Nail Polish Shades Every Girl Should Have for Summer

This title sounds like it would be from magazine, right? Don't worry, this post isn't inspired by any magazine or trends, because I mostly don't follow them, but I wanted to share few nail polish shades that are perfect for summer by my opinion and I think every girl should have them in her collection, but then again it's true, we're not the same and we have different taste, so you're allowed to disagree with me. :)

NEON
My favourite, hehe. I know some people think neons don't look good on them, but I think every girl should have at least one neon polish. The shade it depends from the colors you like. My personal favourite are yellow, orange and green neons polishes. 
You can get neons with more jelly formula, like GT Cosmetics No 2, or neons with more pastel formula, like Models Own Polish for Tans collection. Some of the neon polishes also glow in the dark, like CH Nail Lacquer 9 and 15.


WHITE
If you're afraid to wear creamy white polish, I suggest shimmery white polish, although I prefer creamy one. My favourite white polish is Essie Blanc. I tried many white polishes, but none was as good as Essie. Opaque in two coats looks amazing alone (specially on tanned skin) and can be also used for different nail art manicures (as a base and also for drawing).


NAVY/ROYAL BLUE
I think blue color scream summer: sea, clear sky ... I know darker colors are usually more appropriate/connected with fall and winter, but I think shades of blue, like navy or royal blue are perfect for summer day. Few blue polishes from my collection I love in the summer: Bourjois In the Navy, Misslyn Royal Blue, Essence Electric Blue, Essence Grumpy, Sally Hansen Pacific Blue ...


NUDE
Now you're probably going to say, she's talking about nudes? She always wears bright colors. Plus, nudes aren't really summery shades. Well, I disagree, nudes are great for any season. There are some nudes, like Essie Fiji, that look amazing with tanned skin. I also find OPI Don't Pretzel My Button and Essence Totally Retro Nude great for summer. Beside that nudes are perfect to use them as a base for summer nail art.


HOLOGRAPHIC
Polishes, that don't look at their best in the shade, but look amazing in the sun. And that's why these are perfect for the summer. Polish with the best holo effect in my collection is Nfu Oh 65. Depend also has nice holographic collection with big color selection. Another one of my favourites is Gosh Hero.


CORAL
Coral is another shade, that I really adore and wear often in the summer, not only on nails, but I also have clothes and shoes in this shade. Essence Off to Miami is constantly on my nails, it's my favourite coral polish.


I didn't mention colors like red, because I think red is a classical color and you can and should wear it all year along. :) Now if you want to know which are my top 5 polishes for the summer, come back on my blog on Monday to find out. I'm doing a collaboration with one of my favourite bloggers Sandra from The Puzzle of Sandra's Life. :)

What do you think about my selection? Which colors are by your opinion must have for summer? Thank you for reading!

36 komentarjev

  1. Waw, kako super objava, se že slinim nad odtenki- in veš da cel mesec nisem kupila niti enega laka :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Jaz sem se tudi kar ustavila z nakupovanjem, včasih sem znala kupit po 40 stekleničk na mesec. Crazy. :P

      Izbriši
  2. Wau, super objava :). Samo še belega laka nimam, bo šel na wishlist :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Essie Blanc je top bel lak. Glede na to, kako močne nohte imaš, bo na tebi sigurno zdržal nekaj dni.

      Izbriši
  3. It´s a perfect selection. I look at that blue by Sally Hansen in DM Drogeriemarkt (I saw him on your nails and I fell in love with him) and I really think about this shade. I totally agree with this choice. I like also peachy colours in the summer :-) I was a girl which had one neon pink nail polish for a few years because I think it´s as you wrote - at least one - and now I have 9 :o)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you. I like peach shades too, but more for spring and I don't know why is that, haha. In the past I was afraid of such strong shades as neons and now I have 19 of them. :))

      Izbriši
  4. Essie fiji pa Essence off to miami sta top! :D

    OdgovoriIzbriši
  5. slazem se po svim tockama :D pogotovo za royal blue nijanse

    OdgovoriIzbriši
  6. Meni na žalost še noben neonček, ki sem ga preizkusila, ni pasal, ampak sem pa tudi jaz obsedena z Essie Blanc. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A res? Škoda, ker neoni so zakon za poletje. :)

      Izbriši
  7. U, super izbira! Neončke še kupujem (cincam med dvema China Glazema, upam, da se do jeseni odločim :D), holografe pa res praktično samo poleti nosim, za sivo vreme jih je kar malo škoda. Super za priporočilo glede belega laka, kolegica ga išče že nekaj mesecev, ji bom kar Essie Blanc priporočila. :) Sicer pa imam za poletje izredno rada glassfleck finiš in svetlo modre barve, pa res svetle turkizne in zelene. In oranžne. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. PS: danes ob mazanju nohtov sem se spomnila na ta tvoj post, ker je moja poletna barva gotovo OPI Dutch Tulips. Pomoje ga vsako poletje privlečem ven vsaj trikrat. :)

      Izbriši
    2. Jaz se tudi trudim holote nositi samo poleti, ker se takrat pokažejo v vsej svoji lepoti.
      Dobre izbire. Zelena je poleg modre moja naj barva, ampak zadnje čase večinoma nosim neon zelene. In neon oranžne. :)

      Izbriši
  8. Pa se je moj WL spet podalšal, hvala Tatjana! :D neončki so res super luštni :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Čudoviti lakci :) jaz sem vedno bolj navdušena nad neončki. Vsi v tejle objavi so mi res všeč, razen Essie Blanc. Nikoli nisem marala nobenih belih lakov ker me preveč spominjajo na ediks :P

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Haha. Mene pa ne, se mi zdi, da poleti bel lak na nohrih prekrasno pride. :)

      Izbriši
  10. Nice selection! You can never go wrong with holos. I do like neons too :-)

    OdgovoriIzbriši
  11. Krasna izbira, sem si jih par kar zapisala, pa še spomnila si me, da morem ponovno uporabit Bourjois In the Navy :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Takega lepotca pa ne smeš zapostavljati. :)

      Izbriši
  12. Super odtenki:) Se popolnoma strinjam z neon in belim lakom. Beli lak je zame must have za poletje. Takoj izgledaš bolj rjav:) Pa tudi nude odtenki so odlični:) Zelo lepe fotografije;)

    OdgovoriIzbriši
  13. res super barve ! Še posebaj so mi všeč nude nohtki ! :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Potpuno se slazem se sa tobom. :) Moj izbor leti su uvek royal blue, neon i holo lakovi. Ja bih dodala i po neki neon ljubcasti. ;)

    OdgovoriIzbriši
  15. Jooj kako lepi laki!! Bi takoj imela vse do zadnjega :)))

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3