Comparison: Essence Golden Toppers

In my review of Essence set Naughty or Nice I mentioned that the topper isn't really unique, because Essence released many similar toppers during the years. I went to check in my stash all Essence toppers I bought and decided to compare them all together. I also added one Catrice topper, which reminded me on my Essence toppers. First I’m going to present and describe each polish and in the end I’ll pass my conclusions. I swatched all golden toppers over Essence Black is Back.


Catrice Gold Leaf – this one has small round golden glitter and big silver hexagonal glitter.

Essence Make It Golden – this is probably my all time favourite Essence topper, but unfortunately discontinued. It has small round and big hexagonal glitter, but its base contains a lot of shimmer, so it colors the base.

Essence The Huntsman – I’d say this one has more brownish undertone. Otherwise it also contains small round glitter and big golden hexagonal glitter. Beside that it also has golden flakies in it, which makes is unique.

Essence My Sparkling Acrobat – this one has small round and big square glitter.

Essence Steel-ing the Scene – I probably wouldn’t add this one to this comparison, if Petra wouldn’t ask if it’s similar to this new Essence topper. Well, it’s not. Steel-ing the Scene contains golden flakies and it’s definitely the most unique topper Essence ever made.

Essence Joy to the World topper – this is a duo polish from last year’s Christmas collection and one part is a golden glitter, obviously. It has smaller hexagonal and big hexagonal golden glitter.


Essence Naughty or Nice golden topper – this one has small hexagonal and big hexagonal glitter.

From L to R: Catrice Gold Leaf, Essence Make it Golden, Essence The Huntsman, Essence My Sparkling Acrobat, Essence Steel-ing the Scene, Essence Joy to the World topper, Essence Naughty or Nice topper.

My conclusion is that although Essence releases golden toppers all the time, it makes them quite different. But I did find two dupes. Last year’s Christmas topper is a dupe for this year’s one. The only difference that can be noticed is that Joy to the World has more yellow undertone, but that’s really minimal difference. If you wanted to get that polish last year and you missed it, definitely get Naughty or Nice set. My favourite topper Essence every made is Make it Golden and second favourite Steel-ing the Scene

From L to R: Essence Joy to the World topper, Essence Naughty or Nice topper. 

Not just the topper, also creamy part of a Joy to the World polish reminded me on this year’s plum shade in the set. I compared them and as you can see, they are a bit different. Joy to the World is a darker and it also has thicker formula than plum shade from Naughty or Nice set. If I’d had to choose my favourite I’d say this year’s plum shade is prettier. 


Do you have any of these toppers in your collection? Which one is your favourite? Thank you for reading! 

30 komentarjev

  1. Super primerjava. No zdaj vidim, da je metal glam res unikaten.:) Se mi zdi, da se večkrat kaj ponavlja v njihovih kolekcijah. Npr tudi odtenki njihovih osvetljevalcev, so si zelo podobni, samo drugačna embalaža.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Glede na to, kako pogosto izdajajo kolekcije, me sploh ne čuti. Poleg osvetljevalcev in lakov tudi šminke, blushi, senčila ...

      Izbriši
  2. Jaz mam sam tistega Make it Golden in Metal Glam, pa mi je čist dovolj :3 drugač pa fajn primerjava !

    OdgovoriIzbriši
  3. Men je biu Snow white tok všeč, sam se mi je tako hitro posušil :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A res? Moj pa ima še vedno super formulo in se lepo nanaša.

      Izbriši
  4. Oh jst bi rada imela Metal Glam :/ :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kolikor poznam Essence, se zna zgoditi, da bo podoben lak s krpicami kdaj spet v prodaji. :D

      Izbriši
  5. Metal glam mi je se vedno najlepsi♡

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je sicer Make it Golden lepši, ampak je tale takoj za njim. :)

      Izbriši
  6. Oh, what a nice comparison! Thank you! My all-time-favourite in of them is steal-ing the scene(it fits to all polishes :) ), the new one looks really nice, too. Hope I get one when the come to town edition is released :)

    Pozdravi :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you. :) New topper is really great and a nice addition to the collection, if you don't have many golden toppers. :)

      Izbriši
  7. we have the same favorites by essence. I have 3 of these polishes and I love them all. great comparison post! ;)

    OdgovoriIzbriši
  8. I have only Make It Golden, but I feel I need more gold toppers :). Nice comarison! :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Super objava! Jaz imam tega od Metal Glam in lanski božični duo in sta mi oba super :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Essence res rad ponavlja odtenke, mislim da je bil tema temno rdečima zelo podoben še en iz Home sweet home (al kaj je že bila) kolekcije, vsaj na prvi pogled mi izgleda enak :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Na tistega se sploh nisem spomnila, pa ga tudi imam. Moram preveriti. :)

      Izbriši
  11. I just have "Make it golden", it's pretty ^^
    Looking at your pics i also think that is the prettiest of all the golden toppers that you have
    xx

    OdgovoriIzbriši
  12. Shame on me, nobenega zlatega topperja nimam :( Ne vem zakja me nikoli niso pritegnili, je tovja objava čisto spremenila moje mnenje :D

    OdgovoriIzbriši
  13. These are gorgeous! but very similar too, probably not ALL of them are needed, but its so hard to pick!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I also think not all of them are needed, but you know a nail polish enthusiast, it needs every gorgeous nail polish. :)

      Izbriši
  14. ja više volim srebrne, ali priznajem da zlatni ipak elegantnije izgledaju :D

    OdgovoriIzbriši
  15. Sama imam Metal glam gold topper in mi je res všeč da je tako unikaten, ampak moj se suši tako dolgo da si ponavadi pokvarim manikuro, ker pozabim da še ni suh. Ne vem ali sem dobila pokvarjen izdelek ali pa se vsem suši nenormalno dolgo...

    OdgovoriIzbriši
  16. Metal Glam je res čudovit! Verjetno moj najljubši topper vseh časov, Hvala bogu, da si nisem kupila tistega od OPI, ki je bil stokrat dražji. :D

    OdgovoriIzbriši
  17. Imam taman ona tri koja mi se cine najzanimljivija :D

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3