My Buys From Essence Class Of 2013


Today I have for you some swatches of my buys from Essence Class Of 2013 TE, that's available in our Müller's at the moment. I took one eyeshadow pen, blurple nail polish and hair elastics, which have cute boes, but I forgot to photograph them.


Want To Be My Freshman is a beige shimmery eyeshadow pen. I took it, because I think, it's going to be great for highlighting. It's also going to be good as a base for eyeshadows. The pigmentation of this pen is good as you can see on the photo. The curve line is made with one stroke.  When you apply this pen, you have to blend it immediatelly, beause when it drys, it's very hard to blend. I also suggest you to blend it with your fingers, it's easier to blend it that way. It contains 1,7 g of product and it costs 1,99 €.


Blues Of Being Cool is an amazing blurple shade, which my camera don't like, because it makes it look too blue. It has great formula and it's easy to apply. Here I used 2 coats. This nail polish contains 8 ml of product and it costs 1,99 €.


I made a little upgrade to this polish, because I didn't want to wear it alone. If you read my blog regular, then you probably remember you already saw something similar here. I kinda repeat myself, but this manicure it's so gorgeous and it's so easy to do. For dots I used Essence It's Peach Not Cherry, Sally Hansen Mint Sorbet and Essence Let's Get Lost


What do you think about this Essence TE collection? Are you planning to get anything from it?

23 komentarjev

  1. lakić je fantastičan *.*
    kod nas nove kolekcije dolaze samo u mullera i sve mi se čini da od njih više ništa neću vidit :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Lak je tudi čisto po mojem okusu. :)
      Saj k nam prihajajo te kolekcije tudi večinoma v Műller, ampak jaz ga na srečo nimam daleč.

      Izbriši
  2. This collection seems a bit boring for me. ;( The most interesting products from this collection I think is Top coat and blush.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. A whole collection is a bit boring. Top coat didn't see very interesting to me in person. This blurple nail polish was the most interesting to me in this TE.

      Izbriši
  3. Tale svinčnik moram pa tudi jaz dobit, všeč mi je tudi rdeč lip stain (upam da imajo kakšne vzorce) in vsi laki razen zgornjega, ki je tebi najljubši (se mi zdi, da imam že nekaj podobnega) ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tale je ena mojih priljubljenih barv, rjavi in pink odtenki niso zame. :) Lipstaina nista izgledala slaba, a sem se na koncu odločila, da ju ne rabim.

      Izbriši
  4. Mene pa iz te kolekcije nič ni prepričalo. Srečna denarnica! :D

    OdgovoriIzbriši
  5. the polish is really cute! I love that kind of shade! I saw it the other day but it seems to be quite close to essie bikini so teeny that I already have so I didn't take it.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Maybe they're dupes, have no idea, because I don't have this Essie polish. I think I don't have anything similar in my stash.

      Izbriši
  6. I really like the mani with the dots, it's very pretty! I love blurples but my camera hates them too :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you. Everything with purple is hard to photograph. :/

      Izbriši
  7. Lakic je predobar! Kod nas nazalost ni jedna kolekcija nije stigla vec par meseci :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Škoda. Saj naš DM je tudi bolj slabo zadolžen, kolekcije redno prihajajo le v Müller.

      Izbriši
  8. bit cu sretna ako ista uspijem uhvatit od njihovih limitiranih izdanja

    OdgovoriIzbriši
  9. Kod nas od Marble mania kolekcije nista nije stiglo, cim dodje koja nova kolekcija mislim da cu sve pokupovati ;) lakic je divan, a olovka je super prakticna

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Upam, da kamlu dobite kako novo kolekcije. K nam v Müllerja redno prihajajo, drugod pa tudi bolj žalostno.

      Izbriši
  10. Plavi lak je odličan, a ti si ga učinila još ljepšim. Odlična kombinacija :)

    OdgovoriIzbriši
  11. bas sam se pitala kakve su ove olovke, svidja mi se kako je pigmentirana, mislim da cu uzet jednu ako naidjem na kolekciju. a lak je super, mislim plavi je kako mi se ne bi svidio :D

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3