Review and Swatches: E.l.f. palette Nymph Dreams and lipstick Seductive

Hi, beauties! Today I finally have for you swatches of E.l.f. palette and lipstick, taht I won in giveaway on Mateji ustvarjata blog. I know I promised some time ago, that I'll swatched them and write a review, but then always something else came on its turn to be published and these photos were waiting in my folder till today. I received palette Nymph Dreams and lipstick Seductive.


Palette Nymph Dreams is a part of their Brightening Eye Color collection. It has 4 colors: yellow, golden-brown, green and greyish brown. All contain small glitter, which is not very visible on eyes. Pigmentation of eyeshadows is good, except of the lightest one, which is not very good pigmented. They're easy to blend, they don't crease and they don't fall out. After few hours they started to fade on my lids. With them you can make nice everyday make up look, because those colors don't stand out. I think this palette is great for beginners or for those, who don't like too strong make up.


Seductive is a coral matt lipticks, which looks very pretty on lips. I love it, because it's easy to apply and it doesn't dry my lips, although it's lasting power isn't very good, it fades away pretty fast. I made a swatch of it on my lips, but by mistake I deleted it, so you can see, how it looks on me, here in this post. The thing I don't like about this lipstick, is the packaging. It's all silver and at the bottom it has a silver label with very small written name. Ok, in the middle you can see the color of the lipstick, but it would be better, if the lid would be in the same color as lipstick. Or at least label. 

 
 Swatches of both products. Swatches of eyeshadows are made without eyeshadow base.


A simple look, made with palette Nymph Dreams.


I'm satisfied with both products, specially the lipstick, which I love. Have you try any of these two products? What do you think about E.l.f. cosmetics? Thank you for reading.

8 komentarjev

  1. Jaz sem imela ta isti četvorček in me ni prepričal. Na MUA ima dobro oceno, samo meni ni bila všeč ne tekstura in ne pigmentiranost. Bronast odtenek je sicer zelo lep, ampak se dobijo bolj pigmentirani približki. Sem ga nazadnje kar vrgla stran skupaj z ostalima dvema, ki sem jih imela. Si pa naredila kjut makeup z njim.

    O njihovih šminke sem pa itak že pisala, da mi niso všeč. So tiste iz mineralne linije milje boljše.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za bolj zahtevnega "uporabnika" verjetno tale četvorček res ni primeren, ampak za začetnike, ki še niso dobri v MU-ju ali pa kake, ki nimajo radi v oči bijočega MU-ja, je pa po moje odličen.

      Tistih iz mineralne linije nisem probala, ampak če bom kaj naročala pri elfu, jih bom zagotovo pogledala. :)

      Izbriši
  2. Nisu tako lose pigmentovane senke. Za cenu koju imaju, nije lose. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Za to ceno in koga manj veščega ličenja so odlične, meni tudi včasih paše bolj nežen MU. :)

      Izbriši
  3. ruz mi je lijepe boje, ali ne vidim bas kako bi se mogao opisat kao koraljan, vise mi vuce bas na crvenu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mene ta barva precej spominja na koralno, pa sem jo opisala tako (mi ni čisto rdeča, sploh na ustnicah je bolj opazno).

      Izbriši
  4. I bought Seductive lipstick three times!! hahaha I love it altought it lasts so short :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Then you finish it very fast. I love it too, although it's not long lasting. :)

      Izbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3