Sunday Random #2

Hi, girls! How was your week? It's another Sunday and it's time for some more randomness. 
 
Although I use Essence peel off base coat, sometimes it just doesn't work, so I still have to remove the glitter with foil tehnique. But let me tell you peel off base coat + foil tehnique together is the best removal method ever. It removes nail polish and glitter perfectly. Try it.


I found some old photo of my nail polish collection 2 years ago. I'm addicted. Very addiected, because now is much much much bigger.


In H&M a bought a doughnut for hair (I have no idea, how this thing is called). I tried to do a bun with it, but it's not very easy, although it looks great.


I went shopping this week, because I needed some new pants. I call this shopping very sucessful, because I got three pants: blue are from H&M for 19,90 €, jeans and green pants are from C&A, each for 9 €. Pretty good deal, ha? 


I also did some beauty shopping. I bought new Essence cream from their winter collection. I actually got 2, because it smells amazing. I asked on Facebook, if you want me to do a review of this cream and I got positive feedback, so you can expect post in next few days. I also got Catrice palette, because I read good reviews, and Misslyn lipgloss, because they have amazing lipglosses. Maxfactor samples were given for free as a gift with a purchase.  


My new pants on me. Love them all.


I went for a walk with Ris and the sun was just going down, so I made some photos. I love sunset, so many amazing colors. 


Look, who's waiting for me. Ris


Pasta salad is one of my favourite food. I made it with tuna fish, corn, gherkin, mayonaise and of course pasta. I usually don't add cheese, because it has a better taste without it.


My mom makes the best "kremšnite" in the world. They're so yummy. (I don't know the proper english word for this dessert, it has so many different names. Maybe cream cake.)


Yesteday I went to school anniversary. I wanted to photograph my make up, but it was already dark and I was in a hurry, so this is only proper photo, I have. On the left are shoes, I was wearing. Loving those, they're from Deichman. Nails and a whole outfit I'm going to show you tomorrow.


Today was such a beautiful day, so I had to spend it out. First I thought it's going to be foggy all day, but then the sun came out and I had to go for a walk. That's why I'm wearing sneakers. And I'm rocking in my new pants from H&M. 



This week past 5 years since Toše Proeski died. I was a big fan of his music, he was such a great singer. If he wouldn't die, he would give more great music to this world.


***

Some link love:
* Gejba from Parokeets published swatches of polishes from Essence Breaking Dawn TE collection. Blue and purple really catched my eyes.

* Miss Adeline was inspared by life. Her manicure is amazing, I was without words when I saw it.

* You all probably know NikkieTutorials, but if you don't, go check her Youtube channel. I really enjoyed watching her Modern Marie Antoinette Flapper Look, it's very interesting idea for a costume. Plus, she's so funny. 

***

Vir
No nails today, only some random stuff. Hope, you like this post. I wish you all lovely beginning of the new week.

26 komentarjev

  1. Awesome post. :D I love bun, salad and cake. :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you. :) I'm glad, you like this kind of posts.

      Izbriši
  2. Lovely post!! This pasta salad is one of my all time fav, yummy! I need this donut hair thing too because I love buns

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you. :)
      You can get it at H&M, it's around 3€.

      Izbriši
  3. Všeč so mi kraljevsko modre hlače! Res so kraljevske :) In petke so lepe!
    Verjetno sem edina, ampak meni te Essence kreme za roke smrdijo. Lani sem eno kupila in uporabila enkrat in jo čez pol leta vrgla stran.
    Sončni zahod res lepo zgleda <3
    Deja Zu

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Meni so to tudi najljubše hlače, ki sem jih kupila. Jih veselo nosim.
      Jaz pa vsako leto najdem vsaj eno, ki mi diši, ostali 2 pa mi smrdita. Tale rdeča mi je všeč, ker diši po cimetu plus nima zelo izrazitega vonja.

      Izbriši
  4. Great post dear,you bought some nice stuff,love the colorful jeans,and your shoes:) Oh and kremsnite,mmm yummy,I love love them :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you. I'm a huge fan of kremšnite too, specially my mom's. She makes them so tasteful.

      Izbriši
  5. Great post with everything included ;) I like this randomness :)))

    OdgovoriIzbriši
  6. En lajk za tale post :)

    Ja slika zbirke mi je najbolj všeč. To je takrat ko še naivno misliš, da je to ogromno lakov :) Aja pa ono za figo mam jaz tudi in mi je super, čeprav imam malo krajše lase, rabim malo več časa, da pospravim vsak las na svoje mesto, ampak je vredno.
    Pa super nakup. Jaz tudi ogromno najdem v C&A in H&M, pa še cene so denarnici prijazne.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :)

      A ne da? Jaz sem takrat mislila, vau, to pa je zbirka, zdaj pa če primerjam z današnjim stanjem, je pa razlika ... ogromna! S tem krofom (ker je pač podoben krofu :D) se še moram naučiti delati, ampak figa pa res prekrasno izgleda.
      Jaz imam ti dve trgovini še dodatno rada, ker se najdejo malo večje številke za nas malo bolj okrogle (ker jaz pač ne nosim številke 38). :D

      Izbriši
  7. Kremsnitaaaaa :O :D My favorite cake! I miss the days when I had a pastry shop in my neighborhood.
    Hmm... Don't remind me of Tose. It's really sad.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. It's tasty, I could eat it all the time.
      I miss him so much. He had a voice of an angel. :(

      Izbriši
  8. I like all of your jeans, especially the colored ones :)
    I really like how your bun looks like, I need it :D Food look delicious, Im hungry now :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you. I decided to wear more colorful clothes this fall and winter to cheer me up.
      You can get this doughnut stuff in H&M.

      Izbriši
  9. Očitno je oktober za šolske obletnice. :D Tudi mi naj bi ta mesec imeli obletnico valete, vendar se je sama ne bom udeležila, ker me ne bo v SLO. Kako si se ti imela na vaši? :)

    Figa izgleda super! Ob takšnih frizurah mi je žal, da moji lasje niso pripravljeni na sodelovanje, ko so malo daljši. Zato sem zaprisežena kratkolaska. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. V bistvu sem imela obletnico mature, je pa bilo kar fajn, čeprav je manjkala glasba v živo.

      Jaz pa sem že en čas dolgolaska, najkrajše lase sem imela do ramen. Razmišljam o spremembi, da bi šla zelo na kratko, ampak ne vem, če si upam.

      Izbriši
  10. Meni so tudi všeč te fige - res lepo zgleda, so mi pa bolj všeč v bolj razmršeni verziji :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni so te fige super, ker izgleda, kot da imaš gostejše lase. Jaz pa, če hočem razmršeno, si jo naredim kar z gumico, včasih pride prav krasno ven. ;)

      Izbriši
  11. A če imam jaz zdaj toliko lakov, to pomeni, da jih bom imela čez 2 leti 3-krat več? :P
    Super nakupi, petke se mi pa zdi, da imam enake - ali pa so vsaj zelo podobne. Super čevlji, sem že napol tekla okoli v njih brez poškodb (pa nisem ravno vsak dan v petkah). :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ne vem, odvisno, kam bo tvoja odvisnost peljala. :)
      Jaz obožujem te petke, čeprav nisem mogla dolgo stati v njih, ker so me noge začele boleti.

      Izbriši
  12. super post :D
    jučer sam spremala salatu od tunjevine, obožavam je :D
    a krempšitne nastojim izbjegavati ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ja, solata s tuno je zakon! :)
      Jaz pa ne, ker jih itak redko jem. :)

      Izbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3