Bourjois 1 Seconde Nail Polish Swatches

Hi, girls! Today I have for you a review and swatches of 5 Bourjois polishes from 1 Seconde collection. At the moment they're on sale in DM (I'm not sure, if in Müller too). If you buy 2 polishes, you get each for a half of price, which is a pretty good deal, if you like Bourjois polishes. Otherwise they cost around 7,5 €, which is not very cheap. 1 Seconde bottles contain 9 ml of polish.


As you probably know, if you own any of these polishes, they have very wide brush. Luckily it's not bushy and it's a bit rounded in the end, so the application is very easy with it, at least for me. Formula of these polishes is also nice, it doesn't make application harder. Except Figue Chic has a bit more liquidy formula and it requires more thin coats, otherwise it can end on your nail cuticles. Some polishes, like In the Navy and Turquoise Block, are more pigmented and opaque already after one coat.


In the Navy - a cobalt blue creme shade. 

Bleu Water - a light blue creme shade.

Turquoise Block - although it has a turquoise in the name, this is not a turquoise color, but bright green with a creme finish. 

Figue Chic - a dusty lilac creme shade, which drys a bit darker on nails as it is in the bottle.

Corail Magique - a coral shade with golden shimmer, which makes this shade very pretty.


In the Navy, 2 coats

 Blue Water, 2 coats

Turquoise Block, 2 coats

Figue Chic, 2 coats
 
Corail Magique, 2 coats

I also made a video in Slovene.


What do you think about Bourjois nail polishes? Do you see any shade, that you like? Thank you for reading!

43 komentarjev

  1. Vsi so super,ampak jaz bi želela še kaj bolj živih barv v njihovi kolekciji:) všečen post, fotke so super:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Se strinjam, bi bilo fajn, če bi dodali še kake žive, tudi neon odtenke, ker so meni tudi všeč. :)

      Izbriši
  2. Great colours! I want them all

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I guess, we have the same taste for polishes. :D

      Izbriši
  3. I have one one polish from Bourjois One Seconde Collection and I'm amazed with it (really like its brush).
    These colours are beautiful and your swatches are perfect :) I like Corail Magique most.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I'm a fan of this brush too, it makes an application so easy for me.
      Thank you. <3

      Izbriši
  4. Sem prejšnji teden popustila in kupila In the navy in Turquoise block. Po teh swatchih si pa želim še Figue chic :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Kupila si 2 njihova najlepša odtenka. :)

      Izbriši
  5. zanimivi odtenki, posevi in the navi in tb.

    OdgovoriIzbriši
  6. predivne boje, naročito turquoise block... mjerkala sam ih neko vrijeme ali ipak odustala ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mogoče bi jim pa morala dati še eno šanso. ;)

      Izbriši
  7. Po teh čudovitih slikah se kar precej jezna, da sem šla mimo stojala =). Vsi so mi zelo všeč. Super swatchi!
    Ne vem točno zakaj ampak nekako me borjois laki zelo odbijajo. Mogoče so se mi kdaj zamerili, pa moja podzavest tega ne pozabi =). So pa res vsi lepi, tako da ko grem naslednjič v DM, bo moja denarnica spet ogrožena =)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni so pa Bourjois laki všeč, je pa res, da če se ti znamka kdaj zameri, ne probaš več.

      Izbriši
  8. Odgovori
    1. Mislim, da nam je ta večini najlepši. :D

      Izbriši
  9. Turquoise Block is a must-have!

    OdgovoriIzbriši
  10. I love the blue shades and the green one, It so my color! Still, too expensive polishes.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Yes, I agree, they're too expensive, they're worth to buy only on sale. I never bought any Bourjois polish for full price.

      Izbriši
  11. I love Bourjois nail polishes, I have Coral Magique but I would also love to have those two blues.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. If you will get a chance to buy them, do, because they're both great blues, application and formula are very nice. :)

      Izbriši
  12. I loved all the shades, seriously! Even the coral one :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Bourjois does have some great shades. :)

      Izbriši
  13. In the Navy pa Turquoise Block me že dlje časa mikata, ampak se prepričujem, da ju ne rabim :) Že imam podobne odtenke in poskušam malo omejit nakupovanje. So pa vsi teli odtenki ful lepši na tebi kot pa v stekleničkah <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ta 2 sta meni najlepša med temi odtenki, pa še rumen me je mikal, ampak sem ga potem na koncu preskočila.

      Izbriši
  14. Gorgeous! I love that shimmery coral.

    OdgovoriIzbriši
  15. Figue Chic in Bleu Water sta odtenka čisto po mojem okusu, samo bi dodala še nekaj 'šimra' da malo poživi barvo ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni sta pa všeč ravno zato, ker nimata šimra, amoak krem finiš je itak moj najljubši. :)

      Izbriši
  16. Meni so čisto vse barve čudovite!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Saj meni so tudi vse lepe, čeprav imam favorite. :)

      Izbriši
  17. Your blog is fab! I love these nail polishes, need to buy some more colours! I've just done a review on my blog, you can read it here.

    Monica x

    Raid Her Wardrobe - A Beauty & Fashion Blog

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3