FOTD: Inspired by Winter 2

Hi, everyone! Taking photos outside on a weather day it's always fun. Not. When I was doing this look, it's was so windy outside that I had different hair style on each photo, so please excuse my strange looking hair (if they look strange on any photo). For the second winter inspired look I went with only matte shades and  I never thought I will love matte eyeshadows on me so much (as you know I'm a huge fan of shimmery eyeshadows). In my mind this look looked a bit different, but I'm more than pleased with the finished look, it came out great. As I said in my previous winter inspired post, winter is to me all about blue and white colors (I was using those 2 the most for winter inspired nail art in past as well). For this look I used white and different shades of blue.


I also made a tutorial for this look. The light isn't the same on all photos, because the weather was changing constantly that day, so I hope you won't mind that. First I primed my lid with Essence I Love Stage eyeshadow base and then I applied white NYX jumbo pencil Milk on my lid and blended it with fingers. First I used white eyeshadow in inner corner of my lid, then I applied more turquoise blue on the second quarter of my lid and on the third quarter I used more aqua blue.


On outer part of my lid I used a bit darker blue and then I took brown shade, mixed it with white and blended it into a crease to soften all harsh lines. Then I took a navy blue shade, draw it in outer V and blended it in my crease.


On my lower lash line I used the same navy blue as in my crease, but only on two thirds of my lower lash line. In inner part I used a bright blue shade, but before that I used NYX Milk white pencil to make the blue more intense. For highlighting my browbone I used Alverde Vanille. In the end I applied black eyeliner, used black kajal pencil on my waterline and applied mascara.


I'm very satisfied how this look came out in the end. But yeah, I love blue. :)


Lips and cheeks are more neutral. I think any other color on lips would be just too much. Because eyes are matt I decided to do lips more glossy and I also highlighted my nose, chin and the top of my cheeks.


Products I used:
*Eyes
- Essence I Love Stage eyeshadow base
- NYX Milk jumbo pencil
- Sleek Curacao (Blue Lagoon, Blue Hawaiian)
- Sleek Acid (white)
- Sleek Chaos (both blues - shades 11,12)
- Sleek Ultra Mattes V2 Darks (Ink)
- Alverde Vanille
- Eveline Liquid Precision 2000 procent eyeliner
- Catrice black kajal pencil
- Essence I Love Extreme mascara 
- Catrice Glamour Volume mascara 

*Brows
- Catrice Date with Ash-ton brow pencil
- Catrice eyebrow set

*Face
- Bourjois Healthy Mix foundation 02 Vanilla
- Essence Stay All Day Longlasting Concealer 02 Soft Beige
- Essence Compact Powder Soft Beige
- Essence Metal Glam Gold Digger highlighting powder
- Etude House Grapefruit Jelly blush

*Lips
- Alverde Nude
- Catrice Exotica


So for the end one collage of my smiling face. You said that I should smile more, so I did few smiling photos. :P

Tell me, what do you think of my second winter inspired look? I definitely prefer this one over the first one. Thank you for reading!

42 komentarjev

  1. Lepo:)) Kot moder ombre. Zelo ti paše modra:)

    OdgovoriIzbriši
  2. Oh, čudovito, nimam besed. <3 Jaz tudi obožujem modra senčila in vidim, da bom rabila več mat modrih senčk v stashu. :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Včeraj sem se namazala po tvojem tutorialu (sicer sem uporabila druge senčke, ker nimam vseh Sleek paletk) in je res čudovit look, meni je bil blazno všeč. :) Sem poskusila pofotkat, pa je bila že noč, tako da so slike bolj srednja žalost, ampak look je pa fantastičen, tako da navijam za nove ideje in tutoriale, ker so super! :)

      Izbriši
    2. Me veseli, da si preizkusila. Škoda, da fotke niso uspele, kot si želela. Bom pa definitivno naredila še kak tutorial v prihodnje. :)

      Izbriši
  3. Predivno, jako mi se sviđa! Odlično ti stoji plavo sjenilo :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja tale ti definitivno bolj paše kot prvi winter look. <3 Sploh na smiley slikah si super cute :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Ta look bi pa jaz tudi mogla preizkusiti, glede na to da je modra ena izmed mojih najljubših barv :)) Drugače pa ti super paše :) In še posebej lepo je videti slike, na katerih si nasmejana :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. O, super. Upam, da potem tudi pokažeš. :)
      Hvala. :D

      Izbriši
    2. Da bo moje tak lepo izpadlo kak je tvoje rabim še kar nekaj vaje :)) Ampak če mi uspe, definitivno pokažem :D

      Izbriši
    3. Saj veš, kako je, vaja dela mojstra. :)
      Upam, da ti uspe in boš pokazala. :D

      Izbriši
  6. Super ti paše. Jaz sicer ne uporabljam dosti modre ker se mi zdi da mi ne paše preveč, oz se ne počutim dobro v tako intenzivni modri.
    ps: Smiley slike so super :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :)
      Meni so pa intenzivne barve zelo všeč, ampak ja, nositi moraš, v čem se dobro počutiš, ker ti potem tisto tudi dobro stoji. :D

      Izbriši
  7. všeč so mi takšne objave, kjer pokažeš celoten postopek ličenja. super :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Looks gorgeous *-* And I loved the tutorial :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Vaaaaaau! Predivno! Na kraju cu morati kupiti neku od tih Sleek paleta. ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Jaz bi imela vse njiihove palete, če bi lahko, ker so mi super. :D

      Izbriši
  10. Yaaaay, more smiling photos! Ful si luštna. :)

    OdgovoriIzbriši
  11. prava zimska kraljica, nema šta *.*

    OdgovoriIzbriši
  12. Tebi res super pašejo modro vijolični odtenki! Tale look je prekrasen! :)
    P.s tvoji lasi zgledajo čist kul!
    p.s2 full ti paše, ko se smejiš na fotkah! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :)
      Sem potem tiste slike, kjer so lasje čudni, odstranila. :P

      Izbriši
  13. I liked the first version as well, but this one is just much more gorgeous <3 I really love how the eyeliner gives such depth to the eyes, getting the colours work much better together :) Beautiful look <3 And your smiling photos are lovely!

    OdgovoriIzbriši
  14. Konacno sam stigla do ovog posta, divan mi je ovaj look i prekrasno ti stoji :D I da definitivno se cesce smiji na slikama :D

    OdgovoriIzbriši
  15. Jaaaa, kako si lepa ko se smeješ!!!!

    OdgovoriIzbriši
  16. i love the blues, this is beautiful!

    OdgovoriIzbriši
  17. Ful lep makeup! :) Pa trepalnice maš čudovite :)

    OdgovoriIzbriši
  18. I Love the colors!! The colors match so well with your skin tone and your eyes look amazing!

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3