31 Day Challenge - Day 8: Metallic Nails

Hi, girls! I'm writing another post today, because I want to show you another manicure in 31 day challenge. Day 8 are metallic nails and for that I used Flormar Duochrome DC04 polish. This polish also opens series of posts with swatches of new polishes from today's haul post


Flormar DC04 is a copper-redish metallic shade. The copper reflextion is more visible in person. This polish has really great formula and pigmentation, it's opaque after one coat. The application is not hard, but you have to be more careful, because it can leaves brush strokes. It drys quite fast. Despite the pigmentation I used 2 coats, as always.


I decided to upgrade this polish with stamping and for that I used new Essence plate, which has a snake design. I'm not a snake fan, but I though it'll go great with this polish. Silver polish I used for stamping is Flormar 390, which you also saw today in my haul post.


Are you a fan of metallic polishes? What do you think about this one? Thank you for reading!

15 komentarjev

  1. Odvisno od tega, kakšni so :) Luštna kombinacija, kind of like Gryffindor meets Slytherin, če si izrazim kot Potter geek :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Dejansko se strinjam s tem odgovorom, pri meni je isto. :) Si pa res Potter fan. :)

      Izbriši
  2. Ne svidja mi se metalik crvena, nekako mi izgleda kicasto. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. To pa je zanimiv pogled na to barvo. :P Meni je pa zelo všeč, se mi zdi, da zelo dobro izgleda na meni. :)

      Izbriši
  3. That coppery red looks gorgeous on your skin! I think yours is the best swatch I've seen so far and I really think it's thanks to your skin that just makes it stand out!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you. :) I like it too, how it looks on me. :)

      Izbriši
  4. Iako uvijek komentiram kako mi je u startu lijepa tvoja bazna boja, sada mi je bilo čudno što nema nikakvog crteža ;). Ovaj lak baš ne bi bio moj izbor, ali tvoji nokti su mi uvijek odlični!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tokrat sem se odločila za štempljanje, ker sem morala preizkusiti nove Essence platko. :)

      Izbriši
  5. Obozavam ovakve crvene, divan je!

    OdgovoriIzbriši
  6. Vidis ove nisam vidjela kod nas, iako sam prilicno sigurna da ih ima. Metalic lakovi, pa kako koji ovaj je ok :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zagotovo so. Saj imajo tudi druge barve, ampak mene je ta najbolj privlekel, ker je bil najbolj poseben. :)

      Izbriši
  7. srebrni mi se sviđa, dobra kombinacija :D

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3