Review: Beauty UK Earth Child Palette

I think I found my new favourite eyeshadow palette. I love my Beauty UK Earth Child palette. The color combination is great, you can do a lot of different looks with it.


The palette has 10 earth themed eyeshadows. It also has black and white, which is great, because these two colors can be very useful. I love the white because of its great pigmentation. Some eyeshadows could be a bit more pigmented, but overall this palette is great. I also love it, because there isn't a lot of fall out as there is by Sleek Storm i-Divine palette. I totally recommend you to buy this one.


Here are the swatches. You can find the look, I made with this palette, here.

 

You can buy this palette on website Ličila.si (Slovenian costumers) or on Beauty Uk website.

10 komentarjev

  1. ovu već neko vrijeme gledam, sve mi se čini da će biti moja ;-D

    OdgovoriIzbriši
  2. Jaz sem jo tudi imela že dlje časa na WL in sem zelo vesela, da sem jo kupila. Ti jo kar kupi, ne bo ti žal. :)

    OdgovoriIzbriši
  3. Lepa paletka. Jaz že nekaj časa razmišljam o eni paletki. Kako pa se ti zdi ta v primerjavi z Sleek paletkami?

    OdgovoriIzbriši
  4. super cute palettes they look so pigmented and great , super cute blog and i hope u can follow back britters89.blogspot.com

    OdgovoriIzbriši
  5. Very pretty palette! It seems that you can create day and night looks with it.

    OdgovoriIzbriši
  6. Boje su prekrasne! Da mi se dokopati ove palete, mislim da se ne bih odvajala od nje... Posebno mi se sviđa zadnja u donjem redu, ah...

    OdgovoriIzbriši
  7. Lepe barve, ravno takšne ki mi pašejo <3

    OdgovoriIzbriši
  8. @Mateja: Če jo primerjam s Sleek paletkami, se mi zdijo slednje boljše kvalitete, sploh, kar se tiče pigmentiranosti. Mi je pa ta paleta ljubša od recimo Storm, ker senčila niso tako zelo šimrasta in ker se ne prašijo preveč med nanosom. Pa še kombinacija barv je super.

    @Britney: Glad, you like it. I'll check your blog.

    @NatalieDouka: Yes, you can create different looks with it. I love it!

    @Just me and Hohner: Meni je paleta prekrasna in všeč mi je, da ni draga (čeprav je pri nas v Sloveniji malce dražja). Moja najljubša pa je zadnja v prvi vrsti, ker je edinstvena v moji zbirki.

    @Ana: Potem pa si jo le privošči. :)

    OdgovoriIzbriši
  9. I'm really curious about these palettes, they seem to be a cheaper alternative to the Sleek ones (and Sleek is allready pretty cheap). But since I refuse to pay more for the delivery than for the product, I'll have to wait for now :D

    OdgovoriIzbriši
  10. I have only this one and I like it. I ordered it in Slovenia, so I didn't pay a lot for delivery. If I compare it with Sleek palette, I think eyeshadows in Sleek palettes are more pigmented, but I prefer Beauty UK palette because it's not that shimmery and you can do different looks with it, from natural to smoky eyes.

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3