Products That Disappointed Me #2

It's been more than a year since my first Products That Disappointed Me post, which is quite surprising since I love to test new products all the time and there was more than one product during this time that I didn't like. I'm already doing a list for the third post which I hope will be posted soon. On the first photo you can see products I didn't like and now let me tell you why not.


Ruby Kisses Nail Hardener
I had very long nails when I started to use this hardener, but they were peeling like crazy, so I decided to try this products. Well, it didn't help with peeling and it just made the situation worse, because my nails started to brake like crazy. 

 Avon Nail Experts Strong Result
I read many good reviews about this product before I bought it, so I had high expectations. This nail hardener has very liquidy formula and I couldn't use it alone as a base coat, so I started to use it over Essence base coat. After few weeks I didn't notice any results and I stopped using it. Then when I took photos for this post I decided to give it another try to see if I still feel the same way about it and no, I didn't change my mind. 


Terra Naturi 01 Magic Dream
Can I just say that this lipstick has the worse formula I've tried? It's hard, doesn't feel moisturizing, it looks patchy and feels so strange on my lips. And I think it looks horrible on me. I can't say if their other lipsticks are the same, but I don't like this one.


Moroccanoil
This product is so hyped that I had really high expectations for it and maybe that's the reason that I'm mentioning it in this post. I'm not saying it's horrible product, but I expected it'll do more for my hair. I actually find Avon oil much better, because it makes my hair shinier, smoother and prettier and it's much cheaper. Plus, I don't like the scent of Moroccanoil.


S-he eyeshadow 035 and eyeshadow palette 250
I like the shades and pigmentation of these eyeshadows. 250 is probably the most pigmented S-he palette and it's perfect for natural looks and I also like navy blue eyeshadow, but these disappointed me so much, because they break in a second. 
 Blue eyeshadow broke while I was using it (I pressed a bit harder with the brush) and eyeshadow in palette broke while I was carrying it with me in my makeup bag.I drop many palettes before, I carried many of them with me to Ljubljana and elsewhere as well and with none happened the same. It's crazy how bad formula these have. 


Parisax Bleu Nuage palette
I reviewed this products here. I don't like this palette, because it has five eyeshadows that look pretty similar after blending, they crease on me and fade away quickly. Plus, 10 € I'd expect a better quality.


Balea Deo Roll On Sensitive
This is the worse deodorant I've tried. Always when I used it it felt like I didn't use deodorant at all. It didn't prevent sweating nor bad smell and I had to stop using it.

Garnier Mineral Deodorant Intensive 72h
A deodorant that works 72 hours. I mean, is there anyone that doesn't shower for 72 hours? Crazy. This one worked good at the beginning, but more I used it less I liked it and when I used it like a half of it the roll became all brown and smelling. I can't understand how is this possible, because I was always using it after I took a shower which meant I used it on clean skin. But that turned me away from buying it again.


Catrice Prime and Fine eyeshadow base
This one has a bit strange formula, it's so hard to apply and blend evenly on lids. It just sticks on the skin where you put it on the first place and that's why I never like to use it. Sometimes it makes my eyeshadow look patchy. Also, eyeshadows are harder to blend nicely over it. 


Balea Night Cream
Balea doesn't disappoint me often, but this cream is really bad. It should be appropriate for any skin type, but I disagree. It didn't work for me. It didn't moisturize my skin and in the morning when I woke up my skin felt itchy and dry. Definitely not a night skin care anyone would like. 


Have you try any of these products? Thank you for reading!

34 komentarjev

  1. Se strinjam s tabo glede Moroccan oil. Ga imam jaz tudi in sem bila na začetku zelo navdušena, zdaj pa sem nekako pozabila nanj. Všeč mi je bilo samo to, da so lasje po uporabi zelo sijoči in noben las ne štrli ven. Je pa res, da je preveč "hyped up" za pač olje za lase. Drugih izdelkov pa nisem preizkusila in jih zdaj tudi ne bom:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz sem ob vsej hvali pričakovala vau efekt, ki pa ga ni bilo. Res je čisto povprečno, poleg vsega pa predrago.

      Izbriši
  2. Katero olje od Avona pa drugače uporabljaš? Maroccan Argan (nekak tako se imenuje)? terra naturi šminko sem tudi jaz imela in je bila grozna, sploh nisem objavljala...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. V modrem ovitku je, Avon Advance Techniques Maroccan Argan Oil.
      Jaz sem jo morala dati med izdelke, ki so me razočarali, najslabša šminka, kar sem jih kdaj probala.

      Izbriši
  3. I thought the Catrice eyeshadow base was better.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Me too, until I didn't try it. :(

      Izbriši
  4. Tale Catrice base je res porazna, na začetku še gre ko je čisto sveža...Še dobro da gre ven avgusta :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pa res. Naj pridejo boljši izdelki na police. :)

      Izbriši
  5. Maroccanoil je prava katastrofa, verjetno med najdražjimi olji na trgu, primerja pa se lahko z Baleo, celo boljše mi je. Pa sej ne vem, ne rečem da ga ni za porabit, ampak za to ceno, NIČ POSEBNEGA.

    OdgovoriIzbriši
  6. mislila sam probat catrice bazu al nakon ovog cu je preskocit, a preskacem i balea kremu za lice :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mene noben izdelek ni prepričal, tako da ju ne priporočam.

      Izbriši
  7. Ostalih stvari nisem sprobala in jih zdaj tudi ne bom, se pa popolnoma strinjam za Moroccanoil. Meni je bil čista katastrofa.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sem po komentarjih prav presenečena, koliko se nas strinja, da je tole olje prehvaljeno.

      Izbriši
  8. Za Catrice bazo sem res mislila da je boljša. Pa vidim da je ne bom kupila ko bo znižana. Marocanoil je pa res katastrofa, sploh zarad cene, se da precej ceneje dobit :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ceneje se da dobi dosti boljše izdelke. Mojim lasem Avonovo dosti bolj ustreza kot tole.

      Izbriši
  9. Maroško olje res ni ne vem kaj, tudi vonj mi je kar vsiljiv, premočen, lasem da sicer malo leska, to pa je tudi vse... Za Parisax pa sem mislila, da bo boljše kvalitete, škoda... Ni poceni!
    Ostalega še nisem sprobala....

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mene je vonj olja tudi precej zmotil, mi ni dišal lepo.

      Izbriši
  10. Jaz tudi ne maram preveč she senčil :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mene tole drobljenje precej moti, ker jih niti prenašat ne morem s sabo.

      Izbriši
  11. Odlican post! Slazem se za deo roll-one, S-he sjene i Catrice bazu. Ostalo nisam isprobala no vjerujem da se mogu pronaci bolje stvari :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. No, vsaj vem, da nisem edina, ki so me ti izdelki razočarali.

      Izbriši
  12. Moroccan oil res ni vreden denarja. Cenejša olja so stokrat boljša! Do zdaj mi je bil še najbolj všeč tisti od Avona.

    OdgovoriIzbriši
  13. I wanted to try the catrice eye shadow primer but I'll take again my always favorite by essence :)
    Btw, thanks for sharing, great post :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I adore Essence base, it's great.
      Thank you. :D

      Izbriši
  14. Glede tega avonovega laka se strinjam- je zanič. Jst imam od avona gel strenght base coat in je najboljši podlak kar sm jih kdaj preizkusila. To mooccan oil sem želela preizkusit, sam očitno bom raje ostala pri avonovem olju. :))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz sem brala odlične ocene o njem, zato sem ga kupila, ampak za moje nohte ni naredil nič.
      Za to ceno, ki ga boš plačala za Moroccanoil, se ne splača.

      Izbriši
  15. Thank God I read about Moroccanoil, many bloggers seems to love it but it's too pricey so I'll just save my money for cheaper hair oils, there are tons of them in the market!

    OdgovoriIzbriši
  16. I have Avon strong results too. I read that it should be applied on naked nail, so maybe that's why it didn't work for you at all. I apply it on naked nails when I'm making new manicure, but I wouldn't say it gives much effect, but maybe a bit my nails became stronger :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. *Oh and also the cap on my bottle cracked (don't know why, probably they used a bad plastic)

      Izbriši



  17. Find best Online Jobs on Facebook...
    JobzCorner

    OdgovoriIzbriši
  18. Best Free Earning Website where you can earn with just playing games and view some ads, join now
    PaidVerts.com

    OdgovoriIzbriši
  19. Deals on a way for you, Just Join this best deals ever where you can buy every product with 90% Discount, please join fast and get all products with discounted price
    ValueDeals.pk

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3