Review and Swatches: Essence Kiss Care Love Lipbalm (New In Town TE)


In our Müller is already available Essence New In Town TE, which is a preview of new Essence products for fall/winter. The most interesting thing for me were their lip balms Kiss Care Love. There were 3 colors in this collection, but red one was sold out, so I took pink and purple one. In regular assortment will be available also a peachy lip balm. Idea of tinted lip balms isn't new. The packaging reminds me on Maybelline Baby Lips lip balms. But it's very cute.


I got Fruitylicious, which is a pink lip balm, and Purple Berries, which is a purple lip balm. They're both scented. Fruitylicious smells amazing. I'm bad at describing scents, but it reminds me on strawberries. Purple Berries smells like its name says, but the smell is too strong for me. 
They're tinted lip balms, which means that they colour to your lips. They do, but they're pretty sheer, so the color isn't very visible on your lips. And they both look the same on lips - they gave soft purple color. I'll have to try the red and the peachy one to see, how they look on lips.
They're very nice to apply and they're mousturizing. My lips aren't very dry at the moment, so I'll have to test them in winter, when I have very dry lips to see, how they're going to work then. But at the moment they're doing their work great.

In the shadow.
In the sun.

These lip balms contain 4 g of product and cost 1,39 €, which is a very good deal.

What do you think about new Essence lip balms? Are you going to try them?

25 komentarjev

  1. Uh, ne sviđaju mi se...Nisam mislila da će biti tako šimerasti...:(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Zdi se mi, da se pri Essence vse vrti okoli šimra - šminke, lipglosi, senčila, laki ...
      Mene pa zelo zanima, kaka sta preostala 2.

      Izbriši
  2. Naah, I really don't know what's with everyone's buzz about tinted lipbalms. It seelms like almost every company has one in its assortment :(

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. It's very popular among the people, I think, and Essence is well known by copying and releasing very popular "stuff".

      Izbriši
  3. Rdečega bi poiskala, tale dva pa se mi zelo upirata.
    Imata tisti ''fuj'' faktor.

    Kremni senčki iz kolekcije me bolj zanimata.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mene rdeč tudi zelo zanima.
      Drugega na stojalu sploh nisem gledala, ker je bilo vse ful nametano še z drugimi stvarmi iz prejšnje TE (katastfora), ampak senčila bi tudi jaz rada preverila. Mogoče pa počakam, da bodo vso novosti na voljo pri nas.

      Izbriši
  4. seems nice product:)
    http://sparklingmakeup.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. They are quite good and smell nice. I have to try others two too.

      Izbriši
  5. great post! I was planning on getting them because I LOVE lip balms!!

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you. I love them too and they're my must have product.

      Izbriši
  6. I was planning to get them,but i don't know now :S

    http://the-caramel-dream.blogspot.com/

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. I can't tell you, how red and peachy look,so maybe you should try those ones, if you don't like this ones. :)

      Izbriši
  7. I'm not a big fan of shimmery lip balms but if they smell fruity I should try them :D

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Shimmer is a minus for me too, but they smell amazing. I can't wait to try others 2 too. I hope, they'll be better.

      Izbriši
  8. Oh, prav bela izgledata. :(
    Jaz sem pričakovala bistveno več, kar se tiče same obarvanosti. Škoda.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mene sta tudi razočarala, ko sem videla, da dejansko izgledata precej ista. Me prav zanima, kako bo z rdečim in breskvastim. Če tudi tista ne bosta dala lepe barve, bo to kar malo razočaranje. Ampak meni je super vonj in tudi pri vlaženju ustnic se trenutno lepo obneseta.

      Izbriši
  9. nisam nikad probala njihove balzame ali bi mogla uskoro

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Tole so novi produkti, tako da šele prihajajo v drogerije.

      Izbriši
  10. Za moj okus so malo preveč shimmery. Embalaža je pa luštna. Tudi mene zelo spominja na Maybelline lip balme.

    Sandra from The Puzzle of Sandra's Life

    OdgovoriIzbriši
  11. Uf, jaz imam pa samo rdečega in te moram malo razočarati, ker ni veliko boljši... Samo frosty, barve pa nič. =(

    OdgovoriIzbriši
  12. I went right yesterday tot he store, and I fell inlove with the colours, so I had to get the pink one, it smeels so sweet, it's cotton candy, I'm a lipboam addicted, I love it!

    http://www.simplymeanttobe.com/

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3