Review and Swatches: Essence Kalinka Beauty TE (blush and nail polish)

Hello, everyone! Today I have for you a review of a blush and a nail polish from Essence Kalinka Beauty collection. When I saw promo photos of a blush, I felt in love immediately, because it looked gradient on the photo and that made it special. Well, in person didn't look gradient at all, but the color is orange and I don't have orange blush yet, so I took it. I also got dark blue polishes, because the color is really pretty.


East Side Story blush is an orange shade with tiny shimmer, that isn't too noticeable on cheeks. It comes in a square orange cardboard packaging, that closes with a magnet. Although the packaging is cardboard and not plastic, it looks sturdy to me and because of a strong magnet there's isn't any fear, that it would open, if you put it in your makeup bag. In the packaging you get 7,5 g of a blush, which is quite a lot, and I payed 3,59 € for it.


The pigmentation of this blush is good and you can easly apply it to much, specially if you swirl brush into a blush, like I like to do. I also noticed, that it's a bit harder to blend, if I apply it a bit more. That's why I usually apply it so, that I dab a brush a bit into a blush, apply it on cheeks, blend and then I layer it repeating this step. To me it's easier to apply it that way and it looks better on. On my cheeks it lasted about 5-6 hours.


And this is how it looks on me. Although I'm not use to orange blushes, I actually like it, how it looks on me. I combined it with silver eyeshadow, because I was practising for NYE look, that you could see in this post.


When I found Kalinka Beauty stand, most of the polishes were already gone, but this blue was still on a stand and it catched my eyes even more than a blush, so I bought it. Absolut Blue is a darker blue creamy shade, that it's not very unique, but formula is amazing. One of the best Essence polishes, I tried lately. Formula is not to runny or thick, it applys like a butter and it also has great brush, like their old polishes had it, which makes application very easy. I also love it, because I wore it 2 days and it chipped very little, on only 2 fingers, before I removed it. It didn't stained my nails at all. But I have to apologize, that I don't have better photos, but my nail on a middle finger broke on one side, as you can notice on photo, so at the moment I can't do good swatches, but I wanted to show you this polish, because it's limited edition. This polish contains 10 ml and I payed 1,99 € for it.


I'm satisfied with both products, but I think I'll use blush more in the summer. Orange is just more summery color to me. Did you get anything from Kalinka Beauty collection? Thank you for reading!

30 komentarjev

  1. the polish is amazing, I really like it. the blush is ok, but it doesnt seem amazing to me, so I will not cry that I missed it. I dont think this shad would look good on me anyways. this collection was grabbed up so soon in my country as well hehe

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. The polish is really nice. Not very unique, but color is gorgeous anyway. I like the blush as well, I think it'll look very nice with more tanned skin. :))

      Izbriši
  2. Jaz sem tudi kupila rdečilo:) Čisto moj odtenek, ker je tak breskvast. Lepo ti paše:) Kupila sem še eyebrow pencil in mi ni všeč.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Super, se veselim tvoje ocene. :)
      Še dobro, da nisem vzela svinčnika za obrvi, ker sem ga že imela v rokah.

      Izbriši
  3. Meni je pa lak ful lep, rdečilo pa nič posebnega. Sama imam veliko raje rozasta rdečila. Sem pa bila danes končno po 8 dneh malo v "svetu" in sem v DMju gledala to Love Letters kolekcijo in me sploh ni prepričala-svinčnika sta bila obupno brezbarvna, na koncu sem vzela en lak in ko sem prišla domov sem še to ugotovila da se grdo maže.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz pa zadnje čase rada eksperimentiram z rdečili, najboljša do mi koralna. :)
      Joj, škoda za lak. Mene iz te kolekcije tudi nič ne mika zaenkrat, bom videla, če me bo v živo kaj pritegnilo.

      Izbriši
  4. I've wanted the blush since I saw the preview, because the colour is so lovely, but we didn't get this TE :(( However the blue polish looks so gorgeous, love dark blues <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. You will probably get it these days, in Müller TE's come always very quick. :)

      Izbriši
  5. Blusher je res lep :) Bi rekla da je kar celoletna barva :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni se nekako zdi, da bo natemnejši ten kar bolj pasal. :)

      Izbriši
  6. A ta kolekcija je že tudi vzunaj? Hmm, naš DM je še kr nima, al pa sm jo zgrešila....Blusher je pa res lep, če ga še kje najdem, bo verjetno moj :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, v Müllerjih. V DM verjetno še pride. :)

      Izbriši
  7. Lijepo ti stoji narančasto rumenilo, a vjerujem da će lijeti na preplanuli ten biti još lijepše...ja nisam luda za narančastim na obrazima na sebi, ali moram komentirati kako je oco pakiranje pre-pre-preslatko! Essence se stvarno potrudio :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Ja, pakiranje je res luštno, te zna že to prepričati. :)

      Izbriši
  8. I love this blush! This line didn't come to Serbia at all...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. It'll probably come, it's always quickly in Müller by us and in DM stores comes later. :)

      Izbriši
  9. Blush je res lep, ampak sem na "nakupovalni dieti" :) Noht pa res ni opazen, če ne bi omenila sploh ne bi opazila

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Sem skušala tako poslikati, da bi bil čim manj viden. :P

      Izbriši
  10. Kje pa si našla to kolekcijo? Pri nas v Dm-ju imajo trenutno Ice Ice baby.. Sem upala na kalinko :/

    OdgovoriIzbriši
  11. Rumenilo izgleda odlično, a kutijica je preslatkaa :))

    OdgovoriIzbriši
  12. The blush is really adorable and Essence did a great job with the packaking of this collection. I didn't get myself this blush, coz i aready got a few coral ones, but what i did get are the duo lip creams fro that collection, which i'm giving away at the moment. Have you tried those?
    xo,
    Luchessa.org

    OdgovoriIzbriši
  13. Pakiranja su jako lijepa <3 Rumenilo super izgleda, a lak mi se jako sviđa. Hvala na reviewu, treba mi novi tamno plavi lak i vjerovatno ću kupiti ovoga. :)

    OdgovoriIzbriši
  14. Ovaj plavi lak mi se jos cini najbolja stvar iz ove kolekcije, mislila sam da ce oni kao ruzevi bit dobri, ali su me swatchevi bas razocarali

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3