Valentine's Day Manicure: Love Birds

Yesterday I showed you my two suggestions for Valentine's day makeup looks and today I'm going to share with you V-day manicure. With this one I also decided to cooperate in Živa's Valentine project. The manicure was inspired by one photo from Pinterest.


My manicure totally reminded me on our holiday "Gregorjevo" (we celebrate in it March) and that's the day when birds are marrying ("ptički se ženijo" as we say in Slovene). It's similar holiday to Valentine's day. I made 2 birds on a branch, looking to each other and on others I made hearts instead of leaves. I am very satisfied with this nail art. As a base I used OPI Did You 'Ear About Van Gogh and everything else are tempera paintings.


EDIT: I was asked to do a tutorial, so here it is. I'm using a thin brush from one of old Essence Nail Art polishes, because with it it's very easy to do all details. And for bird I used tempera painting. 
Step 1: Apply your base color.
Step 2: Use a brown tempera painting or polish and draw a line for a branch. It doesn't need to be perfect, because branches aren't perfectly straight either.
Step 3: Use a blue or any other color of tempera painting or polish and draw a skeleton of a bird. Don't worry if it's not perfect, you can always fix it later.
Step 4: Fill the skeleton.
Step 5: Use a lighter blue or any other shade and draw a wing.
Step 6: Use 3 different sizes of dotting tool for eyes. First apply black big dot. Then apply smaller white dot in it and in the end the smallest black dot.
Step 7: Do 2 thin lines for feet.
Step 8: Use a yellow shade and do a beak.
Step 9: Wait for few minutes for manicure to dry and in the end apply a top coat.


What do you think of this manicure? Thank you for reading!

26 komentarjev

  1. Aww, this is a super cute design! I love it!

    OdgovoriIzbriši
  2. Res ful simpatično <3
    žal sama sploh nisem likovno nadarjena, tako da sem zadovoljna že, da si znam dokaj lepo nohte nalakirat :) Bi pa bila zelo vesela če bi znala poustvariti takšno manikuro.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :)
      Saj jaz tudi nisem nadarjena za risanje, ampak nekako mi je uspelo pasti v nail art, da lepo uspe. Z akrilnimi ali tempera barvami in tankim čopičem se vse da. :D

      P.S. Želiš, da naredim tutorial? :D

      Izbriši
    2. Ja, tutorial zveni super!
      Pa ne pokaži pokazati kakšne čopiče uporabljaš, ker sem jih že nabavila kar dosti, pa ni nikoli šlo tako kot sem si predstavljala. No, če mi je pa kdaj kaj uspelo ustvariti, so pa razpadli ko sem jih hotela sčistiti :/

      Izbriši
    3. ne pozabi pokazati sem hotela napisati :D

      Izbriši
    4. Ok, bom naredila zjutraj, pa objavim zraven v tem postu in na FB.
      Za čopiče ti lahko že sedaj povem, da uporabljam te od BPS: http://tatjanag.blogspot.com/2013/01/review-born-pretty-store-nail-art.html (te tanke), ampak najraje uporabljam tanki čopič od Essence, ki sem ga vzela ven itz tistega laka, namenjenega za risanje. Je tanjši kot tile čopiči in primeren za detajle. :)

      Izbriši
    5. hvala za tutorial :)
      čopiče sem pa kar takoj naročila *blush*
      za do takrat ko pridejo, bom pa probala poiskati kaki stari essence nail art lakec :)

      Izbriši
  3. Luškano:) Še posebej všeč so mi srčasti listeki:)

    OdgovoriIzbriši
  4. I love this: it is so cute and original!

    OdgovoriIzbriši
  5. Nisam znala da kod vas nije klasicno valentinovo, lijepe su pticice ispale :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Poznamo klasično valentinovo tudi, ampak marca praznujemo podoben praznik zaljubljenih, im. gregorjevo in takrat se ptički ženijo. :D

      Izbriši
  6. Preslatke su ptičice..I kod nas u Međimurju se na Valentinovo "ftičeki ženiju" hehe :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Pri nas je ta praznik Gregorjevo marca, sta pa podobna. :)

      Izbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3