Swatches and Review: Avon Nail Polishes

Today I have for you swatches of 3 Avon nail polishes from my stash. My first impression of these polishes was very good. They have good formula, are very easy to apply and my experience is, that they also last quite long. The brush is flat and a bit longer. They're available in Avon catalogue. You can search for the prices there. I bought them, when there was action - I got 2 Nailwer Pro+ polishes for the price of one. One bottle contains 12 ml of products.

Nailwear Pro+ Sea Breeze is a bright green creme shade. The application was good, although this one has a bit watery formula. I had to apply 3 coats, because after 2 it still looked uneven.


Nailwear Pro+ Coral Reef it's not truly a coral color, but it's more pinkish with a hint of coral. The finish is creme. This one has pretty nice formula and it was opaque in 2 coats. I was also really impressed with lasting - I wore it for 4 days with minimal tip wear. That's a lot for me, because I usually change my manicure every second day or even every day, depends on the mood. The base I use under was Essence Studio Nails Nail Fixing System. 


Nailwear Pro Aqua Fantasy is my favourite from these 3. It's a gorgeous minty shimmery shade. Application was flawless and it was opaque in 2 coats.


I also made quick comparison between Sea Breeze and Aqua Fantasy, because they look very similar in the bottle. As you can see, there's a big difference between them. Aqua Fantasy is shimmery and minty and Sea Breeze is more green and has no shimmer in it. 


I love those polishes and I'll get them more, if there will be any interesting color.

What do you think about Avon polishes? Do you have any of them?

20 komentarjev

  1. Lijepe boje ali steta da ne traju dugo na noktima.

    Niki (http://niki-veki.blogspot.com)

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni pa so kar trajali. Mogoče je odgovor v kombinaciji z baznim lakom in nadlakom. ;)

      Izbriši
  2. All look good! I'm surprised by Avon :)

    OdgovoriIzbriši
  3. The first one is beautiful. I have a similar one from Catrice =)

    anesagill.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. How is called this Catrice shade? I haven't compared it with my Catrice polishes, if I have a similar shade too.

      Izbriši
  4. Odgovori
    1. Prekrasen je, čeprav sem jaz pozneje ugotovila, da imam kar nekaj podobnih mint odtenkov že. Ah, ja.

      Izbriši
  5. krasne boje, naročito aqua fantasy... danas sam i ja nosila (još uvijek nosim) jedan avonov lak, i premda ih imam samo dva, nisam baš oduševljena, najviše me ljuti ta vodnjikavost i slabija pigmentacija

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mogoče imaš lake podobne formule kot je moj Sea Breeze, ki je tudi bolj vodenast. Ta je potreboval 3 plasti. Ampak vse reši hitro sušeči nadlak.

      Izbriši
  6. Svi su prelepi i super za leto, Coral Reef imam ali verziju od pre 3 godine, cini mi se malo koralnija, sa vise narandzaste u sebi. Ova dva plavca bih rado narucila, da nemam vec gomilu slicnih boja.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Moj Coral Reef vleče bolj na pink, čeprav sem zaradi imena pričakovala, da bo koralen. Pa nič zato, z obstojnostjo se mi je prikupil.

      Izbriši
  7. lovely swatches, always love teal shades

    OdgovoriIzbriši
  8. These polishes are super gorgeous!! :D

    OdgovoriIzbriši
  9. Jaz sem preprosto navdušena nad njihovimi laki in približno tretjina moje zbirke je sestavljena iz Avonovih stekleničk. Škoda, ker nimajo veliko odtenkov in bolj poredko izdajajo nove, ampak tisti, ki pa so, so pa čudoviti.
    Nimam nobenega zgornjega odtenka, ker nekako to niso moje barve, ima pa sestra Coral Reef in to poletje je pri njej res pravi hit ;)

    OdgovoriIzbriši
  10. I love the shimmer in Aqua Fantasy! I have never seen that shade in Avon catalogs in Italy though :(

    OdgovoriIzbriši
  11. Imam samo Violetta sparkle in ga obožujem :)

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3