Review And Swatches: Season Of Extremes TE


This week I found full display od Essence Season Of Extreme TE in Müller. In this TE are 8 regular polishes and 6 duo polishes. I was excited about this collection, but in the end disappointed, because nothing seemed really unique to me. In the end I took 4 regular polishes and 1 duo.

But first I must warn you, my nails are pretty short and my cuticles in a bad condition. My job is killing both. They broke every week, so they're shorter and shorter. On the second day of job I broke 5 nails. After I finish Black&White nail challenge, I probably won't do swatches for some time, because I'll do some treatement to them to make them stronger. I have to say, I miss very much my long nails. 

It's Two Bright
The only duo polish, I got. I actually took it because of a jellow part, but when you layer it over another polish, is totally disappointement. Yellow base isn't visible anymore, visible is only pink shimmer, that's in it. Some of you will probably like that, but for me it would be better, if yellow base would be visible too. It would gave totally different anf interesting effect than now. Blue part is very nice, polish is good pigmented and it applys nice. For this swatch I used two coats of blue polish, two coats of yellow polish and one coat of yellow polish over two coats of blue polish.


On The Bright Side is a neon orange shade. It dries satin, as most neon colors. Here I used three coats. I don't know why, but it looks like my camera hates neon colors. This one is so much vibrat in RL, on this swatch it looks a bit wash out.


Little Miss Bright is a purple jelly shade. This one also drys satin and looks a bit wash out on swatches. Imagine it more vibrant in RL. For this one I had to use 4 coats to make it opaque and look even. Otherwise application of these two shades was very nice.


Nude Or What is a greyish lilac shade. Application was a bit trick, but easier as with mint shade. Here I used two coats. This is very lovely shade


Did someone say nude? is a mint shade. The application was a bit tricky. Here I used 3 coats, but it still doesn't look even. Probably is also my guilt, because I wasn't careful enough, but I noticed that today, when I was editing photos. In RL wasn't that visible. But TC would fix that. This is going to be one of my favourite shades for spring, mints are always in.


Did you get or will you get anything from this collection? What do you think about it?

16 komentarjev

  1. All polishes look more interesting in the bottle. :/ Idk why. Orange is nice.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Actually I do agree with you. They look much interesting in the botlle to me too. This TE was kinda disappoimtement to me, I thought, they'll release more intersting and unique shades.

      Izbriši
    2. Oh well. :] Better anything than nothing. :]]

      Izbriši
  2. V stekleničkah izgledajo tako zelo zanimivo, v realnosti pa niso nič kaj posebnega. Imela bi edino te nadlake, če bi bilo posebej, z barvnim lakom pa so mi nezanimivi. No škoda, pa tako sem se veselila da bo ena zanimiva TE

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Mislim, da je ta TE marsikomu nezanimiva, saj sem danes videla na Čopovi le na pol prazno stojalo, kar pove vse, saj na Čopovi po navadi vse zmanjka že prvi dan. Hja, te kombinacije lakov niso najbolj posrečene. Jaz bi tudi vzela še kak nadlak, če bi bil posebej, z drugim lakom pa se mi ga je zdelo bv vzeti, ker ga itak ne bi uporabljala. Essence je s to TE malce zgrešil, morali bi izdati bolj zanimive in posebne odtenke.

      Izbriši
  3. Tale sivka barva je res lepa, ampak imam že nekaj podobnega. Tisti duo je pa kar lušten, najlepša kombinacija mi je skupna, ko je droben šimer slojen čez modro bazo

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Meni pa ravno to ni všeč, raje bi videla, da bi šlo za kak rumen šimer ali kaj podobnega, da bi dal malo drugačen efekt.

      Izbriši
  4. ja sam uzela samo rozi, ali ne bi ni njega da sam znala da je jelly, ali bar mi je boja lijepa, nijedan duo me nije dovoljno odusevio da bi placala toliko vise a dobila isto 8 ml

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Duo laki meni niso bili nič posebnega, nekateri deli pa so bili precej podobni tistim iz redne linije. Moj najljubši iz te kolekcije je oranžen,zanj mi ni žal, da sem ga vzela.

      Izbriši
  5. Sorry for your broken nails.
    You've picked nice shades. Bottle of that duo polish reminds me Ukrainian flag :D.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Thank you. That's interesting. :)

      Izbriši
  6. E s ovim postom si mi uštedjela dosta novčića,puno su ljepši u boćicama,mislim da niti jedan neće u moju kolekciju.....

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Da, res so lepši v stekleničkah. Če že imaš kaj podobnega, se ti jih res ne splača vzeti. Saj boš videla, ko boš pred stojalom, če te bo kaj pritegnilo.

      Izbriši
  7. Sem že imela v rokah tega dvojčka,všeč mi je bil rumeno del zaradi pink odseva, pa sem ga vrnila na srojalo. Vidim, da nisem nič zamudila :)

    OdgovoriIzbriši
  8. Ovaj ljubicasti mi je predivan!

    http://niki-veki.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3