Review: Essence Gel Tint Pink Exposed

Hi, everyone! When I showed you my March haul, most of you were interested in Essence Pink Exposed gel tint review, so here it is.


Gel tint comes in a plastic tube with mettalic looking lid and it's packed in a cardboard packaging. It contains 5 ml of product. It smells fruity and the smell is pretty strong, but it's gone, after you apply product on lips. The texture of the product is thick, well, like a gel. The aplication it's not very hard, because it spreads nicely over lips, but on some points applicator applys more product than on others (you can see, what I mean, on my swatch). I usually blend it with my fingers on those points. Right after application gel tint looks very gloosy, I would say "wet", and after few minutes it soaks into lips and it's not so glossy anymore, although it's still shiny. The product is pigmented, it leaves very nice color in only one coat. But it's also buildable, which means, you can apply more coats, if you want stronger color on your lips (I usually applied 2, because I wanted a bit darker color on my lips). It drys lips very much. Even if I used lip balm before, I had a drying feeling. But I do recommend using lip balm (or even do peeling on your lips) before applying gel tint, because it emphasize dry parts of lips and that doesn't look nice. On me it wasn't very longlasting. Even if I didn't drink and eat anything, it stayed on 1 or maximum 1,5 hour, when it started dissapearing first in inner part of my lips and after 2-2,5 hours it stayed only on some parts of my lips. From far away it still looked like I have something on, but from close it didn't look nice. I have to say, I'm dissapointed with lasting power, because when I swatched it on my hand, it left a stain, which was hard to clean. I guess, my lips are a different story.


Here's a swatch on my hand. 


And swatch on my lips. 


I'm not a fan of this product, because I don't like lip products, that dry my lips, I prefer those, that mousturize them, so I won't buy any other color and I'm not even sure, if I'll use this one. It costs 2,19 €, so it's not very expensive, but for me personally not worth the money.

Did you try Essence gel tints? What do you think about them? Thank you for reading!

25 komentarjev

  1. Thanks for reviewing it, you probably saved someone's money, no matter how affordable this tint might be. Good to know :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. You're welcome. Thanks for your comment. I read, that some girls really like this product, so I had to try it myself too, but I was dissapointed. Well, luckily I didn't buy more than one.

      Izbriši
  2. Ahhh hvala bogu za tole, zadnhic sem ze skoraj imela tega in rdecega v kosari. Ne ne rabim jih!:))

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz nisem navdušena nad njim, mi preveč izsušijo ustnice, tako da če imaš podoben problem kot jaz, ne priporočam.

      Izbriši
  3. Ne vem zakaj Essence tole prodaja kot izdelek za ustnice. Po teksturi je zelo, zelo podobno The Body Shopovemu cheek stainu, ki obstaja že leta. Podobna sta še Benetint ter Bourjoisov približek le-tega (ni več v prodaji) in takšne izdelke nosim le na ličkih, ker na ustnicah so preveč izsušujoči, se sploh ne dajo lepo nanest in se primejo na suhe predele (na meni to izgleda kot da sem komu pila kri). Jih je sicer treba hitro blendat, ampak dajo najbolj naravno rdečico, ki res dolgo zdrži na ličkih.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala, da si povedala. Ga bom preizkusila na licih, mogoče se bo tam bolje obnesel in ga bom lahko koristneje porabila. :)

      Izbriši
  4. Dober review :) Meni to navdušenje nad lip tints sploh ni jasno, ker mi niso ne vem kaj. Jih imam ene par, pa večinoma ležijo v predalu... Edini, ki ga uporabljam, je Benefitov Benetint, pa še tistega nanašam samo čez temno rdečo šminko, ker pomaga utrditi barvo in podaljšati obstojnost. Če ne drugega, lahko tega poskusiš uporabiti na ta način, če bo tako kaj bolj koristen :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) To je moj prvi lip tint, ampak me sploh ni navdušil. Če bi imela kakega prej, tega sploh verjetno ne bi šla kupovat. Bom poskusila še na tvoj način, Mateja mi je predlagala, da so boljši za lička in ga bom probala kot rdečilo. :D

      Izbriši
  5. I love it!!
    It totally remind me of Coca Cola :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. We,, at least someone does. :) To me this is a bad product.

      Izbriši
  6. imala od catrice, ista stvar kao i kod tebe - na ruci mi je ostala mrlja a s usana vrlo brzo nestalo... možda bi ga stvarno trebalo nanositi poviše ruža ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mu bo treba res najti drugo funkcijo, ker sam po sebi ne deluje, kot bi moral.

      Izbriši
  7. Meni je isto djelovao ko' rumenilo. Essence u zadnje vrijeme sve nešto falša s proizvodima?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Essence lahko naredi odličen proizvod, lahko pa ustrelijo čisto mimo. Gel tinti so bili čisti strel mimo.

      Izbriši
  8. Čitala sam isto neku recenziju gdje je bio dosta kritiziran, tako da ga sigurno ne kupujem. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz ga ne priporočam, potem raje vzemi njihove Stay Matt lip creame. :)

      Izbriši
  9. Ja imam onu tamno crvenu, boje imaju potencijala, ali ni ja nisam sigurna sto bi s njim, mislila sam uzet jos koju nijansu, ali ne vjerujem da hocu

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Barve so res lepe, ampak sam izdelek ni vreden kaj dosti, tako da boljše, da ne jemlješ več nobenega, sploh, če ti ni všeč. :)

      Izbriši
  10. im not a fan of this product, but its no expensive!! kisses ;-)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Although it's not expensice, I think it's not worth the money, because it's not a good product.

      Izbriši
  11. Hvala ti recenziji, spasila si me nepotrebne kupovine :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Hvala na recenziji. Tako sam zelela da isprobam to cudo a sad me vise ne zanima. ;) Koristim jedan njihov XXXL sjaj i on isto isusuje usne. :( Bez obzira sto ne kosta puno ne vredi tih para.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz XXXL glosov nimam, sem pa probala Stay With Me gloss in Stay Matt lip creame in so oboji odlični. ;)

      Izbriši
  13. I really wanted to try this but now not so much. I don't really like the whole drying and not lasting long. It does look beautiful though. Thank you for the swatches :)

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3