FOTD: Green Smokey Look (My NYE Look)

Hello, everyone! Today I have for you a look, that I wore on a NYE. I decided to wear green on my eyes, because I have gorgeous green eyeshadow from Catrice, that I wanted to use. I did this makeup in the morning and it lasted on me all day and late into the night without creasing, which is amazing. For hairstyle I decided to wear french braid, because I really enjoy wearing it lately.


In inner one third of my lid I used lime green shade from Beauty UK Pastels palette. Then I used Catrice Don't Tuch My Mosserati on 2/3 of the lid and in crease Catrice Shade of Grey. In Outer V I used black eyeshadow from Sleek Storm palette in outer V and blend it into a crease. After that I used Catrice Don't Tuch My Mosserati on my lower lashline and shade 2 from Storm palette in my inner corner. Under my brow I used Catrice Ice White Open. In the end I applied thicker eyeliner, black pencil on my waterline and mascara. I combined look with nude lips and orange blush, because I wanted to wear my new blush from Essence Kalinka Beauty collection.


Products I used:
*Face
- Bourjois Healthy Mix foundation 02 Vanilla
- Essence Stay All Day Longlasting Concealer 02 Soft Beige
- Essence Compact Powder Soft Beige
- Essence Metal Glam Gold Digger highlighting powder
- Essence Kalinka Beauty East Side Story

*Eyes
- Essence I Love Stage eyeshadow base
- Beauty UK Pastels palette
- Sleek Storm palette
- Catrice Don't Tuch My Mosserati
- Catrice Shade of Grey
- Catrice Ice White Open
- black kajal pencil from Catrice San Francisco palette
- Catrice Ink Waterproof Eyeliner Don't Move
- Essence I Love Extreme mascara
- Catrice Glamour Volume mascara
- Catrice eyebrow set (for brows) 

*Lips
- Essence Stay Matt lip cream Soft Nude


What do you think about this look? What did you wear on NYE? Thank you for reading!

24 komentarjev

  1. Jako lijepo..nešto totalno drukčije jer su cure uglavnom za doček nosile zlatno ili srebrno sjenilo i šljokice. Sviđa mi se :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Jaz sem nosila glitter za božič pa sem se odločila, da bo za novo leto raje nekaj drugega. :)

      Izbriši
  2. U, tole pa morem probat posnemat, ker sem ravno danes v eni izmed mojih palet odkrila eno super zeleno senčko :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Super, me veslei, upam, da ti bo zelena všeč na tebi. :)

      Izbriši
  3. Zelo lepo!! (y) xoxo
    ____________________________________
    http://keepingupwithmarcela.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
  4. Nice! Ti pašejo te malo širše obrvi :)

    OdgovoriIzbriši
  5. Še en lep look! Jaz sem pa letos za novo leto probala smokey eyes (čeprav sem bila doma), in mi je ful lepo izpadlo. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Sem videla fotko, res si bila lepa. :)

      Izbriši
  6. krasan look, i odlično ti pristaje :D

    OdgovoriIzbriši
  7. Znas vec da nisam ljubitelj zelene, ali ti ovo super stoji :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Oooooooo, ta mi je pa res noro všeč! Imam nekaj podobnih odtenkov zelene in se jih ne morem naveličat. Pa res si noro lepo skombinirala barve in zblendala, res ti pristoji! Za novo leto ... joj, a veš, da se ne spomnim. Mislim, da sem samo črto ustvarila, čisto preprosto, ker sva s fantom dočakala leto sama, bolj umirjeno je bilo vse skupaj (pa po izkušnjah sodeč je debelejša winged črta še zmeraj njegov najljubši look na meni, tako da se mi niti matrat ni treba ;)). :)

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3