My Nail Care Routine

Ladies, today I thought I'd write about my nail care routine. It's nothing special, probably many girls have similar routine, but I wanted to mention few products that I like and won't get separate review, but I know you're curious about them (for example Essie Good to Go).



First I obviously start with removing old nail polish. For that I'm using Aveo Mändel nail polish remover, which I mentioned hundred times before, because is amazing and I really love it. It contains aceton, but it luckily doesn't dry my cuticles like crazy and it does its job perfectly. The second product I use for removing old manicure are Ebelin cotton pads.
I fill my nails down with Essence 4in1 nail polish file. It has parts for filling nails, closing them and smoothing the surface. I don't fill them every time I change my manicure, because that would be too much. As I mentioned many times before, not many polishes last on my nails longer than 2 days and lately I'm changing manicure almost every day. I fill them down once a week if necessary or every two weeks. I this when my old polish is still on. That helps me to fill them the most equal as I can.


After I remove my old manicure I use hand cream or lotion to moisturize them. I really like Balea hand lotions. They are light and soak quickly into the skin. At the moment I'm using San Francisco scent (it smells like peach). I also love Essence hand cream. I'm never using only one, I like to change scents, but I think 2in1 hand&nail balm is really amazing and it's in their permanent assortment. Of course hand creams are thicker than hand lotions, but Essence creams are not greasy and they moisturize skin very good.


After that I use Lush Lemony Flutter on my cuticles. When I'm changing my manicure I don't use it a lot, just a bit, because it takes more time to soak in. It's thicker and greasier, but that's the reason it works so great. I like to apply this products on cuticles during the day as well and specially before I go to bed. Then I apply a bit bigger amount. It takes more time to soak it, but in the morning I wake up with perfectly moisturized cuticles. Another product I want to mention here is Perfect Nail Care Cuticle Oil. I received this product in a swap. I'm using it mostly when I'm doing swatches. It soaks into skin quickly but I don't find it very effective, the moisturizing feeling doesn't last very long  (and that's the reason I use it mostly while swatching). 
After all these products (hand cream/lotion, cuticle butter/oil) soak into skin, I go and wash my hands with hot water and soap. That way I get rid of all dirtiness and greasiness from hands and nails. Some girls also recommended me to use 100% alcohol on nail bed before applying a base coat, it should make manicure last longer, so I'll have to try that.


When my hands are washed I apply a base coat. At the moment I'm using two base coats: Essie Nourish Me and Essence Nail Art protecing base coat. I really love Essie Nousish Me. It drys quickly on nails, it's glossy so I can wear it alone as well and it makes my nails growing like crazy. It doesn't prevent breaking but I don't mind that because I know my nails will grow back quickly. Other base coat I'm using is Essence. When this product was still in the old packaging I loved it and it was my favourite base coat. Unfortunatelly I have to say that I'm not loving this products since they've changed the packaging. I think they changed its formula as well. When I took this photo I used it like 5-times but since then I used it few times more - it drys glossy, it doesn't smooth nails nicely and it doesn't dry as quickly as before. I actually find formula a bit too thick for a freshly opened base coat. Maybe I just got a bad bottle. I'll finish this bottle, but not repurchase it. 
When it comes to top coats I don't imagine doing my nails without fast drying top coat anymore. I really like Essence Better Than Gel Nails top sealer. There's only high gloss version available in stores, but I find it as good as old one without any label (my review here). The second one I also like it Essie Good to Go. It drys manicure in few seconds and it doesn't shrink nail polish. Some girl had problem with peeling a whole nail polish off when they used this top coat, but I didn't experience that. The only thing that bother me is that it becomes thick very quickly. When I used it like one third it already became thicker and now when there's like one quarter of it left, it's already very thick and I have to use thick coats if I want to apply it smoothly and that also means that manicure drys a bit longer. If I compare Essence and Essie I find both very good. They don't shrink manicure, give it very high gloss and dry it in few seconds.


So, these are the products I use. Which products do you use in your nail care routine that you really love? How does your nail care routine looks like? Thank you for reading!

28 komentarjev

  1. Če se ne motim je nova verzija Nourish me zdaj Grow Richer ne ...meni je grozn lak, sem že razmišljala kaj naj z njim, ker se mi nohti pol še bolj cepijo in nič ne nardi za moje nohte :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Res? Ti si pa prva, od katere slisim, da ji ne pomaga. Meni se po njem ne cepijo sploh, rastejo pa kot nori, kar mi je vsec. :)

      Izbriši
    2. ja, razočarana sem :( bom še enkrat poskusla kak mesec s tem :P Trenutno pa imam pač Microcell :P
      No drugač pa vedno vidim pri tebi tale Essence better than gel nails ..ga bom mogla probat enkrat :)

      Izbriši
    3. Moji cimri pa tale Microcell ni nič pomagal. Očitno je zelo odvisno od posameznikovih nohtov.

      Izbriši
    4. Jaz tudi že nekaj časa uporabljam Grow Richer pa mi je isto grozen. Nohti se mi še bolj cepijo kot prej... :/

      Izbriši
    5. no na srečo nisem edina ! :D

      Izbriši
  2. Cool - this is certainly more than I use.

    I use a base coat, then paint my nails. I very rarely use a top coat. To remove the polish I'll use a supermarket brand (Asda) polish remover with has acetone but it doesn't really dry my cuticles. Then I'll usually wait about half hour and paint them again. I always use hand & nail lotion - currently using The Body Shop Christmas ones as I got these cheap!!!! I'll put this on before I got to bed every night. I'll occasionally use the 4 way buffer to smooth the nails too.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I actually find very interesting, that nail polish with acetone doesn't dry my cuticles much, while removers without acetone dried my cuticles like crazy. I don't imagine not using fast drying top coat anymore, it's a life saviour, when you're in a hurry.

      Izbriši
  3. Currently I'm loving the Essie Good to Go and the Essence XXL nail thickener, I feel it really fortifies my nails and since I've been using my nails are longer :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A lot of people said that Essence XXL nail thickener is good, maybe I'll try it when I finish Essie.

      Izbriši
  4. Meni so te vatke in tale aceton res top :D

    OdgovoriIzbriši
  5. Puno više koristiš nego ja :) Imam istu Essence rašpicu kao i ti, za mazanje koristim kremu za ruke koju taj trenutak imam otvorenu i nju dobro utrljam u nokte, a kao bazni lak imam neki OPI-jev. Mada mi ovaj tvoj Essie dobro zvuči ako pomaže i da brže rastu nokti :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ko sem napisala post, sem dejansko ugotovila, da dveh izdelkov nisem niti omenila, haha. :P
      Meni je tale Essie zakon, še noben podlak mi ni pomagal, da bi mi tako hitro nohti rasli.

      Izbriši
  6. I meni je odličan ovaj zeleni Aveo, više ni ne brojim koliko sam pakiranja potrošila! Essence BTGN mi je isto jedan od najdražih proizvoda i ne mogu zamisliti manikuru bez njega :) Dala si mi ideju da i ja napravim ovakav post :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz sem tudi porabila že ogromno pakiranj. :)
      Super, se veselim tvojega posta. :)

      Izbriši
  7. Jaz tudi uporabljam neke poceni pilice, pa bi rada enkrat kupila neko, ki bi mi dlje časa ostala - kot te kristalne. Nisem še našla dovolj dobre:) Imam ta Essie Good To Go in mi ni preveč všeč. Moj je na žalost tudi hitro postal gost. Še vedno mi je najljubši Seche Vite in zdaj sem opazila, da ga celo lahko dobim v Sloveniji - zapikonai.si :) Essence nadlak mi je bil dolgo všeč, ker je za ceno resnično super:) Kot podlak pa mi je najljubši CND Sticky Base.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz sem preizkusila kristalno, ampak mi ne odgovarja, mi je čisto preveč čuden občutek.
      Ja, za Seche Vite sem videla, da je na voljo pri nas, mogoče pa ga kdaj probam.

      Izbriši
  8. Meni sta pila in kremica za roke tudi super. Izdelka k katerema se vedno znova vrnem...

    OdgovoriIzbriši
  9. Jaz uporabljam isti aceton :) odstrani vsak lak brez problema, ampak moram potem nujno uporabiti kremo, ker imam drugače obnohtno kožico čisto scefrano...
    Essence Better Than Gel Nails top sealer je pa tudi super, ampak sem začela opažati da postane precej gost po tem ko ga uporabim okoli pol stekleničke. Imela sem dva in se mi je pri obeh naredilo isto

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, Essence nadlak pa isto tudi podlaki postanejo hitro gosti. Jaz ponavadi uporabim thinner, Misslyn ima dobrega.

      Izbriši
  10. That San Francisco hand lotion looks great. Do you know where I can get it (in the UK)?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Balea is available only in DM (Drogerie Markt), which is a german drugstore. They have branches in 11 countries, but not in UK.

      Izbriši
  11. i love that nail polish remover, it's the best :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Ebeline blazinice su moj veliki favorit, ni jedne mi nisu toliko dobre jer se sve nekako kao cufaju i razgrađuju...
    Aveo zeleni odstranjivač koristim "na litre", više put me muž pita dal ja to pijem koliko ga često kupujem!
    Krema za ruke imam nekoliko no u torbi koju svakodnevno nosim sa sobom imam baš tu Essence 2in1 hand&nail balm, iako mi je apsolutni favorit Balea Urea.
    Essence BTGN obožavam, kupila sam i Seche Vite i Poshe TC ali Essenceu nisu ni do koljena jer mi se "povlače" sa laka na koji ih stavljam (ako kužiš što je pjesnik htio reći :)!
    Ali ću kod sljedeće kupovine baciti oko na Essie Nousish Me - zvuči obečavajuće! Do sad sam koristila Eveline 8 u 1 ali mislim da moram malo pauzirati sa njme...
    Već neko vrijeme se spremam napisati takav post samo nikako da skupim sve na hrpu i počnem :PPP

    OdgovoriIzbriši
  13. tu su tri moja favorita, aveo aceton, essence krema za ruke i top coat :D ostalo jos nisam probala al doc cemo i do toga valjda :D

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3