14. december 2012

Christmas Nail Art: Penguin (With A Tutorial)

Hi, girls! Let's continue with some nail art today. After reindeers I made penguins. I think they go perfectly together with the weather, that is currently outside. They're more wintery theme than Christmas theme, but I decided to include them in my Christmas nail art series anyway. As reindeers penguins are also very easy to do and they look so cute on nails.


For this nail art I used Essence Happy, a random black polish and Fingers Original French manicure white polish. As you can see, you don't need a lot of polishes to create this cute desing.


Today I also made a tutorial for you to show you, how I did this nail art. It's very easy and quick to do. All you need are a black, white and yellow polish and a dotting tool.


Tutorial:
Step 1: Apply a black nail polish. 
Step 2: Use a white nail polish and make a half moon on the nail.
Step 3: Use a white polish and a dotting tool and make two dots above a half moon.
Step 4: Use a black polish and a dotting tool to place smaller dots into white dots for eyes.
Step 5: Use an orange polish and a dotting tool and draw a small triangle at the top of a half moon.
Step 6: Use an orange polish and a dotting tool to make 2 dots on the tip of your nails for paws. 
Step 7: Wait few minutes, that manicure dries and then use a top coat to protect it.

As you probably notice, I'm not very good at describing procedure in english, but I hope this tutorial was helpful anyway. 

What do you think, will you try to do a penguin manicure or that kind of nail art isn't for you? Thank you for reading.

34 komentarjev:

  1. KJUT! :D Moja prva asociacija: pingvini z Madagaskarja :P

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Jaaaa, pingvini z Madagaskarja so zakon. :D Morali bi dobiti svoj lastni film, hehe. :D

      Izbriši
  2. Tudi tvoji so zelo luštni! :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Odgovori
    1. Thank you. I hope, you'll try them too. :D

      Izbriši
  4. Odgovori
    1. Thank you, I'm glad you think so. :D

      Izbriši
  5. Haha, zdaj bom pa že ponavljanka sestavljanka - tudi pingvinčke nameravam nositi še ta mesec :D Tvoji so super kjut ^_^
    Nekako takole gre moj plan: jelenčki, snežaki, pingvinčki, ognjemet, smrekice (no, te trenutno že nosim), darila, "božični pulover", pa najbrž še kaj :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Uf, imaš pa dolg seznam. Darila so tudi na moji to-so listi. Smrekice sem že naredila, jih bom objavila jutri, za ostalo pa še nisem ziher, kaj točno bom naredila. Imam nekaj vzorcev na nail wheelu, ampak večino sem jih že naredila.

      Izbriši
  6. Odgovori
    1. Thank you. I hope, you'll try them too. :)

      Izbriši
  7. sjajni su pingvini, bolje mi izgledaju na tvojim noktima nego ovaj na nail wheelu :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Ja, na nail wheelu je malce dolg, na mojih nohtih pa so bolj debeli. :P Mi je pa lažje delat tutoriale na nail wheelu zadnje čase.

      Izbriši
    2. Da vjerujem da je lakse, ali su mi bas sladji tako debeli <3

      Izbriši
    3. Saj meni tudi, jih je bilo fajn nositi na nohtih. :)

      Izbriši
  8. Cute mani... I love it! Thanks for the tutorial.

    OdgovoriIzbriši
  9. Manikura je super, a mogu samo probati zamisliti koliko si vremena potrošila ne samo na nju, nego i na ovaj post pa zato HVALA. Ja to cijenim.

    Pozdrav!

    Inače, meni je fenomenalna ona slika s pahuljom... Ona me i motivirala na komentar.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :) Sem iskala pingvina, da bi z njim naredila fotko, pa nimam nič podobnega, tako da je prišla ta snežinka v poštev. :)
      Hvala tebi za komentar. :)

      Izbriši
  10. ajme preslatki su <3
    kradem ideju, definitivno :D

    OdgovoriIzbriši
  11. I LOVE these :)!!! very nice that you also did a tutorial so i can try to do these lovely penguins too :)!!

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3