Barry M Textured Effect Nail Polish Swatch

Hi, everyone! First, Happy Easter to you all. Have a great Sunday! I think, mine will be pretty lazy one, becuase it's raining cats and dogs here and I can't even go out for a walk or something. Yesterday I wanted to show you swatches of textured polishes from Barry M, but I was to tired in the evening, so I decided to write a post this morning and here they are:


I'm going to do a description for both polishes togehter, because they have the same formula and everything is the same, except color. The application was easier, than I expected, I didn't had any problem with it. They dry pretty fast. I didn't use top coat for swatches and I probably won't wear them with TC, because I prefer rough finish. Because of the light they look a bit more shiny on photos, than they really are in person. They're pretty opaque, I used only 2 coats for each shade. When it comes to removal, they remove harder than shimmery polishes, but easier than glittery, so I didn't use a foil technique. I removed them with only nail polish remover and cotton pad, just it lasted a bit longer than normally would. I love both shades and I think, they'll be perfect for Spring and also Summer.

Station Road - pastel yellow with golden shimmer, 2 coats. Unfortunatelly my camera didn't capture the shimmer, but it's visible in person.

 Ridley Road - mint, no shimmer, 2 coats.

Slovenian costumers can get these polishes in store ličila.si. They're also available on Barry M's official site (for international readers).

What do you think about these 2 polishes? Do you like this finish? Thank you for reading!

*Some of the products were send to me for review. For more information read my Disclosure Policy.

45 komentarjev

  1. They're gorgeous!!
    Ridley Road is coming from polish heaven, I'm pretty sure :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Yes, they are. I'm totally in love.
      It does, you're right. :D

      Izbriši
  2. Odgovori
    1. Tale bo verjetno moj najljubši lak to pomlad. :D

      Izbriši
  3. Lakovi su prekrasni! Sretan Usrs!

    OdgovoriIzbriši
  4. Sretan Uskrs! :) Lakovi su predivni. Ja ne bih znala koji cu pre da namazem. Volim! ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :D Meni je mint ljubši, sta pa oba lepa. :)

      Izbriši
  5. Odgovori
    1. Meni je tudi ljubši, ampak zeleni odtenki so itak moji naj odtenki. :)

      Izbriši
  6. Oba sta čudovita in swatchi so lepi :) Ridley Road je že na WL in ga prav moram imeti! Se mi zdi perfekten za moj prvi Barry M lak, čakam samo še, da si denarnica malo opomore :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Ridley Road te bo navdušil. :)

      Izbriši
  7. wow ! zgleda ful dobro !! moram poskusit :))

    OdgovoriIzbriši
  8. Oba su stvarno odlična uz tvoju, klasično odličnu manikuru :)Ne znam da li bi mogla podnjeti na sebi ovaj finish, meni sve mora biti glatko. Kvragu ovo zvuči perverzno :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :D Haha. :D Finiš se precej čuti na nohtih, tako da če ti ni všeč, ju verjetno ne bi mogla nositi. Lahko pa seveda vedno dodaš nadlak. :D

      Izbriši
  9. Mi smo žene fakat čudne?! Da nalakiram nokte pa da mi se utisne plahta ili slično, odmah bih ga skinula. Ovaj pak kao treba biti takav pa mi je cool. No, mislim da ga ipak ne bih nosila jer bi me smetao taj finish. U svakom slučaju, na tebi izgleda odlično, osobito tirkizan.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dejansko imaš prav. Jaz bi isto naredila. :D Meni je tale efekt všeč, ampak je res, da ni vse za vse. :D
      Hvala. :)

      Izbriši
  10. I like them both :). Beautiful swatches!

    OdgovoriIzbriši
  11. so cool!! i do my nails with flour!! lol, ive got a video!! i can do with all colors, lol, kisses ;-)

    OdgovoriIzbriši
  12. Mintasti mi je bolji, ovaj sand finish se prilicno siri, nadam se da ce i drugi brendovi se povuc za njim pa da nadjem i nesto meni dostupno za probat :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni tudi. :) Jaz tudi tako upam, prav rada bi imela še kakega koralnega, pa modrega, kakega temnejšega ... Ah, ja ... :P

      Izbriši
  13. tole je čist preveč hudo! Res sta lepa!!!! :))) Prav nekaj posebnega.

    OdgovoriIzbriši
  14. Super barvi in še boljša tekstura, zanimivo:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Je bila res zanimiva ideja, ki se še širi. :D

      Izbriši
  15. Wow, first time I see nails like that. But I like it so...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. These are quite popular in blogosphere lately. OPI is doing them, China Glaze, P2 ... But it's true, that not everyone will like them.

      Izbriši
  16. Sama še nisem preizkusila lakov s takšnim finišem, ampak bo res treba kakšnega kupiti =)
    Tile izgledajo res zanimivo =)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pri meni je bila ljubezen na prvo lakiranje. :D Ti proporočam, da kakega preizkusiš. Hitro se sušijo, ne potrebuješ nadlaka. Edino finiš je bolj grob, ampak če te to ne moti, so super. :)

      Izbriši
  17. wow, ne morem verjet da mi je mint tok všeč!

    OdgovoriIzbriši
  18. This finish is just amazing- and the colours are stunning :) love it.

    OdgovoriIzbriši
  19. I like the textured finish! I wanted to try the Zoya Pixie Dust but they are quite expensive in Greece so I got the China Glaze texture, the finish looks similar but they don't have any shimmer

    OdgovoriIzbriši
  20. A nista luuuštna! :D Jaz imam rumenega in sem čisto navdušena. :D Barvi ti pa super pristajata. :)

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3