Beauty Women Cosmic

Or better title would be: My boyfriend made me buy this polish. The other day we went to Tedi, where I bought few random stuff and at the cashier's desk there was a little nail polish stand and he said: "Look, nail polishes. Won't you buy any?" And I was like: "No." And he showed me the purple one and said: "Look, this one is very pretty, you should buy it. It's only 1 €." And I had to listen to my boy. The funny thing is that I don't even wear purple polishes a lot. But for my darling I decided to give it a go.


The polish is called Beauty Women Cosmic. It's a darker purple shade with pink and golden shimmer (but pink one is dominating). In the bottle it looks a bit duochome, but that isn't visible on nails. Although the shade is pretty, the formula is not that good. It's so sheer, I needed 4 coats for these swatches, because after three my nail line was still visible. Otherwise it applys very nicely for such a cheap nail polish. Four coats also mean longer drying time.


What can I say, it's pretty, but it's definitely not to be worn alone. It must be layered and that way it looks much better. Here I applied one coat of Beauty Women Cosmic over two coats of Rimmel Blue My Mind. The shimmer is very noticeable when this polish is layered and I like that. In combination with Rimmel polish it looks amazing. I haven't wore it alone, but I wear this combination as my full manicure and it lasted two days on my nails. I have no idea how long it lasts alone, but I'll probably wear it only layered, because four coats are just too much. Otherwise Beauty Women polishes contain 12 ml and are available in Tedi for 1€.


Have you tried Beauty Women nail polishes before? What do you think of this one? Thank you for reading!

15 komentarjev

  1. Tvoj fant je super! :) Moj bi rekel, da jih imam že tako ali tako preveč in res ne rabim še enega -.-
    Drugače mi je pa vijolčna ful lepa barva zato mi je tale lakec tudi všeč, samo škoda da moraš toliko slojev nanesti.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Haha, saj moj ponavadi tudi isto pravi, sem bila kar presenečena, da mi je tokrat on ponujal lak, naj ga kupim. :P
      Res škoda za formulo, ker je drugače prav lušten odtenek.

      Izbriši
  2. Meni je baš lijep. Slažem se s dečkom!

    OdgovoriIzbriši
  3. Odtenek mi je zelo všeč, je pa škoda, da je tako slabo prekriven...Dvomim, da bi se mi dalo ukvarjati z štirimi plastmi ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Če bi bilo manj slojev, bi bil prav popoln odtenek.

      Izbriši
  4. Dober okus ima tvoj dragi, mi je ful všeč odtenek!

    OdgovoriIzbriši
  5. moj bi samo zakolutao očima ;)
    baš mi se sviđa boja :D

    OdgovoriIzbriši
  6. IOooo kakšna super super barva!

    OdgovoriIzbriši
  7. Hihi,priden dečko :) Tud moj je bil tak,da mi je predlagal lake in pomagal pri izbiri odtenka ipd. Vse dokler ni videl moje zbirke, pol je začel s novim pristopom imenovanim "a-res-rabiš-še-en-lak?"

    Kakorkoli, lep lak. Škoda, da ni bolj pigmentiran!

    OdgovoriIzbriši
  8. ima ti dragi dobar ukus, super izgleda layeran preko rimmela :)

    OdgovoriIzbriši
  9. It looks really amazing layered! <3

    OdgovoriIzbriši
  10. Ravno prejšnji teden sem bila v Tediju in so imeli čudovit taupe odtenek in ker nisem vedela kako se obnesejo sem ga raje preskočila, zdaj bom pa najbrž ga šla nazaj iskat ;)
    So pa imeli pri pultu samo dva odtenka, upam da jih ne menjajo vsak teden

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3