31 Day Challenge - Day 19: Galaxy Nails

Hi, girls! For today I decided to publish a nail art manicure, because you haven't saw a nail art on my blog for some time now. I decided to continue with 31 day challenge, because my nails finally grow back and I hope, they won't brake anymore. Day 19 in 31 day challenge are galaxy nails. I did this manicure some time ago, but then I just never edited and published those photos, because there was always something else to post. But I think it's time, that I finish with 31 day challenge, so I can start with some new challenges on my blog.


This is my second try of a galaxy nails. My first one was a practise, because I thought they'll be very hard to do, but they actually aren't. Galaxy nails do take some time, but they're not the hardest nail art and the final result can look amazing. I also did step by step tutorial, how I did my galaxy manicure.


First I started with 2 coats of Catrice It Blue My Mind. Omg, this is one amazing polish. The brush is their old one, a narrow flat one, whick makes an application so easy. The formula is amazing, not too thick and very pigmented, this polish is opaque already after one coat. I really really miss these old Catrice polishes. Here I used 2 coats of this gorgeous dark blue shimmery shade.


Then I applied one coat of She 455. This is a polish with clear base and multicolored glitter. I wanted to add a touch of starts with it.


Then I used white She 155 and sponged it randomly on nails.


After that I used bright blue Catrice It's All I Can Blue and sponged it over the white, but so, that the white was still visible.


After that I used yellow shade Catrice Bye, Bye Birdy and sponged it randomly on nails, so I didn't cover up the white and bright blue color.


The last color I sponged was lilac shade Catrice Lucky in Lilac.


After that I used Joy 189, a dark blue creme shade, and sponged it on the edges of other colors, so I softened them a bit.


In the end I used She 455 again to add a bit more glitter and then She 155 to add dots for stars.


In the end I used top coat and that was it.


 9 steps in my "galaxy nails" tutorial:


I do like, how these came out. I'm definitely doing some more galaxy nails in the future. Have you already tried galaxy nails? What do you think about them? Thank you for rading!

47 komentarjev

  1. Super su,nisam probala,ali posto si ti napravila super tutorial,moram isprobati ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :)
      Probaj enkrat, sploh niso težki za narediti. :)

      Izbriši
  2. Lijepo, baš volim galaxy nail art. :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Všeč mi je tutorial, tko simple =))) Sama se nisem še lotila galaksije, me zaenkrat niti ni tako zelo zanimala, ma te dni je dosežek že to, da si sploh nalakiram nohte... 6 dni že brez... =( Vsak dan si rečem jutri pa res, ampak jutri pa čisto zares!!! =D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Aja še to, sem bla v Seiersbergu danes! ^^ Sem najprej (seveda!) šla v napačen Palmers (ja nisem vedela, da sta dva, niti v katerem je) =DDDD

      Izbriši
    2. Hvala. :)
      Meni so fajn, ker so res preprosti za narediti, čeprav si misliš, da niso, ko jih vidiš. :)
      Super, si kupila kaj lepega? Imajo sand lake tu?

      Izbriši
  4. super su, ja ih jos nisam probala, ali i to mi je na listi onih koje mislim napravit XD

    OdgovoriIzbriši
  5. Kako vzdržuješ te SHE lake??? Jaz imam enega, pa se mi Je takoj po 1. uporabi zasušil. Pokrovček Je šel na dva dela in se zdaj lahko lak odpre samo s kleščami... Katastrofa :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. She laki so bolj tako tako. Tega lahko kar vržeš stran. No, sicer se meni to še ni zgodilo, ampak če imaš to nov lak, pokrovček pred uporabo snemi (se da vzeti dol) in uporabi pri lakiranju spodnji pokrovček (okrogel). Pa po uporabi obriši okoli stekleničke, drugače se posuši.
      Drugače pa jaz lake shranjujem v škatli, imam jih pa v omari.

      Izbriši
  6. Lovely galaxy! I really like how it turned out!

    OdgovoriIzbriši
  7. Odlican galaxy! Hvala ti sto si postavila i tutorijal. Ja sam jednom probala da ga napravim pa sam preterala sa slojevima. :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :)
      Poskusi še enkrat, upam, da boš tokrat bolj zadovoljna. :)

      Izbriši
  8. Beautiful nail art =) like it!

    OdgovoriIzbriši
  9. Lepo, vsak je neki posebnga :)

    OdgovoriIzbriši
  10. Ful dober tutorial, se že dolgo spravlam, da bi tole probala. Upam, da mi bo uspelo vsak približno tolk uredu kot je tebi :)

    OdgovoriIzbriši
  11. Omg, I love those nails, and the photo tutorial is amazing.Now I can try this kinf od manicure.

    OdgovoriIzbriši
  12. Zelo lepo! Jaz sem si jo nazadnje lani naredila se mi zdi. :D

    OdgovoriIzbriši
  13. wow these came out great, i love the tutorial!

    OdgovoriIzbriši
  14. waw to pa je top poslikava...res za všečkat ;)

    OdgovoriIzbriši
  15. Zanima tehnika, bo treba sprobat. Galaxy nohti so najlepši <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni tudi, kakorliko jih narediš, pride res efektno. :)

      Izbriši
  16. obožavam galaxy manikure, jako su efektne a mogućnost greške nikakva, svaka je unikatna <3
    it blue my mind je svakako jedan od meni najomiljenijih lakove <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Se strinjam s tabo, prečudovite so. :)
      Meni tudi. :)

      Izbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3