My Top 10 Lip Products for (Fall and) Winter

My first love are nail polishes, second blushes and third lipsticks (and other lip products). So today I'll talk about my third love. I choose 10 lip products that I think are perfect for winter and I also wore them a lot in fall. Unfortunatelly some of these are discountinued, but I really like to wear them and I bet there are some similar shades available somewhere.


Essence Wear Berries, Essence Dare to Wear, Essence Coral Calling, Catrice Matt-erial Girl, Catrice Russian Violette, H&M berry shade, Alverde Nude, Essence Stay Matt lip cream Soft Nude, Catrice Cherry-ty, Misslyn Very Berry.


A gorgeous purple shade, perfect for this season.

Essence Dare to Wear
This has become quickly my favourite red shade. It's a bit darker reddish shade and I like to combine it with neutral eyes and  ablack thick eyeliner. It also lasts long on me. Review next week.

Another Essence shade, this time a coral. To me a coral shade is great for every season, because it can be combined with many looks.

Catrice Matt-erial Girl
A fushsia matte shade, that doesn't dry my lips and it lasts quite long. I wore it here.

Another purple shade, this time a glossy one. It doesn't last really long, but it doesn't dry my lips and that's always important to me.



H&M mini berry lipstick
This is a dark berry matt shade. It doesn't have the best formula, but I like to wear it, when I want something more bold. I showed FOTD with it some time ago on Facebook, you can see it here.

My all time favourite nude lipsticks. It goes with every look, it doesn't dry my lips and although it looks brown on a swatch, it actually looks very nice on lips.

Essence Stay Matt Soft Nude lip cream
Another nude shade, that I adore. Lip creams are one of the best Essence products, because they last very long. You could see me wearing this one in many FOTD posts before. It's the shade that goes with everything.

Catrice Cherry-ty
This is a reddish pink shade, pretty sheer and very glossy, but it's my favourite Catrice lip balm. It gaves nice reddish look to my lips and it feels mousturizing, but it's not very longlasting.

Lately I'm more into lipsticks, but I had to go with this lipgloss as well. It's a darker reddish berry shade. I wear it with me in my purse and when I feel, that my lips are getting dry and I'm wearing lipstick, I just use it over it to correct it (I could use a lip balm as weel, but I have a feeling that with it I just remove more color of lipstick).


And this is how they look on my lips. They're swatched in a row as I described them up.
Essence Wear Berries, Essence Dare to Wear, Essence Coral Calling, Catrice Matt-erial Girl, Catrice Russian Violette, H&M berry shade, Alverde Nude, Essence Stay Matt lip cream Soft Nude, Catrice Cherry-ty, Misslyn Very Berry.


Which are your favourite lip products for winter? Thank you for reading!

17 komentarjev

  1. Jaz sem ugotovila, da gojim nekakšno zaljubljenost do šmink, tako da je to pravi raj za moje očke.. In kako lepa šminka od Alverde. Prvič jo vidiš. Kaj je to nova kolekcija in slučajno veš če jo imajo tudi v Mariboru?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To je ena stara kolekcija, ampak je moja najljubša nude šminka in stalno posegam po njej, zato sem jo dodala v ta post. :)

      Izbriši
  2. Wow, super prispevek, res imaš krasno obliko ustnic. Od teh me daleč najbolj pritegne H&M Berry, je pa tudi že skrajni čas, da si kupim Essencovega Mattkota Soft Nude, res je lep. Zdaj tu cincam, katero Apocalips bi si kupila, pa se ne morem odločit, mogoče bi bilo najbolje, da potem nobene ne kupim in raje nabavim od Essence. :D So pa izdelki za ustnice tudi moja tretja ljubezen, le da so druga senčila, ne blusherji. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tale H&M odtenek je res prekrasen, čeprav formula ni ne vem kaj. Jaz bi tudi kako Apocalips nabavila, pa žal (še) nimam šanse kupovanja iz tujine, ker nimam kartice, zato to zankrat še ni možno. Če bi rada Essencove Stay Matt lip creame, je skrajmi čas, da jih nabaviš, ker gredo iz prodaje. Vendar pa pridejo novi matt odtenki v drugačnem pakiranju, upam, da bodo imeli tisti prav tako super formulo. :)

      Izbriši
    2. Če hočeš, ti lahko iz Bratislave prinesem Apocalips. Sicer nimajo vseh odtenkov, lahko mi pošlješ mail s tistimi, ki bi jih imela, pa grem preverit. :)

      Izbriši
  3. i really like the alverde nude one, i might buy it :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. It's not available anymore, it was an old LE.

      Izbriši
  4. Super izbira, prav vsi odtenki so mi všeč, nekaj jih celo imam tudi sama :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Ful lepi odtenki, vse bi nosila :)

    OdgovoriIzbriši
  6. Matterial girl vec dulje vrijeme obozavam, soft nude je isto super, a taman sam neki dan kupila coral calling i danas ga nosim i vec vidim da cemo se jako voljeti :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Coral Calling je pač odtenek, ki bo pristajal vsakemu (vsaj po mojem mnenju) in je tudi super za vsak letni čas. :D

      Izbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3