Catrice Swatches Part 2

Hi, girls! Today I'm showing you 6 more swatches of Catrice polishes, that will be discontinued. Some polishes (like Genious in the Bottle, Heavy Metallilac, George Blueney) will come back in Spring with new formula (in some countrys they're already in stores). Let's go to the swatches.

Put Lavender on Agenda is a dusty lilac creme shade. The application of this one was ok and I needed 2 coats to make it opaque.


Welcome to Roosywood is a dusty rosy shade. The color is kinda hard to describe, but it's very pretty. Application of this one also didn't cause me any problem and I used 2 coats.


Heavy Metallilac is a must have polish in a nail polish addict's collection. It's such a pretty purple metallic shade with pinkish shimmer. But it's the devil, when it comes to photographing - it's so hard to capture it's true color on photo, in person it has much less blue in it, it's a true purple shade. It has a great formula and great application. I used 2 coats.


Genius in the Bottle is a Peridot dupe, as you all know by now. It's a duochrome shade, that reflects from golden color to green. It's very easy to apply and it's perfect for layering. If you layer it over dark/black shade, you'll get even better beauty than it is alone. I used 2 coats for these swatches.


King Of Greens in my kind of color, a perfect green shimmery shade. Formula is great, I didn't had any problems with application. I used 2 coats. 


I was thinking for some time, if I should get George Blueney polish or not, but in the end this shimmery shade convinced me. It's a dark blue shimmey shade with great formula and easy application. I used 2 coats.


Do you have any of these polishes or are you planning to get any, before they'll be gone? Which one is your favourite? Thank you for reading!

37 komentarjev

  1. I love the shape of your nails, your swathes and your pictures.
    About the nail lacquers, I have most of the ones in this post and I simply love them. Well, I love Catrice nail polishes, to be honestly :D.
    Kisses :*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you. :)
      I love Catrice polishes too, they're one of my favourites brands. :D

      Izbriši
  2. Ovo ti je odličan post, a dobila sam i neke ideje za kupnju.

    Pozdrav!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Naj ti novi laki dobro služijo. :)

      Izbriši
  3. Divni su, definitivno sam odusevljena nijansom Put Lavender on Agenda, to je najdivnija nijansa lila boje koju sam videla! :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Tale je res lep, tako samostojno kot baza za nail art. :)

      Izbriši
  4. Ooh I love the first two shades! Gorgeous!

    OdgovoriIzbriši
  5. imam 5 od 6, vse razen Put Lavender on Agenda. ne vem, keri mi je najljubši, ampak mogoče heavy metallilac!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Heavy Metallilac je po moje must have lak, jaz sem vedno presunjena nad njim, ko ga nosim kot manikuro (škoda le, da ga je tako težko fotografirati).

      Izbriši
  6. Imam Roosywood in Genius in sta mi oba med ljubšimi, moram drugega poskusiti še čez črn lak, kot si napisala :) Me pa zdaj po tvojih swatchih mika še Put Lavender on Agenda :)

    Also, vidim da si pomladno preuredila blog, lep nov izgled :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni Genius res krasno izgleda slojen. :)

      Ja, preurejam, čeprav ne vem, če bom obdržala to podobo, ker fotke ne izgledajo ravno najbolše in če dam največje fotke, mi jih malo odreže. I'll see.

      Izbriši
  7. new design :-) I´ve had two from these shades :-) Metallilac & Genius

    OdgovoriIzbriši
  8. waw Heavy Metallilac je pa res lep. Imam od S-he enega podobnega:) pa od Essence tudi. +A si malo spremenila blog? :) Sem mogla dvakrat pogledat, če sem na pravo stran prišla:) hehe

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Res? Jaz pri nobeni od teh znamk še nisem videla podobnega odtenka. A lahko narediš primerjavo zame? :)

      Ja, sem malo spreminjala, čeprav ne vem, če bo ta podoba ostala, mi ni všeč, kako fotke izgledajo po novem.

      Izbriši
  9. Imam Geniousa,a sada vidim da će se i George i King vjerojatno pridružiti mojoj kolekciji ;))
    Sviđa mi se novi izgled bloga,taman za proljeće ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ta 2 sta res lepa. :)
      Je lep, ampak ne vem, če bo ostal, nekako mi ga ne uspe urediti, da bi mi bilo všeč.

      Izbriši
  10. Svi su lepi ali Lavender i George Blueney su mi favoriti

    OdgovoriIzbriši
  11. Ova prva tri sam dugo razmisljala bi li kupila, ali na kraju sam odustala od svih. Nadam se da necu bas pozalit kad ih ne bude :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Po moje ti bodo novi bolj zanimivi in se niti spomnila ne boš na stare. ;)

      Izbriši
  12. I love them all, but the violet one is my favorite :)

    http://anesagill.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  13. Sami lepotci :)
    Običajno nisem za zelene lake, ampak King Of Greens je pa res nekaj posebnega, ne vem zakaj si ga še nisem vzela.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Res so. :) King Of Greens je res čudovit, sploh na nohtih. Saj včasih je tako, da nas kak lak na polici ne pritegne, potem pa vidimo swatch in nas prepriča. ;)

      Izbriši
  14. Amazing swatches! I like George Blueney the most :)

    OdgovoriIzbriši
  15. i meni treba taj geoge bluney *.*

    OdgovoriIzbriši
  16. sve je na tvojim noktima savršeno, jer su i oni savršeni, točno takve želim :D

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3