Sand Week: Catrice Quel Bleu Turquoise

Hi, everyone! In today's post I'll show you only one polish with sand effect, not four like yesterday. This time I have for you Catrice Quel Bleu Turquoise, that was a part of L'Afrique, c'est chic limited edition collection. I know, it's not available anymore, but I bet that if you wanted to have it, you got it, when it was available.


Quel Bleu Turquoise is a blue shade with silver shimmer. It goes more into a group of Barry M's textured polishes than all others, because it doesn't have any big glitter. The formula is quite pigmented, this polish would probably be opaque after one thicker coat, but I prefer using two coats. It also drys quite fast, but what I don't like about it, is the fact that from all sand polishes I own, this one chips the fastest. It usually chips the same day as I apply it. Not really liking that, but there's nothing I can do about it. I don't wear it with a top coat, because I like its sand effect.



Did you get any sand polish from Catrice L'Afrique, c'est chic LE? What do you think about this shade? Thank you for reading!

20 komentarjev

  1. It look so great! I have this nail polish too, but i havent' use it yet :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Try it, it's a nice sand polish and the color is really pretty. :)

      Izbriši
  2. lepi nohti in barva laka<3
    jaz sem vzela v MS rumenega in rdečega, a ko je ven prišla že druga kolekcija in je ta bila že skoraj izropana. sem pa zelo hotela imeti tega modrega, pa ga več ni bilo. :( rdečega sem že sprobala pa mi barva na nohtih ni bila preveč všeč, zato sem ga podarila dalje. :) rumenkota pa še moram sprobat, samo še ni prišel na vrsto, ker mam veliko novih lakov, ki še niso prišlo na vrsto :/ bom morala malo mojo novo obsesijo z laki ustavit. :/
    mi je pa drugače zelo všeč sand finiš<3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moder je v MS res hitro pošel, mislim, da sem vzela jaz zadnjo stekleničko. :D Rumen mi je bil všeč, ampak ima enega od Barry M že, pa nisem hotela dveh rumenih z istim finišem, ostali pa me niso prepričali. :)

      Izbriši
  3. Lijepa je boja, mislila sam da ova linija lakova nema bog zna kakvu hrapavost, al bome me ove slike razuvjeravaju :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni se zdi, da imajo prav soliden hrapav učinek. :)

      Izbriši
  4. Joj, kako mi je všeč ta lak, res taka lepa poletna barva <3

    OdgovoriIzbriši
  5. beautiful color and i love the texture!

    OdgovoriIzbriši
  6. boja mi je krasna, premda sam očekivala malo hrapaviji lak... ali ok, uz ovakvu boju ne treba se puno žaliti ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni se pa zdi, da so dovolj hrapavi. :)

      Izbriši
  7. Iz ove kolekcije sam uzela samo ovaj i to radi boje,steta sto nema i koji glitter u sebi

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je pa všeč, kljub temu da nima bleščic. Je precej podoben Barry M lakom. :)

      Izbriši
  8. I haven´t had Catrice sand nail polish (also Essence) but looks great and this has really pretty blue colour

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3