Essie Avenue Maintain

Hi, beauties! After 3 days of not blogging I think it's time, that I write a new post. This time I have for you a swatch of Essie Avenue Maintain polish, that I got as a birthday present from my darling. If you read my blog regulary, then you know, that my first Essie polish was a big dissapointment to me. After less than a year it's not useful anymore. I wrote about that in post about products, that dissapointed me. With this one I'm more satisfied. It has a better formula and I hope, next year I will be still able to wear it, because it has a special place in my stash, after all my darling bought it for me.


Avenue Maintain was a part of Essie Madison Ave-hue Spring 2013 collection. It's a pretty bright blue shade. I like its formula, it makes an application very easy. But I'm not a big fan of Essie brush. I don't know, why it doesn't suit me, but it doesn't. Although I'm not saying, it's hard to apply polish with it, because it's not. But I just prefer wider brush as Bourjois 1 Seconde nail polishes have it. For this swatch I used 2 coats. 


If my first Essie was a big dissapointment, I love this one, the color it's just gorgeous. Lately I  use it a lot for nail art. But I doubt I'll be buying a new Essie polish soon, because I still think 10 € is too much. Last week there was a sale in DM. If you bought one Essie shade, you got another from Madison Ave-hue collection  as a gift. First I was planning to buy 2 new shades, but then I searched for swatches of other shades from Spring collection and none of them really catched my eyes, so I didn't get anything. But if there will be more sales like this (10 € for 2 shades or a discount), I'll probably get another shade or two.

Do you have any Essie polish? What do you think about this brand? What do you think about this shade? Thank you for reading!

36 komentarjev

  1. Prekrasna mi je ova boja, ali definitivno preskacem radi cijene

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je cena tudi malo previsoka, mi je pa vseeno tokrat lak všeč, tako formula kot barva. Upam, da ne bo sledil mojemu prvemu Essiju in me razočaral.

      Izbriši
  2. Odgovori
    1. Oops, I see I'm not the only one who loves it ;D

      Izbriši
  3. Really pretty color <3 I love Essie but I think they are a little expensive :(

    Oh, i loved your 31 Day Challenge <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I think so too, 10 € is too high price.

      Thank you. <3

      Izbriši
  4. Heh, tudi jaz imam slabo izkušnjo z Essijem ;) Zelo lepa barva, ampak cena je previsoka, imam sigurno v svoji zbirki kak (2, 3, 6 =D) zelo podoben odtenek =) Thumbs up za fanta! ;)))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ko berem komentarje, vidim, da se vas veliko strinja z mano. Jaz pa sem pričakovala, da bo ravno kontra. Moram preveriti, če jaz tudi imam, nekako mi tako na hitro noben ne oade na pamet.

      Izbriši
  5. I find it a lovely colour! I wish we had buy 1-get 1 free sales, too :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. We had them just this time, but I hope, we'll have them more often, because I think Essie costs a bit too much for my wallet.

      Izbriši
  6. Zelo lepo zgleda na tvojih nohtkih, na meni mi pa ni všeč zato ga bom dala sestrici :) sem pa drugače navdušena nad Essie :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Upam, da bo tvoja sestra uživala v tem odtenku. :D

      Izbriši
  7. predivna boja! ja bih definitivno iskoristila popust makar mi se niti jedna boja ne sviđala :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz pa ne vidim smisla, zakaj bi kupovala lak, ki mi ni všeč, sploh, ker je moja zbirka že kar velika (beri: ogromna).

      Izbriši
  8. Super barva in zelo lepo izgleda na tebi :) Sama sem izkoristila tisto 2 za 1 akcijo in vzela Cute as a button in tega modrega, pa sta mi oba zelo všeč :) Sem pa istega mnenja - 10eur mi je preveč (čeprav sem ravno dala 20 za lak od Illamasque, ampak pustimo detajle) tako da bom vzela še kakšnega če dajo spet tako akcijo. Imam še Fiji in Mint Candy Apple na WL :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Jaz bi jo tudi, če bi me kak drug odtenek zanimal, pa me ni.
      Meni se zdi Essie predrag zaradi razočaranja, ki sem ga doživela. Če bi me s formulo in vsem ostalim navdušil, bi bilo ok. Bi pa za Ilamasquo tudi jaz dala 20 €, ker slišim same odlične stvari o njihovih lakih.

      Izbriši
  9. Prelep je i super ti stoji. Mislim da je cena njihovih lakova previsoka i da ne odgovara kvalitetu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. HVala. :) Točno tako, kot si povedala.

      Izbriši
  10. great color! loving how you shaped your nails!

    OdgovoriIzbriši
  11. Divan, divan, divan. Pravi letnji i pravi morski.

    OdgovoriIzbriši
  12. Zdravo! I was looking for a swatch of this because I also got it as 'darilo' from DM. It looks gorgeous on you. I'm about to swatch mine too.
    http://dreadlocksandbroomsticks.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3