Review and Swatches: Essence Cinderella TE (+ Giveaway)

Cinderella is a new Essence trend (limited) edition in our stores. Its release matches with the release of the movie Cinderella, which I can't wait to see. I adore fairy tales, what can I say. If at promo photos this collection wasn’t that interesting to me, I changed my mind in the store. I got three nail polishes, both nail stickers and a highlighter.


If I start with nail stickers, which I got to use on my lazy nail art days, these are very easy to use. You just remove them from the plastic and place them on your nails (nail polish must be completely dry). There are two different nail sticker designs – It’s More Than I Ever Hoped For that shows Cinderella and things connected with her when she went on a ball and The Stroke of Midnight that shows Cinderella as a servant and creatures connected with her. Each set costs 1,39 €.


In the collection there are four nail polish shades (purple metallic, golden metallic, pink shimmery, lilac shimmery) and a glittery top coat. Nail polishes contain 8 g and top coat 10 g. All polishes have nice flat brush with long bristles that usually enables an easy and even application. Nail polishes and a top coat cost 1,49 €


Bibbidi-bobbidi-boo is a pastel lilac nail polish with tiny shimmer. This polish dries satin, which surprised me a bit. I don’t know why I expected it to be glossy. But that can be quickly arranged with one coat of top coat. Its formula is okay and it needs two coats to be opaque. This is very lovely polish for spring and I already see it as a base for nail art. I have to say I prefer it in a glossy version. 


Prince Charming is a purple metallic nail polish. It’s opaque in two coats and application can be tricky because of visible brush strokes. The reason I took this polish isn’t in the fact that I like the shade (which I do), but because metallic polishes are usually great for stamping and this one isn’t any exception. I often notice that top coat can soften brush strokes and make the surface looking more smooth and nice.


The Glass Slipper is a top coat with tiny purple shimmer and big and small hexagonal silver glitter. It applies nicely and evenly on nails. This top coat looks nice over any polish, but it looks the best over black base, which shows it in all its beauty. One coat over any base is enough to cover up a whole nail with glitter. 


Highlighter wears the same name as top coat – The Glass Slipper. Its color payoff is amazing. It applies evenly, blends nicely and last for a whole day. The formula is creamy and not too dusty. The shine that it gives to a face is so pretty. Not to mention the design of the highlighter itself. Essence always does a good job in this matter. The packaging itself isn’t anything special, it’s a plastic transparent packaging, but the highlighter is gorgeous and for 3,59 € you get 9 g of products, which is a bargain.  


Now one of you have the chance to win a polish Sing, Sweet Nightingale, a top coat The Glass Slipper and nail stickers It's More Than I Ever Hoped For from Cinderella collection. All you have to do is to fill Rafflecopter form. It's open to anyone and it ends on 29. 3. 2015. Good luck to everyone!

a Rafflecopter giveaway

Have you got anything from Essence Cinderella TE? Thank you for reading!

62 komentarjev

  1. Čudovite kombinacije z nalepkami, highlighter je pa tako zvezda kolekcije zame. Ga moramo zdaj uporabljati le na enem mestu zaradi vzorčka ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Super giveaway! Jaz sem itak "mahnjena" na lake za nohte, top coat je pa prekrasen. V našem DM-u ga sploh ni bilo drugače bi šel zagotovo z mano domov. :) Drugače se pa sploh ne spomnim kako sem našla tvoj blog, vem samo, da je bil tvoj eden izmed prvih, ki sem jih začela spremljati. Čisto nič ne bi spreminjala na njem. Všeč mi je, da se dejansko pri tebi najde čisto vse. Delaš čudovite manikure, make-up je dober za dol pasti..ful mi je všeč tvoje eksperimentiranje z barvami. Jaz žal nimam toliko poguma. :)
    PS: čestitam za pogum pri frizerju.. :) Tanja K.

    OdgovoriIzbriši
  3. Upam, da kmalu pride še v naš DM, ker je verjetno v Müllerjih že tako vse pobrano. Mene po slikah sodeč najbolj mika blush, čeprav mi je highlighter po tvoji objavi tudi postal zelo všeč :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Ovog plavca metalik nikad ne bih sama izabrala, ali kad kažeš da je dobar za pečatiranje onda ima plus kod mene. :D Šljokice su divne, predivne, a ovaj Bibbidi Bobbidi Boo mi se čak i sviđa kad je ovako satenast.

    OdgovoriIzbriši
  5. laki so mi čudoviti :) drugač pa pri nas nisem zasledila te kolekcije in tud nič ne rabim hehe :P
    na tvojem blogu se pa ne morem kaj mi je bolj všeč, ker je vse super :) ...mogoče manikure :) pa tud kakšen tutorial bi še bil kul ;D

    OdgovoriIzbriši
  6. I bought the Cinderella blush, it has a nice packaging and I've recently finished my previous blush so it was nonsense not buying it! I really like your NOTD post, you're a great nail artists!
    The movie is awesome, you're gonna like it!

    xx

    OdgovoriIzbriši
  7. Celo kolekcijo sem videla v DM-u in sta se mi oba vijola in roza lak dopadla, pa nisem nič vzela. Obžalujem... Bibbidi-bobbidi-boo mi je krasen, ampak tale satin finiš je pa res presenečenje. The Glass Slipper mi izgleda kot Icy Fairy na steroidih - pretty :) Nalepke so pa adorable :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Nice collection!! :)

    Thanks for this great giveaway!

    OdgovoriIzbriši
  9. Vedno občudujem tvoje notd poste zaradi popolnega nanosa laka, tudi ta ni izjema. :) Bibbidi-bobbidi-boo mi je najlepši od lakov, pa Glass slipper tudi :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Divna kolekcija. :) I ja jedva čekam film. :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Too bad this collection won't come to Greece, the highlighter is so pretty!!

    OdgovoriIzbriši
  12. Joj zdaj mi je pa žal da nisem nobenega lakca vzela, vsi trije so čudoviti :) Vzela sem blush in higlighter in mi ni žal, oboje je wau :D

    OdgovoriIzbriši
  13. Kako lepe manikure is ustvarila, jaz pa sem tako ponosno preskočila tole TE. :)

    OdgovoriIzbriši
  14. OMG THOSE POLISHES! I'm loving the glitters :D <3

    OdgovoriIzbriši
  15. Jaz še nisem prišla do te kolekcije, upam da mi uspe :) sta pa topper in highlighter prekrasna ♥

    OdgovoriIzbriši
  16. Ta topper je res čudovit, sem ga že pri tebi na instagramu občudovala *.*

    OdgovoriIzbriši
  17. Blog je res super. Vedno doma poskusim manikure kot tvoje, ampak jaz imam dve leve roke. :-) No, to ni pomembno ker uživam da gledam tvoje fotke.

    OdgovoriIzbriši
  18. I found your blog when looking up the new essence Cinderella collection swatches on Google :) Great post, btw!

    OdgovoriIzbriši
  19. Mene je tudi zelo presenetilo, da so tej laki s satin finišem. Sem pričakovala gloss. :D
    In ta vijoličen mi na sivo vleče v določeni svetlobi in občasno na modro.. Ful je zanimiv.

    OdgovoriIzbriši
  20. Prepričala si me v nakup Highlighterja.:) Komaj čakam da si tudi film ogledam. :)
    Mogoče bi kakšen blog o negi nohtov, če imaš kakšno posebno rutino...ali si samo srečnica s takimi nohti. :)

    OdgovoriIzbriši
  21. To kolekcijo sem že gledala v Mullerju, ampak mi ni bilo nič posebej všeč ... še zdaj ne vem, če bi kaj kupla, kr me laki vedno razočarajo z obstojnostjo :( drugače pa najrajši gledam tvoje makeup looke, ker so vedno tak posebni :D

    OdgovoriIzbriši
  22. Meni pa nekako sploh ni očarala ta kolekcija. Mi je pa všeč ta nadlak, ki ima res lep efekt z vsemi temi bleščicami:).

    OdgovoriIzbriši
  23. Opet si si divno nalakirala nokte. :) Iz te kolekcije mi se najviše sviđa glitter.

    OdgovoriIzbriši
  24. I love your nail art and fun makeup posts!

    OdgovoriIzbriši
  25. I love your NOTD posts, you're a great nail artists!

    OdgovoriIzbriši
  26. This is a great giveaway! You have great photos, and swatches! This is the first time I've visited your blog! I learned of you through Lace & Lacquers! I will be coming back again! :)
    Thanks for the chance to win!

    OdgovoriIzbriši
  27. I love Cinderella.Thanks for doing this giveaway.

    OdgovoriIzbriši
  28. I love the polishes. That blue metallic is so great.

    OdgovoriIzbriši
  29. I love reading posts on dupes or comparing products.

    OdgovoriIzbriši
  30. Great giveaway, thanks! I heard from Lace & Lacquers blog. Love your reviews.

    OdgovoriIzbriši
  31. Your manicures are so creatively beautiful! I love to see more international giveaways. Thanks for the chance.

    OdgovoriIzbriši
  32. To be honest I just found your blog through a link for this giveaway, haha. I really liked your review that was included in this post though, so I'll probably be back for more!

    OdgovoriIzbriši
  33. I love seeing swatch posts, just like this one!

    OdgovoriIzbriši
  34. I found your blog through Lace & Lacquers! :)

    OdgovoriIzbriši
  35. I've only just found your'e blog so I am looking forwards to having a look around :) xxx

    OdgovoriIzbriši
  36. I've only just found your'e blog so I am looking forwards to having a look around :) xxx

    OdgovoriIzbriši
  37. i love this collection! of course it's not available in romania :( so it would be a great opportunity for me to try these beauties!

    OdgovoriIzbriši
  38. Gorgeous nail art! I'm not a big fan of glitter toppers but the Glass Slipper one is so pretty. I just found your blog today and I'm so glad I did! I can't wait to read more!

    OdgovoriIzbriši
  39. uf, moram priznat, da bi tudi jaz kolekcijo verjetno kar spregledala, če ne bi videla tvoje objave.. sploh tvoje manikure so mi vedno v navdih in prav zaradi tvojih ustvarjanj sem tudi jaz vedno bolj pogumna pri igračkanju z dizajni na nohtih ;)..
    s temi lakci iz te kolekcije pa sta mi všeč predvsem zadnji dve manikuri ki si ju ustvarila, čudovito!

    pa highlighter mi je tudi všeč!

    kaj pa bi rada brala v prihodnosti? huh, najraje se zatopim v favorites poste, pa tudi poste s kritiko določenih izdelkov, obožujem tudi tvoje MU tutoriale in pa detajlne ocene posameznih izdelkov, pa naj bodo senčke, šminka...

    OdgovoriIzbriši
  40. Thank you for the opportunity! :)

    OdgovoriIzbriši
  41. Thanks for this awesome giveaway! :)

    OdgovoriIzbriši
  42. Sandra Stanković18. marec 2015 12:50

    I love Essence nail polish :)

    OdgovoriIzbriši
  43. I love reading all type of review. Thank you for this chance :)

    OdgovoriIzbriši
  44. Me ni prepričala, ampak zdej bi vse lakce mela :D

    OdgovoriIzbriši
  45. Great giveaway.I love it. I love Cinderella

    OdgovoriIzbriši
  46. Nice collection!
    Thanks for the giveaway!

    OdgovoriIzbriši
  47. That sparkly polish is gorgeous! I found you from Lace & Lacquers and now following you on everything!

    OdgovoriIzbriši
  48. I found you via Lace & Lacquers. I'd like to see tutorials for heavy/dark eye makeup like in your Review and Swatches: W7 Cosmetics Candy Blush Explosion post.

    OdgovoriIzbriši
  49. I can't remember how I found your blog, but I'm sure glad I did! I think it may have been through another blogger!

    OdgovoriIzbriši
  50. The glitter topper looks so cool! ^_^
    Thank you for giveaway! :) My favourite posts are nail related of course :)

    OdgovoriIzbriši
  51. Nisam baš dobra u slovenskom, pa ću na engleskom :)
    I discovered your blog while searching for nail polish reviews - and that's what I love reading - Reviews - you can never post too much of those! :)

    OdgovoriIzbriši
  52. Top coat lak naredi res super efekt. Obožujem bleščice in tale mi je res všeč..čeprav potem nekoliko manj obožujem odstranjevanje takih lakov z nohtov. Highlighterja pa sploh še nimam in tale mi deluje res čudovit, le odtenek ne bi bil pravi zame...če je na voljo še kakšen v odtenku šampanjca ali kaj v tej smeri, pa bo šel z mano...moram prečekirat.

    OdgovoriIzbriši
  53. it'd be amazing if you post more swatches and hauls <3

    OdgovoriIzbriši
  54. giveaway je prelep...lakovi takodje...sve najbolje!

    OdgovoriIzbriši
  55. I love the colors and the decals, this is so pretty. thanks for the great giveaway

    OdgovoriIzbriši
  56. I like all dupes post it's interesting, and beauty detailed reviews, of course! :-)
    thanks for this lovely giveaway ♥

    OdgovoriIzbriši
  57. i like much the colors
    thanks for the chance to win
    i askyou to contact me through my mail ilaria_carraro@libero.it if i win

    OdgovoriIzbriši
  58. I love to read reviews like this

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3