Bourjois Amande Défilé

I went through folders on my computer, in which I have photos for blog and I found swatches of this Bourjous nail polish. Because spring is coming and this polish is still available in stores, I decided to post it today. This is a Bourjois Amande Défilé polish from So Laque Glossy collection.


I got this nail polish as a birthday gift and because I have birthday in spring, I felt in love with the color immediately. It's such a gorgeous bright green shade. Well, but it ends here. The formula is very sheer. First I thought that this is a jelly polish, but it's not, it just has a watery formula.
When I applied very thin coats I needed at least 4 coats to make it opaque, but if I applied thicker coats, the formula was just too runny and sometimes polish ended on my cuticles. But with thicker coats I needed only 3 coats to make it opaque. Too bad because of the formula, because this polish has a flat brush, which would made the application a blast with better formula. Dry it looks very glossy even without a top coat. Drying time it depends from thickness of coats, thinner they are faster they dry.
So, shade and brush are really nice, but formula is just meh. These polishes contain 10 ml and the price is around 7-8€. I also wanted a lilac polish from So Lacque Glossy collection, but formula of Amande Défilé disappointed me just too much to give 7 or 8€ for another shade.


Have you tried any polish from So Lacque collection? What do you think of this one? Thank you for reading!

21 komentarjev

  1. Adora-bleu mi je predivan iz te kolekcije, nije tako rijedak, gušći je i puno se ljepše nanosi, imaš ga kod mene pa baci pogled...ja sam ih kupila par komada jer su bili na nekoj akciji, nije mi ni Taupe loš, ostali ništa posebno!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sem videla swatche tvojih lakov takrat, ko si jih objavila, pa sem si nekako zapomnila, da imajo vsi isto formulo kot moj. Očitno sem si napačno zapomnila, grem še enkrat preverit. Hvala. :)

      Izbriši
  2. This colour looks amazing doll x
    http://missknightbeauty.blogspot.com.au

    OdgovoriIzbriši
  3. This nail polish is awesome, such a nice milk green colour, love it!)

    OdgovoriIzbriši
  4. škoda da ni tolk prekrivn, kr je pa ful dobra barva !

    OdgovoriIzbriši
  5. Wow, this is the perfect summer Polish for me.

    OdgovoriIzbriši
  6. Oh my, but the colour is sooo gorgeous! Absolutely love it <3 So bad the formula is no good :/

    OdgovoriIzbriši
  7. Leeeep! :)

    Jaz imam malo bolj neon odtenek :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Još prije nego što sam pročitala tvoj uvod, pomislila sam "proljeće". Meni se boja baš sviđa!

    OdgovoriIzbriši
  9. Hvala za post in swatche :) Ga gledam že toliko časa v trgovini in se ne morem odločiti ali naj ga kupim ali ne. Saj ne da rabim, ampak če je turkizno ali vijolično potem se težko zadržim da ga ne bi vzela :P
    lp, Tjaša

    OdgovoriIzbriši
  10. Wiiii ful lepa barva. Prov zdaj bi ga imela, sicer pa pop načrtujem izlet v dm :))

    http://makeupbysparkle.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  11. The color is not really my cup of tea. But, I do like Bourjois nail polish. I think they usually deliver great quality.

    OdgovoriIzbriši
  12. čudovita barva :))

    http://prettypurple92.weebly.com/

    OdgovoriIzbriši
  13. krasna je bojica :D
    nakon par razočaravajućih bočica, odustala sam od kupovine njihovih lakića, iako me često kakav bojica zovne s police :(

    OdgovoriIzbriši
  14. Bas volim mint boju!!!
    Divan je i ti stoji fantasticno!!!

    OdgovoriIzbriši
  15. nisam jos probala ovu liniju, a za boju, znas vec da ovo nije moja boja

    OdgovoriIzbriši
  16. Thank you all for your comments. :)

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3