Essence Color&Go nail polishes

Essence is discontinuing products again this Spring, so I decided to write few reviews in next few days about the products, I have and are going out of sale. I'm going to start with new Color&Go polishes. I have them 15 till now.


I made swatches on a nail wheel. Some of them I already swatched on my nails and some I haven't swatched yet. Polishes, that will be discountinued, are: I Love Bad Boys, I'm Bleutiful and Boho Chic (from those I have).


Polishes are described as you see them on photos (from left to right), but swaches are made from right to left. 

Off To Miami is a coral creme shade, with very nice application and opaque in 2 coats. I love this one. 
Redvolution is a bloody red creme shade, that also has nice application and it's opaque in 2 coats on my nails. 
I'm So Very is one of my favourite red polishes - it's kinda orangy red creamy shade. It also easy to apply and I needed 2 coats, when I wore it. 
Gorgoues Bling Bling is a dusty orangy shade with golden flecks and orange shimmer. Because of the flecks it has a bit more tricky application, but it's opaque in 2 coats on my nails. This one is really pretty. 
Boho Chic is very similar to Gorgeous Bling Bling - it's peachy shade with golden flecks. Application is the same as by Gorgeous Bling Bling. This one will be discontinued, so I suggest you that you get it, while you still have a chance (if you like it). To me this is very pretty shade. 


I Love Bad Boys is a dusty bright blue shade with blue shimmer. This one will also be discontinued. I don't like, how it looks on me, I think I'll give it away.
Let's Get Lost is a bright blue creme shade. I haven't wore this one yet, so I can't tell you about application and opacity. 
The Boy Next Door is a dark blue cream shade, with good application and opaque in 2 coats. It's very pretty blue shade.
I'm Bleutiful is a dusty purple shade with silver flecks. I also haven't wore this one yet, but in the bottle it looks amazing, so I suggest you to get it, before it's gone, because it's going to be discontinued.
Stuck On You is a darker purple shade with silver shimmer. This one is also one of my untrieds.


Oh My Gliter is bright lilac shade with pink and blue shimmer. It has nice application and it's also opaque in 2 coats. 
Chic Reloaded is a duochrome shade, that goes from dark purple to green and grey. Can you believe I haven't wore it yet?
I'm The Boss is a grey shade with silver shimmer and duochrome flecks. This description is based on what I see in the bottle, because I still haven't wore it yet. Yes, I have a lot of untried polishes. :(
Walk On The Wild Side is my favourite from all new Color&Go polishes. It's dark forest green shade with many green shimmer. It's just amazing. Application is good and on me it's opaque in 2 coats. A must have, if you aks me.
Love's Recipe is a beige shade with a lot of beige flecks. I got this one, so I can use it as a base for my nail art's or stamping. But I still haven't use it yet. I have to change this soon.


What do you think about new Essence Color&Go polish, do you have any? Which one is your favourite? Thank you for reading.

30 komentarjev

  1. I have a few bottles myself. I like them all and every time I get a new one it is my favorite... until I get another new bottle... Love the new brushes.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. That's interesting. :) I like new brushes too. :D

      Izbriši
  2. joj, imam ih samo par, treba to nadoknaditi ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hehe. Saj pridejo počasi novi. :)

      Izbriši
  3. Tale nova verzija lakcev je super, čopič sploh :) Naš muller je bil danes praktično izropan, mi je pa uspelo dobit I'm Bleutiful in zdaj ko ga pri tebi vidim, mi ni žal :) Love's Recipe izgleda veliko lepše kot v steklenički, bo treba nazaj še po tega :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni je tudi čopič novih zelo všeč, čeprav se mi zdi, da so imeli stari malo boljšo formulo. :) I'm Bleutiful je prekrasen. Swatchi lakov so realni, pri stekleničkah pa je kriva tudi malce svetloba, da izgledajo vsi svetlejši kot v resnici.

      Izbriši
  4. Lepa zbirka <3 Ampak so se mi pa totalno zamerili z novimi čopiči, stara verija je bila popolna

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Meni pa je nov čopič bolj všeč, mi bolj ustreza. Isto pri Catrice.

      Izbriši
  5. you have such a great collection of new color&go polishes :) i think the most amazing colors of the new line is Chic reloaded and Walk on the wild side. I have this 2 bottles too :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you. Yes, these 2 are very pretty, Walk On The Wild Side is my favourite.:)

      Izbriši
  6. Oh ja, me and my untrieds... Ko pa ni tolko časa kolkor imam lakov, pa tolko novih in tudi lepih prihaja sproti!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Haha, a ne da? Mislim, da smo vse lakoholičarke take. :P

      Izbriši
  7. bome finu ti kolekciju imas, kod mene ih je zasad samo 6 ali ih imam jos dosta na piku :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, sem jih kar nabrala in med novimi imam že kar nekaj nagledanih. :) Na srečo mi čopič ustreza, drugače verjetno moja zbirka ne bi bila tako velika. :)

      Izbriši
  8. Divna kolekcija! Slinim, neću više gledat jer će biti opasno :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Upam, da se ne boš preveč slinila, ko bom pokazala celo kolekcijo. :P hehe :D

      Izbriši
  9. I don't understand why do they discontinue I'm Bleutiful, it's so gorgeous :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Because Essence is stupid and they always discontinue the best products. :(

      Izbriši
  10. Odgovori
    1. Je kar lep dodatek moji celotni kolekciji. :)

      Izbriši
  11. Wau :) fajn post, jaz komaj čakam na nove odtenke :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Jaz tudi, imam že nekaj nagledanih. :)

      Izbriši
  12. Great collection! Time is flying :/ I definitely have to check whether I need sth from the discontinued nail polishes...

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Yes, it's flying so fast. I'm waiting for new polishes, from old ones I got only back up of flakie top coat, I think I'm gonna need it. :D

      Izbriši
  13. Luštna zbirka. Boho Chic je v zdaj v moji zbirki, leeep je :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Meni je to tudi prekrasen odtenek. :D

      Izbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3