Review and Swatches: Essence Vintage District TE


Hi, girls! Today I have for you review and swatches of products I bought from Essence Vintage District TE. On upper photo you can see, what I got: a blush, gel eyeliner, both lipsticks and one nail art decoration kit. 

Let's start with the blush. The blush was on my WL, since I saw promo photos. I admit, I'm a sucker for nice designs. It has gorgeous golden flower, which looks totally vintage to me. It's called It's Popul-art. The blush itself is peachy and it has matt finish. This peachy part it's not very pigmented. The golden color is only on the surface and you remove it pretty fast. Underneath is a coral matt blush, which has much better pigmentation than peachy part and it's also softer. Peachy part is pretty hard, I hardly made a swatch. But all three colors mixed together gave pretty nice bronzed look to the cheeks and are also very pigmented (at least to me, but I'm pretty pale, I don't need a lot of blush to achieve nice look). The packaging contains 9 g of blush and it costs 3,59 €.


Next is gel liner. I also had this one on WL, because I didn't had any teal liner. This one is called Shopping @ Portobello Road. Together with gel liner you get the brush, but to me the brush isn't very useful, because you can't make thin, precise line with it. It's only useful, if you want to make thicker line. The jar contains 3,5 g of products and the set costs 2,69 €.   


The liner is pretty hard. From former Essence gel liners I own I'm use to, that they're more creamy and soft. I mean, when I put a brush into those liners, the brush dips into it, but here not, it stays on the top and it collects liner perfectly. I hope you understand, what I want to say with this. But this is a good thing for me, it's very easy to work with this liner. It's also easy to apply, the only downside is, that is bad pigmented and you have to go 2 or 3 times over to make it opaque. These swatches are made with a brush, that comes in a set. 


Here's swatch on my bare eye. I also made this one with the brush, that comes in a set. I applied 2 coats here. 


Next are lipsticks. One is called Antique Pink, which is nice reddish pink creamy shade and the second it's called Vintage Peach, which is orange toned creamy shade. Each lipstick has a lipgloss, that's in the same color as lipstick. They both have shimmer in it. The glosses are not bad, they're not stick, they moisturize the lips, but they have very strong sweet smell. Also both lipsticks have a sweet smell, but it's not as strong as by glosses. I admit, I would prefer, if these lipsticks would be without glosses. Each packaging contains 4 g of lipsticks and 3 g of gloss and it costs 3,29 €. 


This is how the brush of lipglosses looks. 


I love Antique Pink lipsticks very much, is has good pigmentation and it looks very pretty on lips. Also Vintage Peach had good pigmentation, when I swatched it on my hand, but on my lips it looks more like a gloss. But those are the kind of lipsticks I like, because I can wear them with me in my purse and I can apply them whenever I want without a mirror, because you can't make a mistake with them (like with very bold and pigmented lipsticks). They don't last long, but as I said you can re-apply them whenever you want.


Vintage Peach swatched on my lips. Left is a lipstick and right is a lipgloss. 


Antique Pink swatched on my lips. Left is a lipstick and right is a lipgloss. 


The last thing I got is a nail art kit. It has 5 different designs for nails and it costs 2,69 €. It's pretty nice idea. I haven't try it yet, but you can bet, you'll see a manicure made with it very soon.


What do you think about Vintage District TE? Did you get anything? Thank you for reading.

39 komentarjev

  1. Tale blush sem skoraj kupila prejšnji teden, je bil zadnji na polici v celjskem Müllerju. Samo je bil že swatchan (to me tako iritira ko ženske kar liberalno odpirajo in testirajo vse po vrsti) in takega nisem hotela kupit. Je pa tako lep, da ga je kar škoda uporabljat :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni ga je bilo tudi škoda načeti, ker je tako krasen, je trajalo par dni, da sem ga poswatchala. :P
      Joj, meni gre tudi to na živce, jaz ne vem, kaj je z enimi ženskami narobe. Za testiranje so testerji, če jih ni, pa pač ne testiraš. Ne vem, zakaj je treba odpirati izdelke za prodajo in dajati prste v njih. Se spomnim ene kolekcije en čas nazaj, li je tudi imela teal liner, ampak ga nisem kupila, ker so bili 3 na voljo in v vseh treh odtisi prstov. Bodo morali pri Essence začeti dajati salotejp gor ali pa zavijati izdelke v plastiko, kot Misslyn, ker meni to ni normalno, da je sproban skoraj vsak izdelek.

      Izbriši
  2. Jedva cekam manikure, te kuglice i glitteri su jedino sto me zanima iz kolekcije. Tirkizni liner je lijep, ali zbog lose pigmentacije i cinjenice da vecimam tikrizni gel liner preskocit cu :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Bom objavljala manikure z njim, samo da si moji nohti malo opomorejo in zrastejo. :)
      Če bi ga imela, bi ga jaz tudi preskočila, ampak za prvo silo bo. :)

      Izbriši
  3. te zadnje bleščice so top :) me prav zanima kako boš naredila manikuro:) pomoje bo zelo lepo:) .... pa blush je tud prelep

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Res so krasne. Nekaj že imam v mislih, bom videla, kako bo izpadlo: :)

      Izbriši
  4. zdej mi je pa ža, da nisem nič uzela :O
    gelliner je najlepši! pa šminki joooj :O

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mogoče še pa kaj najdeš. Zna se pa zgoditi, da pride kolekcija tudi v DM in potem tam dobiš, kar boš želela. ;)

      Izbriši
  5. Sama sem si vzela le oranžno šminko, želela sem si pa še blush, vendar ga žal ni bilo več. Nail art kit bi tudi imela. Saj po eni strani boljše, da sem prišla na bolj izpraznjeno stojalo, bi spet preveč zapravila :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Saj oranžne šminke so bile najmanj pobrane, jaz sem dobila tole pinki zadnjo, čeprav je bilo stojalo še skoraj polno. Saj po eni strani res, vsaj prišparaš, če prideš pred prazno stojalo. Četudi Essence izdelki niso tako dragi. ;D

      Izbriši
  6. Great post and swatches dear:)I want every single thing,the blush is so gorgeous,I think its great for us pale skin girls:)And the lipsticks I thought I wouldn't like them but when I saw your swatches I fell in love<3

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you. :) Yes, blush is perfect for us with pale skin. :) I'm glad, you like my swatches. :D

      Izbriši
  7. Meni pa je liner <3 =) pa kaj če je slabše pigmentiran, mi je všeč, pa tudi tebi lepo paše =)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Saj vem, da enih to ne moti, če je slabše pigmentiran. Jaz imam raje, če lahko črto naredim v eni potezi. Je pa barva lepa. :) Hvala. :)

      Izbriši
  8. wow, super stvari, nadam se da će i kod nas uskoro ovo doći, najljepši mi je plavi liner, jako ga želim :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Upam, da kmalu dobite kolekcije, sicer pa mislim, da ti plavi liner ne uide, pri nas ni bil zelo popularen.

      Izbriši
  9. joj, ovaj nail art kit izgleda ludo, žeeeeelim *.*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je kar žal, da nisem dobila še drugega, tisti mi je bil lepši. :)

      Izbriši
  10. Definitivno sem pričakovala več... Mogoče kupim nail art stuff, ampak to je en velik mogoče.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni se pa zdi dobra kolekcija, edino laki mi niso bili všeč.

      Izbriši
  11. They are all soooo lovely!! Especially the blush!:)

    OdgovoriIzbriši
  12. The blush is so pretty I won't want to use it and ruin it LOL! The lipsticks-liglosses look nice too, I'll probably get both of them

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. The blush has beautiful desing, I would just have it to watch it, lol. :P
      I wish lipstick would be without glosses, I don't need these 2 glosses, although lipstick are beautiful.

      Izbriši
  13. Odgovori
    1. Saj je res lep, zlata ga naredi posebnega. :)

      Izbriši
  14. collection looks great! I like the pinky-red lipstick :) thanks for sharing!!!!

    OdgovoriIzbriši
  15. Odgovori
    1. Dobra ideja. Vidim, da bo Essence dal 2 različna tudi v redno prodajo. :)

      Izbriši
  16. everything looks really nice :)

    OdgovoriIzbriši
  17. Beautiful gel eyeliner! And nail art decoration kit looks also very interesting :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. It is, I just wish it would be more opaque, I prefer applying liner in one coat.
      It good for us nail art girls to create with it. I can't wait for my nails to grow a bit, so I can show you my creations. :)

      Izbriši
  18. At first I just wanted the blush and the nail art decoration kit and now I want the peachy lipstick too..btw, it's great you already found this limited edition, in Italy it hasn't even appeared on the Essence website yet!

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3