Monday Palette Review: MUA Undressed

Hi, everyone! Today I'm starting with a new series on my blog, called Monday palette review. I was thinking, which palette should I review first and I decided for MUA Undressed, which is one of my favourite palettes. I got it as a prize in a giveaway on Natalie's blog. As you all probably know by now, Undressed is a dupe of Urban Decay's Naked palette. I had Naked palette for a long time on my WL, but now I don't need it anymore, because I'm perfectly satisfied with Undressed palette.


The packaging of a palette is plastic, with transparent upper part, nothing special. It came with a duo sponge applicator, but I threw it in a trash, because I never use it. It has 12 eyeshadows, that are called shade 1, shade 2, shade 3 ...  Pretty boring, right?  Colors are very neutral - browns, golden, grey, beige, black. This palette is perfect for natural day look or for smoky look, when you're going out in the evening. 2 eyeshadows are matt (shades 3 and 5) and others are shimmery. The pigmentaton of these is amazing, I really didn't expect, that they will be so good pigmented, when I first used this palette. Well, only shade 3 has a bad pigmentation, so I never use it. They last very long on my lids (I have normal, not oily lids), they don't crease and are very easy to blend. They're very soft on touch and they do dust, but I have a feeling, that that happens with all shimmery eyeshadows (I know Sleek shadows dust like crazy, but they're still my favourites).


Here's the list of indigredients:
Mica, Talc, Magnesium Stearate, Bis-Diglyceryl Polyacyladipate-1, Ethylhexyl Palmitate, Polybutene, Dimethicone, Methylparabene, Propylparaben, CI 77891, CI 77491, CI 77492, CI 77499, CI 77742, CI 77510, CI 42090, CI 77007, CI 15850.


I made swatches on my bare skin without any primer under. Here is visible, that all shades have nice pigmentation, except shade 3. My favourite shade in this palette is probably shade 6, a golden shade. I also love others, but beside golden one I use the most shades 2, 4, 7 and 9. If you want to see the look, I created with this palette, check my old post FOTD with Essence and MUA.


The palette contains 9,6 g and it's available on MUA site for 4 £, Slovenian girls can also buy it on Ličila.si for 7,95 €. 

What do you think about Undressed palette, do you like it? Thank you for reading!

24 komentarjev

  1. I really love this palette. The shades number 3 and 5 had touch pan, i really use them! I was so in love with this palette I bought "undress me too", the Naked 2 ""dupe"" :( Not satisfied at all... Undressed is amazing!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I haven't hit the pan yet, because I don't do my makeup every day (it's too hot at the moment), but I have a feeling, this will be the palette, I'll hit pan first.
      I heard, that Undress me too isn't that good.

      Izbriši
  2. Dober review & isti post imam scheduled za v sredo :D Sicer mi je pa tale paletka super, zelo uporabna in kvalitetna, čeprav imam raje Undress me too, vsaj trenutno ker so svetlejše barve za bolj poleten make-up :) Bo pa tale zelo v uporabi jeseni in pozimi :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Potem pa sva bili na isti valovni dolžini. :)
      Jaz pa sem brala, da so ljudje precej razočarani na Undressed me to paleto. No, jaz imam raje intenzivnejše barve, zdaj poleti pa najraje kremasta senčila. :)

      Izbriši
  3. Super paletka, sem jo ravno danes po dolgem času spet uporabila :) xx

    OdgovoriIzbriši
  4. Odlična palete in ocena:). Jaz sem najbolj izrabila četrto barvo zgoraj. Imam tudi Undress me too in meni super. Vsaka malo svoje variacije nevtralnih barv, poceni in res super;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Za to ceno se res splača kupiti te palete. :D

      Izbriši
  5. imam original naked, ali da je onda postojala ova, sigurno bih ju kupila :)
    jako volim MUA palete

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Saj jaz bi original tudi imela z veseljem, ampak sem s to čisto zadovoljna in sedaj originala ne potrebujem. :)

      Izbriši
  6. više ne smijem gledati palete, više ne smijem gledati palete, više ne smijem gledati palete...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tole se ti res splača imeti v zbirki. :)

      Izbriši
  7. Odgovori
    1. You shoudl get it, this palette is totally worth the money and great for every day use. :)

      Izbriši
  8. Zabranjujem si kupnju paleta do kraja života, koliko ih imam :) Imam Nakedicu, ali mi je drago da je i ovo prihvatljiva jeftinija varijanta. Inače super ideja s recenzijama paleta svakog ponedjeljka!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz jih imam tudi preveč in se trudim ne kupovati novih. :)
      Hvala. Nekaj sem mogla narediti, drugače mi palet še dolgo ne bi uspelo oceniti. :D

      Izbriši
  9. predivna je! meni je zadnje sjenilo jako lijepo, pomalo svečano :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Teh Naked dupov nisem kupovala, ker se mi zdi, da imam že dovolj rjavih odtenkov v zbirki. Sem pa kupila njihovo Glamour Days in imam občutek, da se nekaj odtenkov ponovi. Kar je super, so zelo nosljivi. :) Mene tudi preseneča pigmentiranost MUA senčk, za njihovo ceno ... res impresivno.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za to ceno so senčila res zelo kvalitetna. Nisem dajala veliko pozornosti na to, če se senčke ponavljajo, bom pa preverila, ker imam 4 njihove palete.

      Izbriši
  11. U zadnje vrijeme bas volim nude sjenila, ovdje mi fali jedino kakvo bas svijetlo mat sjenilo, ali nije losa paletica, odd UD-a bi ja jedino naked basics paletu, ona mi se cini najkorisnija

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Se mi zdi, da je tu bolj poudarek na šimrastih senčilih, drugače pa ja, kako fajn svetlo mat za highlight bi prav prišlo. :)

      Izbriši
  12. Se strinjam, da je kul paletka, samo meni se čez čas rada v gubo nabere pa vedno uporabim primer. Se mi zdi, da so "premehka". Pa lahko bi bilo več mat senčk ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Res? Jaz pa nisem imela problemov z nabiranjem v gubo. Saj lahko bi naredili paleto samo z mat senčkami. :)

      Izbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3