Mint comparison

Last week I published swatches of L'Oreal Perle de Jade and Mateja from Purple Glitters asked me to do a comparison between this polish and Essence You Belong To Me. I decided to add few similar shades to this comparison to see, how close they are. 

I compared:
China Glaze Aquadelic

I swatches all polishes except China Glaze. I put links to original swatches, if you want to check them.


I applied all polishes in 2 coats. Because this is colour comparison, I won't ramble about formula, application ... You Belong To Me and Perle de Jade are not very similar, YBTM has tiny shimmer and L'Oreal is a creme shade. Essence also has a blue hint to it, which makes him darker. The most similar to L'Oreal is Essence Chasing Waves, they're both the most bright and have creme finish. But Essence is a tiny bit greener (the difference is more visible in person), but they're close. Close enough to have only one in your stash.

I Like and You Belong To Me are teh polishes in this comparison I can call dupes, although I Like has more shimmer, but there are minimal differences. Unfortunately they're both discountinued.


Close up look to L'Oreal Paris and Essence Chasing Waves. As you can see, there are minimal differences, so they're not 100 % dupes. 


Close up look to requested comparison between L'Oreal Perle De Jade and Essence You Belong To Me. 


I hope, Mateja, this was helpful to you and also to other readers. I have few more mint and bright green shades, so you can expect another bigger comparison in the future.

14 komentarjev

  1. Vsi so lepi, ampak meni najljubši je L'Oreal Perle de Jade, ker ima precej zelene v sebi. :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni pa Aquadelic. Sem se čisto zaljubila v ta lak. :)

      Izbriši
  2. E hvala za tole primerjavo. Ampak kolk mam jaz v spominu YBTM nima šmira. Drugače pa so vsi taki lušni lakci :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ni za kaj. Moj pa ima tak fino drobljen šimer v sebi. Mogoče samo nisi opazila. :)

      Izbriši
    2. A veš da sploh nisem zihr, da govorima o istem laku :) Moj YBTM izgleda tako

      Izbriši
    3. Mogoče je pa to spet tista Essencova fora - isto ime, drugačen odtenek. Saj če klikneš zgoraj na povezavo do YBTM swatcha, lahko vidiš, kako izgleda moj.

      Izbriši
  3. Teško se odlučiti, ali ja bi rado ova tri u sredini. Hvala na usporedbi :)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. China Glaze in L'Oreal sta še na voljo, tako da si enega od njiju (ali pa oba) kar privošči. ;)

      Izbriši
  4. Ta barva (barve) so mi res všeč :)
    Zdaj vem, katerega si kupim naslednjič, hvala za idejo ;)

    OdgovoriIzbriši
  5. Odgovori
    1. Thank you. One of my top colors. :)

      Izbriši
  6. ostatak nemam, ali imam aquadelic i totalno sam zaljubljena u njega <3

    OdgovoriIzbriši
  7. volim ovakve nijanse :) aquadelic mi jos izgleda najbolje od svih

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3