Essence Be Optimistic! & Make It Golden

Today I'm going to show you two new Essence nail polishes from Color&Go line. 

The first one is Be Optimistic! I had to try this one first, because the color was so interesting. It's a bronzing shade with golden shimmer. The pigmentation of this polish is great, it's opaque in one coat. You have to be careful with application, because this polish leaves brush strokes.  I used two coats for this swatch.

Essence Be Optimistic, indoors.
Essence Be Optimistic, sun.

The second polish is Make It Golden. I think this one is one of the most expected polishes from Essence's new range. This polish has a clear base and it contains golden shimmer, small round and big hexagon glitters. It's gorgeous polish for layering. I applied one coat of Make It Golden over Be Optimistic. I love both polishes, just not together. These two colors are not a good combination. I have to try Make It Golden over some other shades. 


Did you get anything from new Essence assortment? What do you think about these two polishes?

9 komentarjev

  1. Svetovna kombinacija. Tale bronasto oranžast odtenek je popoln za jesen <3

    OdgovoriIzbriši
  2. Ana, me veseli,d a ti je kombinacija všeč. Se strinjam, Be Optimistic je perfekten odtenek za jesen.

    OdgovoriIzbriši
  3. Meni je kombinacija všeč, takole bi celo tega spodnjega nosila, ker drugače mi res ni všeč. Tj. rabim pa zlatega, 100%. <3

    OdgovoriIzbriši
  4. Lepo, da ti je všeč. Mene pa nekako ni prepričala. Zlatega pa res rabiš, ker je prekrasen lak za slojenje.

    OdgovoriIzbriši
  5. meni se be optimistic baš i ne sviđa, ali zlatan bi bio bolji s nekom drugom podlogom, to se slažem :-D

    OdgovoriIzbriši
  6. Ovaj lak izgleda baš kao Rusty,but sexy od Catrice-a,ništa posebno,ali uz neki layering ili crackle izgleda super ;))

    OdgovoriIzbriši
  7. @NC: Meni pa je Be Optimistic zelo všeč ravno zato, ker je drugačna barva, nekaj, česar še ni v moji zbirki. Zlatega pa bom preizkusila z drugimi in upam, da bom našla kako super kombinacijo.

    @Nina: Sem pogledala swatche od Rustyja in je res zelo podoben. Mislim, da bo s cracklom tudi super izpadlo.

    OdgovoriIzbriši
  8. Meni je kar ok tale kombinacija, ampak ja, tudi zlatega rabim, joj! :/

    OdgovoriIzbriši
  9. Me veseli, če ti je všeč. Zlatega pa res rabiš, ker je <3.

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3