Monthly Favourites (March, April)

Hi, girls! It's that time in month again, when I want to share with you my monthly favourites. Last month I haven't published this kind of post, so I decided to unite favourites of both months, specially because most of the products I was using in March, I was also using in April. 


* Balea shower gel Brazil Mango and Feigen- und Schokoladenduft are 2 of my favourite shower gels. They both smells amazing and they don't dry my skin, which I love. Unfortunatelly they're both limited edition gels, but I already have some backups. The price is also great, they costs only 0,85 €.

* Next thing I really love, is Balea Lemon Bodybutter. I use it after I take shower. It's a bit thicker, so it takes longer to spread it all over the skin, but it moustirizes it great and my skin feels great also the next day. It smells like lemons and it has very fresh smell, which I really love. 

* For the last 2 months I was mostly using creamy blushes and my most worn blushes were Essence Peach Punk, a peachy shade, and Essence Flowerkisses, a rosy pink shade. They were both part of limited edition collection, so they're not available anymore.

* Essence All About Matt! fixing compact powder is a great product, which does its job perfectly. It makes my skin looking matt and not shiny and it also lasts pretty long on my normal skin. It's also very easy to use, because it's not powdery. It's part of their permanent assortment, so you still can get it.

* My favourite lip combination of last 2 months was Look by Bipa Bonbon lip liner and Essence Sugar Baby Love lip tint. They together make perfect longlasting pink combination, which goes together with many looks. I'll definitely wore it a whole Summer long. 

* Last week in April I bought Maybelline Whisper lipstick in Faint For Fuchsia and I wore it every day since then, so I had to include in this Monthly Favourites post, but it will probably also be in my favourites next month. You can read a whole review here.

* Lately I wasn't really wearing a lot of make up on my eyes. Most of the time my go to eyeshadow was Essence Raise The Curtain For ... from old Circus Circus limited edition collection. It's a brown creamy shade, which lasts on my lids a whole day and that's why a love it. But it's getting pretty dry, so I think I'll have to throw it away soon.

* Next product is Catrice longlasting eye pencil  in New Kids On The Black. I was wearing it mostly on my waterline, when I wore more on my eyes than only Essence eyeshadow, and I like it. It lasts on my waterline longer than many other pencils, I've try, it's easy to apply and it's a true black, not grey black as many other pencils are. Soon I'll write a whole review.

* The last product is Catrice Camouflage cream in Ivory, which I adore. It's great to cover blemishes on my face and also circles under my eyes. It's a bit lighter than my skin, but after I blend it, it matches my skin perfectly. I usually apply it in thin coats. Soon I'll write a whole review about it. 

I also have some non-beauty favourites - Harry Potter movies and books. First I watched all 8 movies in April and then I started to read the books. I finished reading the last one yesterday. I really liked both, but I liked books better. Now I'm thinking to do Harry Potter nail art/makeup series on my blog, but I shall see, I have many other plans too.

Did you try any of the products I mentioned? What do you think about them? Thank you for reading!

22 komentarjev

  1. odlični favoriti! baleu mago i hawaii još nisam vidjela kod nas

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Saj mogoče k vam še pride. :)

      Izbriši
  2. Balein Mango je tudi v moji kopalnici, ampak me je razočaral. Obožujem vonj manga, ampak ta mi pa na koncu nekako na kislo povleče, tega pa ne maram. Figo in čokolado sem pa že porabila, super vonj! Ostalega pa ne poznam, Maybellinove šminke sem si ogledala v DMu, pa so za moj okus premalo prekrivne. Harry Potter temo pa zmeraj pozdravljam, sem velik fan!:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Res? Meni je pa všeč. Mogoče ravno zato, ker drugače nisem ljubitelj manga, ta vonj mi pa ni premočen. :)
      Saj ko uresničim ostale ideje (moram še doončati 31 day challenge), verjetno kar začnem s HP serijo. :)

      Izbriši
  3. I really look forward to the Catrice camouflage cream review!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I'll try to publish it ASAP. Maybe by the end of this week.

      Izbriši
  4. Tudi jaz imam obe kremni rdečil in peach iz Rebel kolekcije je ena mojih najljubših rdečil, še posebej v teh mesecih. Catrice Camouflage cream pa že tako dolgo kupijem, ker je nikjer več ne dobim in upam, da bo zdaj vredna iskanja, ko jo kupim:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni so kremna senčila zdaj, ko je vroče, odlična. :)
      Meni je ta kamuflažna krema res odlična in se mi zdi vredna nakupa. Seveda je boljša za prekrivanje napakic po obrazu kot za podočnjake, ker zna zlesti v gube, ampak če ne naneseš predebelega sloja in lepo zblendaš, s tudi pri podočnjakih lepo obnese. :)

      Izbriši
    2. Hvala, bom preizkusila sem si rezervirala in upam, da me še čaka:)

      Izbriši
    3. Super. :) Verjamem, da boš potem na blogu poročala o svoji izkušnji. :)

      Izbriši
  5. Slažem se za Balein body butter. Jako je čvrst, ali učinak...LOVE!

    OdgovoriIzbriši
  6. S tistilim roza shower gelom je moja tamala obsedena! :D

    OdgovoriIzbriši
  7. Nisam nista probala ali mi se sve jako dopada! Moracu da kupim taj matirajuci puder. Vidim da ga sve devojke hvale. ;)Puter od limuna me isto privlaci kao i kupke. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tale puder je res odličen. :)
      Baleini izdelki so meni odlični, redko me kateri razočara. :)

      Izbriši
  8. I like Harry Potter books too :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Sad mi je malo zao sto sam preskocila ovo sjajilo iz hugs and kisses :D al ajde prezivjet cu bez njega ^_^

    OdgovoriIzbriši
  10. danas sam se i ja napokon dočepala kamuflažne kremice i presretna sam :D
    drago mi je da si 'odradila' harrya pottera, obožavam ga, premda nisam tako mlada da bih odrasla uz njega ;)

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3