Review: Born Pretty Liquid Palisade

I’ve been noticing for a while now a usage of a liquid palisade in a nail art world. It’s a product that you apply on your cuticles before doing a nail art or stamping and when you’re finished you remove it and with it everything what would usually end up on your cuticles and would require a cotton bud soaked in nail polish remover for clean up. That way the clean up after stamping is easier. I’ve heard that “peel off” base coats are great for that cause as well, but when I tried my Essence base coat, it was quite hard to remove from cuticles. But then I saw that Born Pretty has released a liquid palisade and a peel off base coat in one and I had to try it. Born Pretty product is very similar to Essence peel off base coat – it’s white in the bottle, but when it dries it becomes transparent. It has an interesting rosy smell, so it doesn’t stink. It doesn’t irritate my skin when I apply it, it also doesn’t dry it and it’s easy to remove when it dries. The cleanup is almost non-existent when I use this product. Although this should be a base coat as well, I haven’t use it for that purpose (yet), because I prefer usual base coat that dries in a minute and I also rarely use glittery polishes lately so it wasn’t necessary.


Tutorial:
  1. Apply two coats of a chosen polish on your nails.
  2. Apply a thicker coat of a liquid palisade on your cuticles.
  3. Wait few minutes that the liquid palisade dries (you know that is dry when it becomes transparent).
  4. Stamp the chosen design on your nails.
  5. Use tweezers and remove the liquid palisade.
  6. Clean up around the edges and use a top coat to finish your manicure.

In BornPretty Store you’ll get a 15 ml bottle of liquid palisade for 9,27 €, but currently it’s on sale for 7,41 €. Liquid palisade is definitely a good product for people who adore stamping and do it often, but don't want to bother with clean up all the time, but for all other I think it's not a must. 
If you’re going to shop at Born Pretty Store don’t forget to use my code DFL91 for 10% discount.




Have you tried any liquid palisade? Thank you for reading! 
*PR product

18 komentarjev

  1. Super zadeva! Sicer sama ne štampljam, ampak se mi zdi uporabno tudi na splošno, če je kdo bol neroden z laki ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To je res, čeprav po moje obstajajo lažje metode, kako doseči lep nanos laka.:)

      Izbriši
  2. Izgleda veliko bolj praktično kot Mekol (lepilo za les), ampak nisem pričakovala da je 7€ - 9€. Me je kar presenetilo na koncu objave. Meni bi drugače tole zelo prav prišlo :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim, da so si pri BP malce privoščili ceno, ker kolikor sem preverjala to tekočino od ostalih znamk, je cena tudi kar zasoljena. Zato pa si nisem sama kupila, ampak sem počakala, da lahko izberem za oceno.:P

      Izbriši
  3. Tega pa še nisem zasledila. Glih prav za mene, ki sem res malo bolj nerodna z lakci. xD
    Koliko časa pa čakaš če naročiš s te spletne trgovinice? Verjetno je nakup možen samo z mastercard in podobnimi? ... Okej, spet bom mogla malo fanta zagnjavit. ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pri nas, mislim, da še ni na voljo, sem pa prepričana, da bo kmalu kakšna znamka (verjetno Essence) izdala tole.
      Ko naročim, traja kak mesec, da pride (z brezplačno poštnino, če jo plačaš, mislim, da pride prej). Ja, rabiš pa kartico ali paypal.

      Izbriši
  4. To sem že stokrat videla na raznih videih, pa sem ravno razmišljala, če ima Born Pretty Store kaj podobnega. Si moram shraniti, res priročna zadeva:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz sem prav čakala, da tole dobijo, haha. Pri štempljanju mi pride zelo prav. :D

      Izbriši
  5. Uf, mene je tudi cena presenetila, sem mislila da bo pisalo okrog 3-5eur! Drugače pa zelo zelo zanimiv izdelek in lepa manikura kot vedno :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, za BP je cena kar visoka, ampak na splošno je ta tekočina kar draga, tako da so si po moje pri BP kar privoščili dvig cene. Hvala. :)

      Izbriši
  6. Si kar lepo oceno napisala, sama nimam ravno najbolj pozitivnega mnenja. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je kul. Kaj pa tebe moti? :)

      Izbriši
  7. Thanks for the review, I was wondering if it works well. It should be very convenient for ombre with sponges and for water marbling!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. You have right, it should work for these techniques too. :)

      Izbriši
  8. Haha, mogoče bi si pa celo naročila :D Mekol 2 :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz bolj zaupam takim izdelkom kot lepilom ipd. :D

      Izbriši
  9. this looks like it works great! it would be good for gradients and water marbles too :)

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3