Review and Swatches: Makeup Revolution Salvation Velvet Lip Lacquer

I've been hesitating reviewing Makeup Revolution Salvation Velvet lip lacquers, because these are products I like and hate at the same time. So yeah, expect a very mixed review. I saw swatches of these lip lacquers on one of Croatian blogs and felt in love immediately. They were matte, looked crazily pigmented and colors were bright, which means these are perfect for summer. After some time of thinking I decided to order two shades Keep Crying for You and Keep Lying for You


Let's talk about packaging first. These lip lacquers come in a golden clapboard and their packaging is a usual lip gloss packaging. It's a transparent plastic with a black lid, but it seems sturdy. They have spongy applicator which I like, because it makes application easier. What actually makes application difficult, is the formula. When you swatch lip lacquer on hand, it works creamy and pigmentation is amazing. Well, when you're applying it on lips, the story is different. They apply pretty sticky and the application must be fast, because they start drying very fast on lips. Every correction you make after they dry is visible, although probably not that noticeable from far. During the drying process they become sticky, so you must not press lips together, because you'll ruin the applications.
Although these are amazingly pigmented, they don't apply evenly. Once they completely dry (after few minutes) they stay on place and don't move. They won't transfer on a glass or anything and even if you'll kiss your BF, product won't transfer on his lips (no, I'm not talking about french kisses here :P). They dry completely matte. These are not hydrating, but also don't dry lips, although after like andhour of wearing them I get a drying feeling on lips (so I usually apply a lip balm on lips before using these).
What actually bothers me a lot is that after they dry I feel them on my lips. And it's not a pleasant feeling, but I feel like I'd have a concrete on my lips. Yes, they feel very heavy on lips. At the beginning that actually bothered me even more than now, I guess I got use to this feeling after few applications. When I drink, they start disappearing in inner part of my lips. They haven't survive meal on my lips yet. They could probably last hours on someone elses lips, but not on mine. I never wore them longer than four hours. When I laugh and talk they crack on my lips (but not immediately after application, that happens around two hours of wear). When they start cracking they also start peeling off. I'm noticing that because I have small dots all over my fingers and sometimes even on clothes. I have to say that's very annoying. Did anyone else had the same experience?


Keep Flying for You is a very bright peachy orange shade. It actually works a bit neon to me in person, it's so bright. It's definitely not the shade that would suit everyone and not everyone would like to wear this shade. At the beginning I didn't like it, I had a feeling that it looks horrible on me, but with time I got use to it and now I like the shade. I think that since I got a bit darker tan, it looks better on me and although I don't like the formula I'll probably wear it occasionally in summer.

Keep Crying for You is a bright pink shade. I think this shade would suit anyone and most of people would like it (except if you're strictly for nude shades). I definitely felt in love with this shade after first application. 


Here are swatches on my lips and photos of me wearing it. I know I didn't combine them with best makeup (it's colorful), but since I started working I don't have that much time for  photographing products on my face (usually only on Sunday), so I try more products on my face then. :P I specially love how Keep Lying for You looks on me.
One lip lacquer contains 2 ml of products and it costs 4,95€ on Ličila.si where I bought both shades, which isn't expensive at all, but the formula ... Gosh, the formula just bothers me so much.


What I like about them: packaging, shades, price, scent (I forgot to mention before, but these don't have any special scent, which means they don't smell annoying and I like that). What I don't like about them: formula, application, how they act on lips. And now you know why I have love-hate relationship with these.
Would I recommend you to get them? Not really. The formula is just too disappointing. But if you will by any chance try them, don't expect too much from them. I wish these would be more like Bourjois Rouge Edition Velvet lipsticks. If the formula would be similar to Bourjouis formula, these would be perfect. Since I already bought them I'll probably wear them here and there, when I'll know I'll be somewhere for a short time or I won't eat or drink much, but these won't be my first choice during summer. And I definitely won't get any other shade.

Have you tried Makeup Revolution Salvation Velvet lip lacquers? If you had I'd really like to know your experience and opinion about them. Thank you for reading!

32 komentarjev

  1. These are nice and they look really pretty on. You suit both :-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you. Colors are nice, but formula not so much.

      Izbriši
  2. Odgovori
    1. Meni sta odtenka krasna, škoda za formulo, res.

      Izbriši
  3. Jaz sem dobila odtenek Keep flying for you in mi deluje čist neon, ampak tkole k pa gledam tvoje fotke je pa lep odtenek :) Samo da jaz ga ne znam nosit in sama sebi zgledam k raca al pa klovn z njim -.- Drugače pa pusti res neprijeten občutek na ustnicah, ki se ga nikakor ne morem navadit in vedno, ko ga nosim se mi zdi kot da ne smem ustnic premikat. + Nikakor ni za ljudi, ki si grizejo ustnice, ker koščki kar letijo z ustnic, se prilimajo na zobe in ko ga hočeš dat v celoti dol z ustnic se tko grdo svaljka.. Ammm ja, kot si uspela ugotovit mi nikakor ni všeč. Škoda, ker odtenki so pa hudi :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Saj meni v živo tudi deluje malce neon, oba v bistvu, ampak na fotkah to ni tako opazno.
      To pa se strinjam, ustnic si pa ne smeš gristi, ko ga nosiš.Jaz ju sicer nisem imela na zobeh, sta se mi pa luščila in sem ju imela po obrazu in oblačilih.

      Izbriši
  4. tale oranžen odtenek je super ! Škoda, da je formula tak "neumna" :P

    OdgovoriIzbriši
  5. these shades are not my cup of tea, but I saw some other shade I might enjoy, thanks for the honest review ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I don't recommend them because of the formula, otherwise I'd probably get all shades.

      Izbriši
  6. Ko je prišla kozmetika vn sem gledala in čakala swatche in še vedno čakam in se odločam kaj kupiti, vendar imam zadnje čase toooliko vsega da nimam več kam z izdelki...in bom kar še malo počakala in na jesen kupila kaj več, ker zdej poleti nosim večinoma samo v izi mu.

    Malo zašla s poti, no meni sta odtenka videt krasna, ful dobro spisana ocena in ja kljub vsemu bi mela oba, prav oba sta mi neka posebna, zelo lepa odtenka.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Odtenka sta meni tudi krasna, ampak žal ne odtehtata formule.

      Izbriši
  7. Barve izgledajo lepe, ampak formula zveni pa res čudna. Pa ne bom rekla, da je zihr tako zato ker so poceni, ker od essence so cenejši in so super. Škoda.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Essence ima super formulo. Po moje so pri MR želeli ustvariti tako formulo, ki bi bila dolgo obstojna, ampak žal ni, ker začne pokati in se luščiti, vsaj s mojih ustnic.

      Izbriši
  8. Po opisu sodeč, ne bi bili zame. Odtenka pa sta res super in finiš tudi:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vsaj veš, čemu se izogibati. :)

      Izbriši
  9. Wau super zgledata na tebi :) Jaz pa si ju verjetno ne bi upala nositi :)) Sem glih zadnjič oklevala, če bi si naročila kakega al ne.. Zdaj sem pa bolj na ne strani :) Ker te zadeve glede formule mi res niso všeč.. Hmmm mogoče me pa vseeno kak odtenek premami in se bom učila na svojih napakah :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Glede na formulo ti ne priporočam preveč, ampak sicer pa lahko sama probaš in vidiš, mogoče ti bo pa formula všeč, ker je kar nekaj ljudem tudi bila.

      Izbriši
  10. these look amazing! really love the shades http://maybemayhemmakeup.blogspot.com.au/

    OdgovoriIzbriši
  11. Čudovite barve :) ampak res škoda, da imajo tako bedno formulo :/.jaz sem že razmišljala, da bi kupila katerega, ampak sem si potem premislila ravno zaradi formule.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Če misliš, da te bo formula res zelo motila, je boljše, da preskočiš.

      Izbriši
  12. Oh škoda ker res izgledajo krasno na slikah. Po branju tega bloga sem popolnoma zmedena, res bi rada kaj takšnega za ustnice, samo dvomim da bi se lahko sprijaznila s slabo formulo :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Nekaterim je bila formula všeč, tako da nikoli ne veš. Odtenki so bili meni krasni in bi vzela vse, če bi mi formula bolj odgovarjala.

      Izbriši
  13. Mah...veliko teh MR stvari je tak bolj- čudnih. Jaz sem kot prvi vtis vse dojela super, potem pa sčasoma vidiš pravo kvaliteto :/ šmink sem se že znebila ker so preveč plastične in trde. Čeprav senčila so kar dobra (nekatera) :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mene je že nekaj stvari na začetku razočaralo. Pač, poceni kopiranje bolj znanih izdelkov, čeprav vmes jim uspe tudi kakega odličnega narediti.

      Izbriši
  14. Keep crying for you je krasen odtenek, škoda, da so torej ta ''pomembne'' stvari bolj meh.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jp, jaz bi raje formulo kot je pri Bourjois.

      Izbriši
  15. Meni so tile uganka. :)) Na zgornji ustnici se mi nanesejo popolno - na spodnji neenakomerno, spacano, ampak sem mislila, da zato, ker sem navajena Lime Crime (tudi Sleek Matte mi npr. ne ustrezajo). Jaz sem jih pobasala in dala Mateji K., njej so pa super. :D Nanos in obstojnost brez problema.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Po tem se vidi, kako smo različni. :)

      Izbriši
  16. divne su mi obje boje :D al zasad jos nista njihovo nisam probala, jos traje no buy :)

    OdgovoriIzbriši
  17. Mine looks so florescent on my lips and applied very patchy. How did you get yours on so nice?
    Don't think I link this colour looks awful on me.

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3