FOTD: Crazy Neons

Hi, girls! Here is another make up look, that I made with Sleek Acid palette. This time I decided to use neon shades. Although I'm a fan of bold and colorful looks on a daily basis, this isn't a look, I would wear outside, specially because I prefer wearing darker color in my crease, but here I wanted to use only bright shades.


I used all 4 neon shades and a purple shadow from palette. On my browbone I used a mix of a purple and pink eyeshadow. I wish, they would be more pigmented, so the look would be even more vivid. I think I'll create another look, just this time without purple shadow, only with neons. I did used white base underneath to make them more intensive. I wasn't sure, which lip color would go the best with this look (nude yes, but I wanted to use color), so I used a red lipgloss.


Products I used:
*Eyes
- Catrice Prime and Fine eyeshadow base
- Sleek Acid palette
- She twin kajal (white)
- Essence I Love Style liquid eyeliner
- Catrice Lashes to Kill False Lashes Volume Mascara with False Lash Fibres

*Brows
- Revlon matte Rich Sable eyeshadow
- Essence Lash&Brow gel mascara

*Face
- Bourjois Healthy Mix foundation in Vanille (52)
- Essence Compact Powder Soft Beige
- Essence Blossoms etc... Multi Colour Powder Flower Power
- Essence All About Matt fixing compact powder
- Catrice camouflage cream in Ivory
- Essence Breaking Dawn Renesmee Red blush

*Lips
- MeMeMe Light Me Up Intense lipgloss


So, what do you think about my second look with Acid palette? Thank you for reading!

19 komentarjev

  1. Wow.... To je stvarno jedan "živi" izgled. Neobično, ali ti si ga dobro isfurala

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Ni nekaj, kar bi nosila vsak dan, ampak za ustvarjanje so pa te barve odlične. :)

      Izbriši
  2. Love the colors! I wish I had the chance to do more looks!

    OdgovoriIzbriši
  3. Dobr si to barve zmešala skupi :) ampak jz tudi nebi to nosila kje po cesti :) Mi je bližje naravni temnejši make up :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Jaz ga po moje v jasnost tudi ne bi nosila, ker mi je malo prehud, ampak mi je všeč, da sem lahko kreativna s takimi barvami. :)

      Izbriši
  4. I love everything with the exception of the mascara. I think this looks deserves a better one but this detail certainly does not ruin the look. Very punchy colors on a likeable and cute face :)) Love <3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I wanted to use false lashes, but I'm so clumsy with them, that I was afraid, I'm goingt to ruin look, before I'll take photos. But yeah, I agree, lashes should ne more intense. :)
      Thank you. :D

      Izbriši
  5. Malo je presareno za svaki dan, ali ponekad treba malo i ispucat se s bojama :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Se strinjam. :) Mislim, da bom v kratkem s temi neonskimi barvami ustvarila še en look. :)

      Izbriši
  6. Neonske barve me vedno na 80-a leta spominjajo :) Lepo si naredila, mi je všeč

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mene tudi, ampak imam rada barve, zato so mi 80. všeč (pa še rojena sem bila v tistih letih:P). Hvala. :)

      Izbriši
  7. WOW i love this! those colors are amazingly bright, this is so 1980's!

    OdgovoriIzbriši
  8. ma super je <3
    valja koji put ubaciti i malo boje, i svijet odmah ljepše izgleda :D

    OdgovoriIzbriši
  9. Nor make-up :D sicer ga za vsak dan ne bi nosila, samo za ven kakšen vikend pa čisto mogoče... mislim, da si me zasvojila z neon barvami :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Jaz ga tudi ne bi nosila vsak dan, ampak pašese kdaj poigrat z barvami. :D Hehe, me veseli, zdaj prihaja pravi čas za neon barve. :D

      Izbriši
  10. meni je zelo všeč ta kombinacija, mogoče brez vijoličastega odtenka zgoraj :D js osebno bi ga nosila tudi čez dan, mogoče v pomladnih dneh, sicer pa se mi zdi odličen za večerni make-up poleti, dodala bi pa svetlo pink šminko za ustnice :)

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3