Essie Winter Collection 2013 (Toggle to the Top and Mind Your Mittens)

Hello, everyone! Today I have for you my 2 new Essie nail polishes. As many Slovenian ladies know, DM send us  a coupon for 50 % discount on Essie polishes in November. I was lucky enough to get 2 coupons, so I got some polishes, a base coat and a top coat. 2 polishes I got were from Essie Winter 2013 collection and because they're limited edition, I decided to show them together today. I got Toggle to the Top and Mind Your Mittens.


You know that situation, when you see promo photos of one polish and you think you don't need it, but then you see it everywhere, on almost every single blog you follow and it grows on you? Yup, that's my relationship with Taglle to the Top. I though it's pretty, but I didn't want it, because I had one polish from Catrice, that looked similar to it, but after seeing it every day in December on more and more blogs, I compared some swatches and Catrice was more bright, so I decided try it myself in the end, too. I had one more coupon for Essie polishes and because it was only 5 €, I give it a go. I wear it on my nails right now and I have to say, it's pretty. It's not that WOW color, but it's pretty and I understand, why everyone is crazy about it.
Toggle to the Top has a dark red jelly base and brighter red glitter in it. The formula is pretty good. It's has a bit thicker formula than normally Essie polishes have it, but it's still easy to apply and it drys quickly. I applied 2 coats here. I can't say anything about the removal, because I'm still wearing it, but with the glitter you can always use a foil technique. A lot of people were complaining about this polish, that it's hard to apply and it has a chunky formula, but mine is good and I didn't had any problem with application or formula, so I guess it's probably different from bottle to bottle.


It drys matte, so you have to apply top coat, if you want it more shiny and I have to say, TC is mandatory with this polish, because in shiny version it looks much much better.


Next is Mind Your Mittens and if you ask me, this one is the most pretty in this collection. It's very dark grey shade, that looks almost black, but it's not black. It's a chameleon, because in some light it looks more blue and in some more green. It applys like a butter and it's opaque in 2 coats. Essie makes amazing creamy polishes and this one is not an exception. If you like darker polishes, I recommend you this one, I find it gorgeous.


I had my eye on Parka Perfect, too, but in the end I decided not to get it. Maybe I will buy it, if DM will have a sale of winter collection as it did had a sale of summer collection. I was really excited of Essie Holiday collection, but I'm not sure, we'll get it in Slovenia.

Do you like polishes from Essie Winter collection? What do you think about these two? Thank you for reading!

25 komentarjev

  1. Tudi meni so odtenki prirasli k srcu ker jih toliko objavljajo. Sem bila vesela ko sem dobila mini set vključno s tema od fantove družine *.* Komaj čakam da jih uporabim!
    Super objava!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) No, super, upam, da potem sledi kaka objava. :)

      Izbriši
  2. Toggle to the top jaz kr z 1 plastjo uporabim pa izgleda tako kot na tvoji sliki približno :P

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Verjetno nanašaš debelejšo plast. Ker jaz sem prvo dala zelo tanko. :)

      Izbriši
  3. Toggle to the Top stvarno izgleda super :)

    OdgovoriIzbriši
  4. Tale Mind your mittens mi je blazno všeč. Taka unikatna barva je. :)

    xoxo

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, precej je poseben, ker nikoli ne izgleda isto, ampak različno od sive, do teal in modre. :)

      Izbriši
  5. Mhmmm, meni je tudi TTT ful všeč. Moj je bil tudi čisto super, ne vem zakaj bi bil slab.. bog ti vedi katero verzijo so punce dobile :(.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz tudi ne vem, ampak nekatere so se zelo pritoževale, da je pregost in se sploh lepo ne nanaša.

      Izbriši
  6. Toggle to the top super lep zgleda :)
    Odkrito receno me tudi spominja na Leading Lady z lanskega leta :)

    lp
    Svetlana od Lavender Star

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, saj se mi zdi, da je TTT dupe tega laka. :)

      Izbriši
  7. Svidjaju mi se oba :D Iako mi je toggle s top coatom nesto ljepso :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je tudi lepši z nadlakom. :D

      Izbriši
  8. Oba sta ful lepa :) Jst sm mela par težav z toggle to the top. Nanos prve plasti je biu kul, pri drugi pa se je use leplo, no ful čudno je bilo. Tako, d zdei dam sam eno plast laka in je kul :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. No, moj ima super formulo, ampak če je tebi po enem sloju ok, me veseli. :D

      Izbriši
  9. Se strinjam s tabo glede Toggle to the top - meni na začetku ni bil nevem kaj, samo potem je bil pa naenkrat na vseh blogih in me je zamikal... Sicer sem se mu uprla, sem pa dobila Vested Interest ki je moj najljubši iz te kolekcije. Ta dva ki ju imaš ti sta oba čudovita, Mind your mittens sploh - pa noro cute ime ima :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz sem tudi kupila Vested Interest, ampak a ni tale iz jesenske kolekcije?
      Mind Your Mittens je res poseben. :)

      Izbriši
  10. Toggle to the Top pa res ful boljše s top coatom zgleda. Nisem vedela, da se tako na mat posuši.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, mene je tudi presenetilo, sploh ker je v šajni verziji lepši. :)

      Izbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3