Four Elements Challenge: Earth

Hello, girls! Today is the last day of Four Elements Challenge and the last task was earth. Earth reminds me on brown color, so I decided to use this color for nail art and make up.

From the beginning I knew I want to use China Glaze Mahogany Magic for this task. I wasn't sure, what kind of nail art should I do, so I decided to do a tree on an accent nail and stones on other nails. I used Astor 136, CG Mahogany Magic, Ruby Kisses Tropical Green and Bourjois Bleu Water for tree and for stones I used Essence Romeo, Skyscraper and You're A Heart Breaker.


For the eye look I wanted to go with something simple. First I had in mind a brown smoky look, but then it came out very light, so I added mint and blue liner to make the look more interesting. Brown, blue and green are earthly colors. I love double liner, I need to try this more often.


Product used:
*Eyes:
- Essence I Love Stage eyeshadow primer
- Sleek Storm palette
- Catrice San Francisco palette
- Catrice Paris palette
- Catrice Take It Mint liner
- Essence On-the-go liner
- Bourjois Volume Glamour Max Definition mascara

*Face
 - Essence Tinted Mousturizer Light Skin
 - Essence Forget it! 3in1 concealer
 - Catrice Golden Gate Brigade from San Francisco palette

*Lips
 - Look By Bipa Amorous Red


So, this was the last task in Four Elements Challenge. It was very fun to do. Earth theme was the most boring and unspired to me, but I also successfully made matching nails and make up. Now I think I'm taking one month brake from challenges and then I'm joining one of the Christmas challenges, if there will be any (but I think there will be, lately the blogosphere is full of different challenges).


Here you can check, what other girls did for earth task and also previous tasks. 

19 komentarjev

  1. Beautiful, I like your idea :)

    OdgovoriIzbriši
  2. i love how well your makeup matches your nails!

    OdgovoriIzbriši
  3. Lušna manikura in zanimiv makeup :)
    Hehe,ja dosti je bilo izzivov zaenkrat (in Halloween-a), čas za oddih :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :)
      Jaz si bom vzela novembra oddih, ker želim decembra poskusiti s kakim božičnim, bom pa do konca oktobra naredila verjetno še kak haloween nail art, sem ravno razpoložena za to.

      Izbriši
  4. Tisto s kamenčki se mi ful dopade; pa mejkap je čudovit!
    Jaz bi se tudi decembra rada pridružila kakšnemu božičnemu challengu... Če pa ne bo nič pametnega, še vedno lahko naredimo svojega ;)

    Glede na to da imaš novembra oddih (jaz pa niti ne tako natrpane tedne - vsaj upam), a si za en Twin Post? :) Po tej izkušnji z Marto že cel čas razmišljm, kdo bi še bil primeren, in zdaj sem se spomnila nate :) Me bi dejansko lahko našle enak lak (česar z Marto nisva mogli zaradi različnih celin :D) ;)
    P.S.: Tudi 'ne' je sprejemljiv odgovor, sprašujem le hipotetično ;)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. Jaz bom počakala, če letos kdo ustvari kak noc izziv, če ne pa nekaj starega.

      Twin post pa zveni super. :)

      Izbriši
  5. krasno, dobra manikura, sviđaju mi se i okice, dupli liner je dobra ideja, morat ću i ja probat jednom :D
    znaš da si me sa zemljom zbunila, mislila sam na tlo, zemlju, ali to mi je bilo previše dosadno pa sam se ravnala po tvojoj fotki za izazov ;)
    bit će još izazova za nas :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala. :)
      Z zemljo pa je bilo mišljeno vse, pač kar te inspirira. Moram še pogledati, kaj si ustvarila.

      Izbriši
  6. You look great, and I love the nail art (not boring at all)!

    OdgovoriIzbriši
  7. Kako ti paše ta mejkap, se morala še tu pokomentirat <3 :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Odgovori
    1. Hvala. Meni je posebej všeč, kako mi paše mint liner. Moje oči izgledajo večje.

      Izbriši
  9. drvce je zakon i dupli liner predobro izgleda :D

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3