Essence Colour and Change Nail Polishes

Hi, girls! Today I'm showing you some old swatches of Essence Colour and Change nail polishes. I got 3 of 4 shades. Although colors are not that special, I really like formula of these polishes. They're very pigmented and it's enough one coat for opacity. Well, on swatches I applied 2 coats from a habit. Because of great pigmentation they're perfect for stamping. They apply really nice and they have metallic finish. They dry pretty fast. If you apply clear polish or top coat over them, they change color. I was using top coat from Fruity TE collection. I'm using these polishes mostly for stamping or nail art.

Kind of Magic is a golden-yellow metallic shade. It changes into an orange shade, when you apply clear polish over it.


Wonderlicious Green is a bright blue metallic shade. After you apply clear polish over it, it becames a bit darker, so I have no idea, why it has a "green" word in its name, because it's not green at all.


Unexpected Galaxy is a dark purple metallic shade with silver glitter, which becomes nice darker purple shade, after you apply clear polish. I actually prefer the color with clear polish.


 Did you try any Color and Change nail polish? What do you think about them? Thank you for reading!

29 komentarjev

  1. Edino zadnji mi je še nekak všeč, ostali dve mirno preskočim :) Pa finiš ni ravno najljubši. Drugače so pa zanimivi, ker spreminjajo barvo.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz sem jih vzela za nail art, drugače pa mi je zadnji tudi najlepši za nositi, ampak z nadlakom. Pa super so za štempljanje. :)

      Izbriši
  2. I meni je poslenji najlepsi. Kod nas ti lakovi nisu stizali.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A potem niste dobili vsega? Škoda. Ti laki so super za ustvarjanje. :)

      Izbriši
  3. Samo zadnjega bi imela. So ti kaj zabarvali nohte?

    OdgovoriIzbriši
  4. Zanimivo, kaj vse si ne bodo zmislal, hehe :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, res je, kaj nas še čaka. :P

      Izbriši
  5. They all look lovely :) I especially like the first one cause I love orange at the moment :D
    I have a polish that changes color when the hand is warm or cold :) When the hand is warm the part of the nail attached to the finger is pink and the free nail is purple :D
    hugs
    xx

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you. I have one of those polishes too, they're nice. :)

      Izbriši
  6. Imam Kind of magic ali mi se boja više ne sviđa. Unexpected galaxy je vrlo lijep! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je Kind Of Magic odličen za nail art, samega ga ne nosim. Unexpected Galaxy je prekrasen. :)

      Izbriši
  7. Ove nijanse nisu baš moj đir, ali ti ih uvijek tako besprijekorno naneseš da moram škicnut'.

    OdgovoriIzbriši
  8. wow ovaj zadnji predobro igleda :D

    OdgovoriIzbriši
  9. Super mi je kako si pokazala u nail artu drugu boju u koju se primijene :)
    Tvoj sam novi sljedbenik, super mi je tvoj blog!

    My nail polish blog nails-and-more.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :)
      Dobrodošla na mojem blogu. ;)

      Izbriši
  10. i totally love the second blue color!!

    OdgovoriIzbriši
  11. Nisam ih jos probala, htjela sam ovog plavog, ali ne znam nikako da ih kupim

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Če ne prej, ti jih pa zagotovo uspe kupiti na zniženju, ko bodo šli iz pridaje. :P

      Izbriši
  12. nema mog komentara!? imam ovog u sredini, efekt baš i nije nešto upadljiv ali zgodna fora... a ljubičasti je krasan :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Včasih se Blogger kar sam odloči in da med vsiljeno pošto komentarje, ki ne sodijo tja. Sem pogledala in je bil res tam, tako da sem ga zdaj objavila (sori, prej sem čisto spregledala). :)
      Se pa strinjam, vijoličen je najlepši. :)

      Izbriši
  13. so cold blue, really nice and lat galaxy ♥ I love purple. We´ve not this collection in stores :-/

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3