Review and Swatches: Essence Snow Jam TE


Two days ago I found Essence Snow Jam trend edition collection and I decided to get a hand creme, because I like Essence creams, and 2 nail polishes, that were the most interesting, Life Is A Freeride and Goofy-Blue.


The cream is made for very dry skin. It has the same consistency than their creams from Winter limited edition collection, so it may not be enough, if you have very very dry skin. For mine it works great. It soakes pretty fast and it mousturizes the skin. It gaves it a silky feeling. It also has a very pleasant smell, although I can't describe it, I can't figure it out, on what reminds me. It contains 75 ml of product and I payed only 1,39 € for it. I recommend it, it's a good cream.


Life Is A Freeride is a teal shimmery shade. Imagine it a bit more green, that it is on my photos. This baby is so hard to photograph. I tried different lighting, settings, but nothing helped, so I'm showing you swatches from my lightboy. It's has a great formula and it's very easy to apply. I used 2 coats here. 


Goofy-Blue is my favourite from this collection. It's a cornflower shade with silver flecks. It's gorgeous. This one also wasn't the easiest to photograph, because it looks more blue on photos than it really is. And I'm sorry for bad photos, I know my nails look horibble here. I made swatches of it yesterday, but by mistake I deleted photos from my camera and today a nail on my ring finger broke and it's very noticeable. Sorry for that, but I wanted to share this beauty with you. This polish is also easy to apply and I used 2 coats here.


What do you think about Snow Jam TE? Did you get anything from it? Thank you for reading.

30 komentarjev

  1. Goofy Blue is so so pretty <3

    OdgovoriIzbriši
  2. Jaz sem se vrnila po še... najprej sem kupila samo plavega, danes pa še teal in purple... belega ni blo ;D no pa tudi sicer mislim, da imam dovolj belih, ne rabim =P V Muellerju imajo sicer tudi nekaj Essence lakov iz redne kolekcije že znižanih na 1,29€ (tudi nekaj od teh nisem mogla spregledat). Sicer pa če ne bi omenjala, da si si zlomila noht, jaz tega sploh ne bi opazla. ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Aja in četudi imam kakega podobnega teal že v zbirki, mi sploh ni žal, da sem ga kupila - mislim lej to lepoto gor! =))) Modri pa itak... sem že povedala... ;D

      Izbriši
    2. Mene vijoličen ni privlekel, mislim, da ni bil nič posebnega. Glede tega teal se pa strinjam, tudi meni ni žal, da sem ga vzela, ker je prekrasen. :) A so že znižani? Verjetno tisti, ki gredo iz prodaje. Ali pa je kaka akcija?
      Na tej sliki izgleda še dobro, zdaj je že hujše stanje, imam občutek, da jih bom mogla še bolj skrajšati.:(

      Izbriši
  3. Meni je pa Life is a free-ride lepši. O kakšnih groznih nohtih ti govoriš? Jaz nič ne vidim :) Lepe nohte imaš, ceni to!:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Na tej fotki še dobro izgledajo, se mi je pozneje še bolj zlomil. Verjetno jih bom morala skrajšati na zelo kratke. A nič za to, bodo zrasli. :P

      Izbriši
  4. nemam nista iz ove kolekcije ali lakovi su divni

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ko pridejo do vas, ju kar pograbi, ne bo ti žal. :)

      Izbriši
  5. Tudi jaz ne bi opazila nohta če ne bi omenila :) Hotela se kremo za roke in Life is a freeride, samo me ni nič počakalo :/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je bilo pa tako očitno, da sem morala omeniti.
      Jaz sem tudi dobila zadnjo kremo, laki pa so še bili vsi. Če želiš, ti pogledam za Life is a freeride, če je še.

      Izbriši
  6. Those blues are really beautiful, I like the first one a little better, but it looks more like a summer shade than a winter one :)

    OdgovoriIzbriši
  7. Can't wait for this collection) Really liked Goofy-Blue)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hope you'll ge it soon. Goofy-blue is really special. :)

      Izbriši
  8. Where can I buy uk (London) the essence snow jam nail polish??? Help me pls! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hi, JB. I have no idea. I think in UK they don't sell Essence polishes. It would be the best, that you ask one of the UK bloggers.

      Izbriši
  9. nije jos stigla kolekcija kod nas, goofy blue mi je divan, ali mislim da cu pocet primjenjivat no buy neko vrijeme

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mogoče te pa na koncu Goofy-blue le zamika. :)
      Jaz sem se tudi odločila, da do naslednje Essence kolekcije ne kupujem lakov. Glitterjem se žal ne morem upreti. :P

      Izbriši
  10. još jedna kolekcija koja vjerojatno neće doći do hrvatske :(
    Goofy-Blue mi je savršena *.*

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Pa po moje pride, tako da boš lahko dobila želene lakce. :)

      Izbriši
  11. I really hope I can find this one soon, I feel like I want it all!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I hope you will. These 2 polishes are gorgeous and hand cream is also very good. :)

      Izbriši
  12. Goofy-Blue is sooo gorgeous! ^_^

    OdgovoriIzbriši
  13. Beautiful swatches! Life is a Freeride is my favorite and I got it immediately when I saw it in the store. But I agree, it's really hard to photograph! You did a great job though ;)

    OdgovoriIzbriši
  14. Great swatches! I need this collection.

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3