FOTD: Brown and Burgundy Smokey Look

The other day I got the idea to do a wearable smokey look that I can combine with my favourite pink product - Look by Bipa lip liner in shade Bonbon. It was actually snowing on the day I did this look, that's why you can see few snowflakes in my hair on last photo. I was afraid that photos won't succeed because of the weather, but they luckily did.


First I wanted to do a brown smokey look, but then I decided to add a burgundy shade as well and it looked better. This is a smokey look that I would wear on a daily basis, but it's also great for a night look. I also did pink cheeks. I got the feeling they would look nice with brown eye look.


Step by step tutorial:
1. First I primed my lids with Essence I Love Stage eyeshadow base to prevent creasing.
2. Then I used Essence Stay No Mather What eyeshadow pencil in a copper shade (Cute Copper), applied it on my lids and blended it out (also in crease).
3. After that I used dark brown shade from Sleek Storm palette and applied it in crease.
4. On my lids I used burgundy shade from Sleek Storm palette.
5. Essence pencil in copper shade I used on my lower lashline as well.
6. I blended it with a dark brown eyeshadow from Sleek Storm palette.
7. In my inner corner I used shimmery eyeshadow in vanilla shade from Sleek Storm palette. I highlighted my browbone with Alverde Vanille eyeshadow.
8. On my waterline I used a black kajal pencil and I did a thicker winged eyeliner.
9. In the end I applied a mascara and the eye look was done.


Products I used:
*Face
- Bourjois Healthy Mix serum 01 Light Vanilla
- Essence Stay All Day Longlasting Concealer 02 Soft Beige
- Essence Compact Powder Soft Beige
- Essence Metal Glam Gold Digger highlighting powder
- Catrice Pinkerbell blush

*Eyes
- Essence I Love Stage eyeshadow base
- Essence Stays No Mather What eyepencil&eyeshadow Cute Copper
- Sleek Storm palette
- Alverde Vanille
- Catrice Ink Waterproof Eyeliner Don't Move
- Catrice kajal pencil
- Essence I Love Extreme mascara
- Catrice Glamour Volume mascara

 *Brows
- Catrice Date with Ash-ton brow pencil
- Catrice eyebrow set

*Lips
- Essence lip cream Mission Flower
- Look by Bipa Bonbon
- Isadora Tropical Pink


What do you think, would you wear something like that? Thank you for reading!

16 komentarjev

  1. odlična kombinacija boja, sviđa mi se look... iako moram priznati da mi obrve malo odvlače pažnju ;)

    OdgovoriIzbriši
  2. Odtenek tega lip linerja je še meni všeč, pa jaz nisem preveč za roza:) Zelo lepa kombinacija:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Sicer pa je kombinacija več odtenkov, zadnje čase rada kombiniram. :)

      Izbriši
  3. Gorgeous make-up, I love the eyes, the burgundy shade makes the whole look pop out really nicely :))

    OdgovoriIzbriši
  4. Super! Pa res je zelo nosljiv make-up, bi ga z veseljem nosila :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, Sanja. Včasih se trudim narediti tudi kaj nosljivega, ker vem, da niste vse za bolj močne in barvne looke. :D

      Izbriši
  5. Burgundy senčka mi je všeč, pa vedno ti uspe tako lepo nanesti eyeliner <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) V prihodnosti pripravljam tutorial, kako nanašam eyeliner. Verjetno mi ta teden ne bo uspelo, tako da bo marca po zagovoru diplome. :)

      Izbriši
  6. znala sam da si nanijela jos nesto osim bonbon olovke jer mi je bilo cudno kako je tako tamna :D svidja mi se look :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Najprej sem mislila imeti samo Bonbon na ustnicah, ampak se mi je nekako zaluštala kombinacija več izdelkov. :)

      Izbriši
  7. Vedno me je strah uporabljati rdečkaste senčke, ker se bojim da bom izgledala kot da me je kdo na oko ;)
    amapk tebi je uspelo ustvariti lep dnevni make-up, mogoče pa še sama probam kaj ustvariti

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Te razumem. Včasih tudi meni rdeče ne uspe dobro skombinirati. Ampak v kombinaciji z rjavo bo po moje vedno super izgledala. :)

      Izbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3