Swatches of New Catrice Nail Polishes Part 2

Hi, girls! Today I have for you second part of swatches of new Catrice nail polishes. This time there are only green shades. In this group are 2 of my favourites from all 8 shades: Mint Me Up and I'm Not a Greenager.


I'm Not a Greenager is a vivid green creme shade. This one din't cause me any problems with application. The formula is kinda sheer, on some nails I needed 2 coats and on others 3. When it drys, it's not very glossy, but more satin (it has similar finish like neon polishes). To me this is really gorgeous shade, it reminds me on Spring and I love everything about Spring.


Next one is Mint Me Up, probably one of the most unique shades between new Catrice polishes. It's a mint shade with golden flecks and golden shimmer. It's gorgeous. This one has quite nice formula, which wasn't very hard to apply. I used 2 coats. I actually already wore this one as a full manicure and it lasted on me for 2 days with minimal tip wear (I didn't use TC), which is pretty amazing for me, because usually every polish chips on me on a second day of wear.


Next one is Petrolpolitan, which is nice darker green shade with blue and green shimmer. This one has thicker formula and I had to be very careful with application. I used 2 coats.


The last polish, I'm going to show you, is Hugo Moss. This one is gorgeous dark green jelly shade and I got really excited, when I saw, they released a green jelly polish, but I was kinda dissapointed, when I started applying it. This polish has the worse brush of them all and you have to be really really careful, when you're applying it. I got some polish on my cuticles because of a strange brush and it was kinda hard to remove. Too bad for the brush, otherwise it has nice formula and it needs 3 coats to be opaque.


I also made a video about new Catrice polishes last week (in Slovene), where you can see swatches on a nail wheel.


What do you think about new green Catrice shades, is any on your WL? Thank you for reading!

32 komentarjev

  1. Svi su mnogo lepi a pogotovo drugi i treci, verovatno bih sve kupila samo da ih ima kod nas ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mint Me Up je res kralj med zelenimi laki tule. :)
      Če želiš, pa mi lahko vedno pišeš za swap in ti jaz priskrbim te lake. :)

      Izbriši
  2. Tale Mint Me Up zgleda prekrasno. :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Prva zelena je res prelepa <3 Zadnjo smo z Lux v soboto v Lj mullerju gledale, pa se mi je zdela v živo v steklenički lepša barva. No, vsaj ne bom kupovala novih lakov, tako ne rabim :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Agreed. :D
      Problem pri zadnji je verjetno tudi, da se na mojem swatchu vidi odsev fotoaparata, ampak tega nisem mogla zbrisati, ker je potem prišla čisto drugačna barva ven.

      Izbriši
  4. škoda za hugo moss :( uh, kok so luškani, super si izbrala! mint me up je me pozitivno presenetio!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, ščetkica je res katastrofa, drugače ima sam lak kar v redu formulo. Mint Me Up je prečudovit, po moje ti ne bo žal, če ga dodaš zbirki. :D

      Izbriši
  5. Odgovori
    1. Me too, it's one of my favourites. :)

      Izbriši
  6. Prvi je zelo zanimiv, pa mi ponavadi niso takšni všeč :) Petrolpolitan že imam (in bo v enem od naslednjih postov :D ), mint gre seveda na wishlisto, glede zadnjega se pa z Dejo strinjam - v steklenički je izgledal čudovit, zdaj pa me ne prepriča več :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Se že veselim, da izvem, kakšen se tebi zdi Petrolpolitan. Mint Me Up je res prečudovit. :D

      Izbriši
  7. Awww these greens are awesome!

    OdgovoriIzbriši
  8. Mint me up bi jos mogao proc kod mene i mozda Hugo Moss ova druga dva ne bas ^_^

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za Mint Me Up ti ne bo žal, če se bo znaše v tvoji kolekciji. ;)

      Izbriši
  9. savrseni svi do jednog :) sve ih zelim :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Še ena ljubiteljica zelenih. ;)

      Izbriši
  10. Ponavljam se, ali nokti su ti stvarno krasni!

    OdgovoriIzbriši
  11. mint me up je tu zasigurno moj favorit :D

    OdgovoriIzbriši
  12. Mint odtenki mi nikoli niso bili všeč, ampak tale je pa čisto drgačen in zame 'must have' ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. 'čisto drugačen' ;)
      Pa Squeeze Me mi je tudi simpatičen

      Izbriši
  13. Avtor je odstranil ta komentar.

    OdgovoriIzbriši
  14. Sem zasledila tvoj blog. Zanimivi dizajni:). Drugače pa prvega zelenega sem si tudi jaz kupila-ena najboljših zelenih barv.

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3