudo prehitro pogrejejo, čeprav se zavedam, da 'ta pametni' nimajo (ponavadi) razdelano koliko časa realno gre za to oz. da tudi če gre moj čas, da mi je to v veselje in pišem, ker to rada počnem. Se mi zdi pa vseeno zelo spodbudno to, da sem ravno po zaslugi blogajnja prišla do kar nekaj služb. Sicer ene 3 so bile seveda 'prostovoljne', ampak sedanji plačani job sem dobila v veliki meri zaradi bloga. Tako da vedno gledam na to kot neko naložbo - predvsem v naložbo v sebe, ker se veliko stvari z bloganjem pokaže - aktualnost, strast, načrtovanje, itd itd. Kaj bi govorila, saj veste ;) Včasih je edino vse to pridobljeno težje prepoznat in potem pretvorit in 'prodat' naprej. Se pa najbolj pogosto srečam z vprašanjema zakaj to pišem (sploh iz vidika, da mi ni vedno v interesu, da vsem povem da pišem pa da bi si delala neko reklamo pa skos poustala o blogu) ter če sem plačana za to? pa zakaj raje, 'tko kot vse' ne ocenjujem lepotnih izdelkov. jaooo, kot rečeno, folk ki nima blage. bom pa vseeno rekla, da je beauty blogov res res veliko in da enostavno nimam časa spremlajti vseh, tako da pregledam na to temo kateri so mi naj. sploh kaki izdelki so vzporedno na veliko blogih in žal ni časa, da bi od vseh mnenja prebrala. so mi včer argumentirane objave kot jih vedno najdem tu pri tebi. pa seveda tudi stvar okusa. pri enih blogekah imam recimo vseeno filing, da nekaj precej na hitro spišejo, ravno toliko da so...

    OdgovoriIzbriši
  20. Super objava! ravno ko sem brala sem vmes razmišljala katere trditve še nisem slišala. Mislim da si povečini kr pokrila tiste taglavne bisere. Sem pa ravno danes, ko smo bile s prijateljicami v mullerju slišala komentar ene medtem ko smo gledale kozmetiko:'eh bom raje kr blogerka postala pa mi nebo treba kupovat ličil bom vse zastonj dobila' pa sem raje kar preslišala. pač človek zelo hitro pozabi da je treba za takšen free izdelek še kaj postorit. ni to samo to, ko dobiš izdelek ga kvazi pofotkaš in daš oceno 10/10. res super objava, bo treba kr mal šerat okol :)

    OdgovoriIzbriši
  21. Odlična objava Taya! Se mi zdi da je res prišla ob najboljšem možnem času. Tudi mene je zamikalo da bi objavila kaj na to temo, ker se sama srečujem tudi s takšnimi in drugačnimi (ne sicer od družine, ampak od prijateljev pa). :)

    OdgovoriIzbriši
  22. Odlična objava, mislim da bi si mogu to prebrat popolnoma vsak, ki ni tega nikoli preizkusu. Ljudje si predstavljajo da je bloganje neka izi zadeva, ampak to je full-time job, ki ga pa pri nas večinoma opravljamo poleg službe/šole... Potrebno je res ogromno motivacije in discipline za bloganje, v prvi vrsti mora bit pa to tvoja velika ljubezen :) Tut sama sem mela neko podobno objavico na temo začetkov bloganja in ravno to vedno poudarjam, bloganje ni zadeva za brezplačno kozmetiko, bloganje je sprostitev, hkrati pa velika obveznost, ampak v prvi vrsti moraš blog pisat zarad sebe in ne zarad drugih in raznih free zadevic.
    Sem tudi sama opazila koliko je tudi izkoriščanja s strani raznih podjetij, ki se obnašajo kakor da oni tebi delajo uslugo, če napišeš nekaj o njihovih izdelkih, ne pa ti njim :/

    OdgovoriIzbriši
  23. Objava je zagotovo super in upam, da jo doseže čim večji delež bralcev. Zapisala si mite, ki se v blogerski sferi res največj pojavljajo, čeprav moram priznati, da najini domači in prijatelji na najin blog nikoli ne gledajo kot na izgubo časa in naju konstantno podpirajo. Kar se tiče pa ostalih mitov, se pa kar pridružujem tvojemu mnenju. :) (Tamara)

    OdgovoriIzbriši
  24. Sem z veseljem prebrala zapis, kljub temu, da sem se s temami srečala bolj preko nadebudnih blogerjev, ki prosijo za nasvet.
    Izdelki, ki jih dobimo v oceno, zagotovo niso free in jih niti ne jemljem kot takšnih. Sem v klubu tistih, ki raje pišejo o izdelkih, ki so jim všeč. V praksi to pomeni, da pride manj kot polovica izdelkov do objave. Dostikrat pa niti ni časa za tiste, ki so mi res všeč.
    Z zavrnitvijo nimam večjih težav. Hvala - ne in smo hitro zaključili. :D Če bi sprejele vse, kar nam ponujajo, bi morale pisati 24/7 in še kar ne bi vsega ocenile. Kdo hudiča pa bi blogal v takšnih razmerah? Število dolgoletnih blogerk bi bilo na 1x enako 0. :D

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3