Monthly Favourites - December 2012


Today I have for you some products, I was loving in last month of 2012. I don't have a lot of new favourite products, because I'm mostly using the same products, specially for my skin care. Beauty products I loved in November, would be on my list in December too, so I excluded those and that's why there are only 3 beauty products in this post.

Balea Aqua Serum is a product, I'm using during a whole year. I already used up few bottles of it. In summer I used it once a day, because my skin isn't as dry then, but in winter I used it in the morning and in the evening, after I wash my face and before I use a face cream (a face cream is a must have product in winter for me). You can read my review about this product here.
I had problems with very dry sking around my eye area and I bought Balea Urea Augencreme, which is a cream for dry skin. I love it. Before that I was using Balea Aqua Augen Roll-one, but this cream is much better. Since I started using it, my skin around eye area feels much better and it's not dry anymore. I use it twice a day. 


Dove Hair Therapy Nourishing Oil Care Conditioner was also on the list of my 2012 favourite products. This is probably the best conditioner I tried. Mateja from Mateja's Beauty Blog recommended it and I had to try it, because since colder weather started, my hair are very dry. It moustirizes hair great and it makes them very soft. It also smell very nice.


I'm in love with Lush Lemony Flutter. This is such a great product. It mousturizes my cuticles great and it has amazing lemony smell. If you apply a bit more of product and you don't massage it into cuticles, it melts in few minutes and it soakes into a skin. I usually do that before going to bed, so my cuticles aren't dry in the morning. I use it few times a day for more than a month now and I have a feeling I didn't use anything. It will last forever, although the packaging isn't hygienic.   


On my beauty list are Deborah BB cream in Fair, Elf lipstick in Seductive and Sleek Storm palette. Sleek palettes are the best palettes I've tried. They're great pigmented, easy to apply and blend and they last long on the lids. Strom is my favourite palette, because it's great for natural and also for smoky looks. I was using it a lot in December. You can read my review about it here
I used Elf lipstick with almost every look I did in December. Application, color, finish - I love them all. I'm planning to write a longer review about it soon. I'm also going to write a longer review about Deborah BB cream, but for now I can tell you, that I love it, because it works great for my skin. I have normal skin with no blemishes and it gaves me good coverage and it evens my skin complexion (I really don't know, how to say that better in English). It lasts around 8 hours on me.


Did you try any of products, that are on my list? What do you think about them? What were your favourites in December? Thank you for reading.

35 komentarjev

  1. Aqua serum, lemony flutter & Sleek paletka so super! :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Res so, moji must-have produkti. :)

      Izbriši
  2. Sleek palettes,I love them,great quality and good price:)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Yes, they are, my favourites, I love everything about them. :)

      Izbriši
  3. Tale Balea aqua serum sem si tudi jaz kupila in mi je super. Imam grozno suho kožo okrog nosu in na licih in mi zelo pomaga. Balea urea sem si pa sedaj že parkrat hotela kupiti, pa ga nikoli niso imeli v dmu. Izgleda, da ga vse uporabljajo :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Res je krasen. Jaz ga uporabljam vedno, preden uporabim kremo, ampak počakam, da se vpije. Okrog nosu imam tudi jaz zelo suho kožo, v ta namen uporabljam Melem, drugače je katastrofalno stanje. Meni je ta krema krasna, ko jo najdeš, jo kar kupi, ne bo ti žal. :)

      Izbriši
  4. tale lemony flutter je mi na wl že nekaj časa, tudi aqua serum.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Oba izdelka se ti splača kupiti, ne bo ti žal, ker sta krasna. :)

      Izbriši
  5. I think I have never seen Deborah BB Cream in a store, quite weird considering it is an Italian brand! Lemony Flutter is one of my best friends ever, but I've recently bought another cuticle butter, I wanted to try something different... I'm a cheater! :-D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. That's interesting. Italy should get first this BB cream, because it's your brand. Take a look in different drugstores, maybe you'll find it anywhere.
      I think there are butters, that are as good as this one, so you're not a cheater. :)

      Izbriši
  6. The Sleek is all time favourite of mine too :)

    OdgovoriIzbriši
  7. I want the Storm palette too!! :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. You'll have to get it, it's great. ;)

      Izbriši
  8. Tega Lemony Flutter-a je pa res ogromno notri, pomoje ga bomo imele do konca življenja :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tako dolgo verjetno ne, ampak dolgo bo pa res trajal. :D

      Izbriši
  9. Storm paletka je popolna paletka. Nikoli ne moreš zgrešiti z njo:)
    A ima Deborah dvoje BB kreme, ker jaz nisem videla črne embalaže. ?!
    Elf šminke so božanske. Pa še tako poceni ;)
    Eno Baleino kremo za pod oči sem že porabila, sem jo ponovno kupila, ampak prvo moram še 100%pure porabiti. Te kreme res dolgo trajajo :)
    Super post.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne, eno. Tester je mislim, da v prozorni embalaži, sama BB krema pa je v črnem pakiranju.
      Za Elf šminke se strinjam, moram dodati še kako svoji zbirki. :D
      Mislim, da bo tale krema od zdaj naprej med mojimi top izdelki in je več ne zamenjam. Ne vem, zakaj sem tako dolgo čakala, da jo probam. :D
      Hvala. :D

      Izbriši
  10. Balea Aqua Serum, Lemony flutter in Elf Seduction imam tudi sama in sem zadovoljna z vsemi :) Storm paletko imam pa že celo večnost na wishlistu, ampak se prepričujem, da res ne rabim novih senčil :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Po moje ti ne bo žal, če boš vzela to paleto, meni je super za vsakodnevno uporabo. :)

      Izbriši
  11. Imam i ja elfov ruž u istoj boji i stvarno je super. Jedino što mi se ne sviđa je to šti kratko traje, ali je boja super. Koristiš kakvu bazu za njega ili?

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Glede trajanja se strinjam, ampak jaz imam problem s suhimi ustnicami, ne glede na to, če uporabim spodaj balzam, tako da ga pogosto ponovno nanesem. Ne uporabljam nobene baze pod njim, včasih le balzam za ustnice.

      Izbriši
    2. Ja sam primjetila da ako stavim balzam ispod svakog ruža nestane brzo. I ja imam suhe usne.
      Možda bi trebalo probat sa puderom za lice. Koristi se kao baza pa ruž ostane

      Izbriši
    3. Jaz nanesem balzam, pustim nekaj časa na ustnicah in potem obrišem, preden nanesem šminko.
      Jaz koristim BB kremo, ampak na ustnice je ne nanašam, ker se mi zdi, da mi jih samo še bolj izsuši.

      Izbriši
    4. Probat ću onda ovako kako ti kažeš, staviti pa obrisati balzam.
      A ovo za puder mislim da je najbolji u kamenu, ali vjerojatno isušuje

      Izbriši
    5. Upam, da ti bo ustrezal tak način. Bom probala s pudrom, mogoče bi delovalo, če ga nanesem, ko odstranim balzam.

      Izbriši
    6. Baš me zanima recenzija, pa ju brzo objavi! ;)

      Izbriši
    7. Bom poskusila še ta teden, čeprav imam že splanirane poste, mogoče mi ga uspe stisniti vmes, če ne pa drug teden. :D

      Izbriši
  12. Storm palette looks amazing, as do all other products, some are on my wl too

    OdgovoriIzbriši
  13. tolike pohvale citam o tom aqua serumu mislim da cu ga morat isprobat

    OdgovoriIzbriši
  14. Krema za okoli oči je že na seznamu ;)
    Mene pa tale BB cream od Deborah ni prepričala, najsvetlejši odtenek bi lahko bil za pikico svetlejši pa premalo je prekriven za moje potrebe, pa tudi mazljivost na moji koži je bolj slaba. Sem raje naročila iz Koreje ;)

    OdgovoriIzbriši
  15. Sleekice so res najboljše, pa glede elf šminke se tudi strinjam. :) Še posebej barva se mi pri tej zdi taka, da res paše kadarkoli. Lush zadevico pa že dolgo kupujem, ampak še nisem kupila. :D

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3