Swatches of New Catrice Nail Polishes Part 1


Hi, girls! New Catrice polishes finally came to our stores last week and I went a bit crazy and I got 8 new shades. As you probably know, Catrice decided to change their whole line of polishes, because they wanted to gave them better, more glossy formula and better brush. Well, I have to say, that they did their job very bad. When it comes to formula, new polishes don't seem more glossy to me from old one and the other problem is, that most of new polishes (as least from those I've tried) have very thick and also more liquidy formula, which is very hard to apply nicely. They also changed the brush, but they made it more wonky and the brush makes in most cases application difficult. On lower photo you can see, how few of new brushes look - by some shades they're placed in one side, by others few bristles are longer ... Definitively a big minus for Catrice for this new change.


For today I decided to show you only 4 shades, because with all 8 this post would be very long. I separated them so, that today I'll show you blue/purple shades and tomorrow green shades.


First polish is Denim Moore. It's a periwinke shade with silver shimmer. This one has ok formula and its application didn't cause me big problems. I used 2 coats.


Next one is Purple Reign, a gorgeous purple shade with blue shimmer. This one has thicker formula, so I had to be more careful with application. Also its brush isn't very nice, some bristles are longer than others, which also made application harder. Too bad for that, because the color is very pretty. I used 2 coats.


Shopping Day at Bluemingdales is an interesting polish. On my swatches you can see, that it looks blue, but in person it's not so blue. I tried to photoshop the color, but I couldn't made it close to its real color, so I gave up. In person it looks, like it also has a bit purple in it. In some angles it looks more blue and in others more purple. I would say, it's a darker indigo shade, but that's only me, you can say, the color is other (I would love to know, if you have it, how would you describe its color). It has a creme finish. I used 2 coats.


The last one, I'll show you today, it's Vino Tinto. It's a plumy creme shade. The application of this one was harder because of its brush. It very similar to the one Purple Reign has - some brisles are longer than others. I used 2 coats.


I also made a video about new Catrice polishes (in Slovene), which will be published in tomorrow's post.

What do you think about new Catrice shades? Did you already get any? Which ones are on your WL? Thank you for reading!

25 komentarjev

  1. I love the blues <3 denim Moore looks great,I will be looking for it on my next trip to the drugstore:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Denim Moore is really gorgeous, I hope you'll get it. :)

      Izbriši
  2. tu su mi sve krasne boje... šteta što promjene nisu bile na bolje :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Med novimi odtenki je na voljo ogromno lepih lakov, ampak žal so z novo formulo in krtačko res ustrelili mimo.

      Izbriši
  3. your swatches are great!! I got 2 of the new catrice and also noticed the strange brushes....but I haven't tried them yet. Purple Reign looks great!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you. :)
      Unfortunately brushes are pretty bad. :/

      Izbriši
  4. jaz še vedno nisem išla v mullerja, ker se bom teško vstavila na 8 :D vzela bom 7/8, vse razen šestega!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hehe, vem, kako je. Jaz sem se tudi morala zadržati, da jih nisem vzela več.
      Mint Me Up te ne zanima? Pa ravno tale je eden najbokj posebnih. :P

      Izbriši
  5. Škoda za čopiče in preveč tekočo teksturo. Sem jih že ene par ogledovala pa sem si premislila. Sicer pa itak ne rabim nobenega laka več :)
    Vsi so zelo lepi, zadnji pa še posebej:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, žal so bile te spremembe na slabše. :/
      Jaz pa imam svoje favorite med zelenimi, ki pridejo jutri na vrsto. :)

      Izbriši
  6. Zadnji je najlepši ;) barve so lepe, samo imaš prav glede teksture in čopičev, nevem kaj so delali, bolje bi bilo, če bi stare pustili. mam pa še neke 4 na WL, samo bomo videli, če me v živo prepričajo :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, se strinjam, bi bilo veliko boljše. Saj še imaš čas, da se odločiš, če jih boš vzela, en čas še ne bodo šli nikamor. ;)

      Izbriši
  7. pa ja ne znam koja nijansa je lepsa od koje! savrsene su sve i sve bih volela da ih imam :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Vidim, da bo tvoja WL tudi dolga. :)

      Izbriši
  8. Poslednja nijansa je divna! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Popolna za ljubiteljice temnejših odtenkov. :)

      Izbriši
  9. predivno :) onaj srednje plavi mi je naj :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Me veseli, da ti je všeč. :D

      Izbriši
  10. Prva tri su divna, mislim da ce sva tri nac mjesto u mojoj kolekciji :D A bas steta za ove cetkice i tu nesretnu konzistenciju, ne znam sto im je trebalo ovo mijenjanje. Jesu i kod vas poskupili kao u Njemackoj?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Lepo bi bilo, če bi bila ta sprememba res na boljše, kot so trdili, ne pa na slabše. In zvišanje v Nemčiji se mi zdi totalno nesmiselno. Jaz sem jih kupila po isti ceni, kot so bili prej.

      Izbriši
  11. All the blues are just amazing!! Vino Tinto has a nice name, but unfortunately the colour is not my thing :{

    OdgovoriIzbriši
  12. I love blues! :)
    Amazing swatches!

    OdgovoriIzbriši
  13. Wow! I like all of them so much! I so wish I could find Catrice in Greece :(

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3