I Love... Shower Gels

I haven’t blogged much this week. I have only three words for you, why: stress at work. Usually my blog is my happy place, my place of relaxing and enjoying, but this week I wasn’t really inspired for writing. So for this weekend I decided to prepare few posts, not just for today, but also for next week. Yesterday when I was taking a shower I was thinking about the theme I should post on my blog today and then I remembered I haven’t write about I Love… Cosmetics shower gels yet.  I Love… shower gels were always so praised in beauty blogosphere that I was super happy when I finally found them in my local drugstore. I immediately bought three scents: Raspberry Vanilla, Choca Mocha Lala and Minty Choco Chip. I think I’ve never read a bad thing about them, but they have their flaws. I do like them but I can’t say I’m over the moon because of them.


The first thing I noticed when I took a shower with these is that their formula is very liquidy. At the beginning I had few problems with them, because when I wanted to put any of three shower gels on my skin, they just slipped through my fingers and ended in my bath. Later I learned how to deal with them and now I don’t have this problem anymore. The solution is that I apply smaller amount of product on my skin. They foam nicely, but I have a feeling that I use them up faster than other, thicker shower gels.

The best feature of these gels is the scent. They have strong scent, and strong scent usually bothers me, except if it’s the one I really like. Raspberry Vanilla smells very fruity, like raspberry (I can’t smell vanilla) and it’s very sweet scent. Choca Mocha Lala smells like milk chocolate and Minty Choco Chip smells like After Eight chocolate, which I adore. I can’t decide which scent is my favourite, because I adore all three of them. But I did notice by Minty Choco Chip that the scent becomes too annoying after a longer period of usage (probably because of its sweetness), so what I usually do is that I change a shower gel every few days. I got so use so the fact that I shower with different shower gel every few days that I have 6 or 7 different gels opened and used till the half of the bottle (before that I always used up one shower gel before I opened another). I didn’t notice that I Love… shower gels would dry my skin, but I also can’t say that they are very moisturizing. They make the skin soft and they leave a gentle scent on it. I was actually surprised that they don’t leave a stronger scent on the skin, since they have such a strong scent in the bottle.


I found these shower gels in Tuš drugstore, where I paid around 3,5 € for 250 ml. I do like them, especially because they have very pleasant scents, but in a matter of nourished skin I’d probably choose Dove or Afrodita shower gels rather than these. If you adore shower gels and you like to try new brands and different scents I’d say go for these, they won’t disappoint you.

Have you tried I Love… Cosmetics shower gels? What do you think about these? Which one is your favourite scent? Thank you for reading!

21 komentarjev

  1. Meni so pretekoči, tako da mojega raje uporabljam kot kopel. Ampak se strinjam glede vonjev, meni je moj medeni super. Choca Mocha Lala je bil tudi meni zelo všeč v trgovini, pa sem vseeno raje drugega vzela :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz sem se navadila, da dam res malo količino, namažem del, dam potem spet malo količino, namažen drug del in je lažje. Ker se strinjam, da so res pretekoči za normalno tuširanje. Vonji so pa itak amazing.:)

      Izbriši
  2. Jaz sem si ravno v ta namen nabavila gobice za tuširanje, ki jih prej nisem nikoli uporabljala. Super se peni pa še nič gela mi ne splozi med prsti. :D
    So pa res zakon, še posebej Coconut & Cream ali pa vanilla & ice cream

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mam eno gobico, ampak se kar nisem navadila tuširati z njo. Vanilla&Ice Cream zveni super, moram probati. :)

      Izbriši
  3. Meni so ful všeč po dizajnu in vonju, ampak ko so imeli v Tušu akcijo jih nisem kupila na žalost, ker mam reees preveč tušgelov :( Komaj čakam da bom vse proabila! :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz raje ne govorim o številu gelov, ki še čakajo v omarici, da pridejo na vrsto. :P

      Izbriši
  4. Meni je tale minty topshit, mogoče ker obožujem After eight <3 So pa res tekoči, pa meni malo izsušujejo kožo

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je pa na srečo ne. *trkampolesu* Najbolj pa itak obožujem vonj pri njih. :)

      Izbriši
  5. Meni je všeč med in čokolada, vendar so pretekoči in imam res rajši kremne Dove, Yves rocher...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kar se tiče nege, so Dove itak najboljši. :)

      Izbriši
  6. Minty je moj favorit kar se vonja tiče, ampak ga samo na vsake toliko časa uporabljam, da se ga ne bi prehitro naveličala :) Drugače mi pa niso nek presežek, sem mislila da bodo bolj kakovostni glede na to kakšen BUM so dosegli v blogosferi :) Če že potem veliko raje kakšnega Baleinega kupim, Dove so pa itak luksuzni ker so tako kremasti :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz jih tudi zato redno menjujem, ker čez čas vonj postane kar moteč, po moje zato, ker so sladki, se jih pa ne bi isto rada, kot ti, prehitro naveličala. :)

      Izbriši
  7. Tale mint božansko diši, ostalih pa še nisem sporbala, jih bom pa zagotovo!

    OdgovoriIzbriši
  8. Sem ravno kupila tega čokoladnega in medenega in dišita božansko samo pod prho ju pa še nisem preizkusila. Ko so še imeli akcijo sem si vzela tudi mango in papaja maslo za telo in je čudovito. Vonj me spominja na težko pričakovano pomlad in zelo dobro mi navlaži kožo tako da maslo zagotovo še kakšno kupim

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz masla nisem hotela kupiti, ker jih itak redko uporabljam, ampak po tem priporočilu me mika. ;)

      Izbriši
  9. ohhhhh!!!!! i have a lot of shower cream of "I love". I bought it inPennys Dublin this summer.
    HERE in Spain i dont know where can i buy it :(

    OdgovoriIzbriši
  10. Mene I love ... izdelki niso preveč impresionirali, do tuš gelov še prišla nisem. Vzela sem kremo za roke in BB, pa je tako tako. Bomo videli, če me kateri od tušgelov premami ko spraznim zalogo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz sem preizkusila samo gele za tuširanje, za BB kremo pa sploh nisem vedela, da imajo. :)

      Izbriši
  11. mirisi zvuce super, al sam gel ne bas toliko, mozda jednom probam zbog mirisa

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3