Essence Meet Me @ Holografics.com TE polishes in Lilac, Gagalectric and Blue Ray


Po dolgem času se vam spet oglašam, tokrat z novo Essencovo omejeno kolekcijo Meet Me @Holografic.com. Kljub imenu vsi vemo, da v tej kolekciji ni nič holografskega, ampak so vsi izdelki duochrome. Danes vam predstavljam lake iz te kolekcije.
Today I have for you new Essence limited edition collection Meet Me @Holografics.com. We all know, that these products are not holographic, they are duochrome.

V kolekciji je 5 lakov, vendar sem vzela le 3, ki so se mi zdeli najbolj zanimivi. Duochrome učinek je v stekleničkah zelo lepo viden, barve se lepo prelivajo ena v drugo. Če te lake primerjam z lakom Where Is The Party, se mi zdi, da duochrome na nohtih ni tako očiten, sploh pri Lilac in Gagalectric. Laki se nanašajo progasto. Swatche sem zaradi pomanjkanja časa naredila le na enem prstu.
This collection has 5 polishes, but I was interested in 3 shades: Lilac, Blue Ray and Gagalectric. I did the swatches only on one finger because of the lack of time.

Blue Ray je moder/vijoličen šimrast odtenek, ki je prekriven v dveh slojih. Moj najljubši iz te kolekcije. 
Blue Ray is a blue/purple shimmery polish, opaque in two coats. This one is my favourite in this collection.


Lilac je vijoličen/zelen shimrast odtenek, prekriven v dveh slojih. Precej spominja na Where Is The Party, vendar si odtenka nista podobna. WITP je bolj sivovijolične barve in zelena barva je bolj izrazita, medtem ko je pri Lilac vijolična barva bolj živa in zelena ne prihaja zelo do izraza. Zaradi tega mi je Lilac bolj všeč.
Lilac is a purple/green shimmery polish, also opaque in two coats. It looks very similar to Where Is The Party, but they are not dupes. Lilac has more vibrant purple color and the green one is not so visible as by WITP. I prefer Lilac because of that.


Gagalectric je lila odtenek z modrim šimrom, ki mu daje duochrome učinek. Je precej prosojen, za prekrivnost potrebuje najmanj 3 sloje. Verjetno ga bom uporabljala za slojenje, saj se je super obnesel preko Deborah Iris Bon Bon laka.
Gagalectric is a  lilac shade with a blue shimmer, that gaves him a duochrome effect. It's pretty thin and it need at least three coats to be opaque. I will probably use it for the layering.


Kaj pa ve menite o tej kolekciji? So vam kateri odtenki še posebej všeč?
What do you think about this collection?

18 komentarjev

  1. mmm honestly, I expected more from these colors! I don't know if I will buy them

    OdgovoriIzbriši
  2. prva dva laka mi se čine zanimljiva, sviđaju mi se nijanse... iako ne znam zašto ih nisu mogli nazvati duochrome nego baš holografic... možda ni ne znaju šta holografic znači :-/

    OdgovoriIzbriši
  3. There not really holos )=
    Too bad..
    But nice colors!

    OdgovoriIzbriši
  4. @serena: I hoped, that they will be holo, but by Essence they never are.

    @NC: Mislim, da Essence res ne ve, kaj pomeni holo in kaj duochrome. Glede na to, da bo kmalu poletje, bi morali izdati prave holo lake, mislim, da bi bili zelo popularni.

    @La loca de los esmaltes: I love these two too.

    @rock-or-not: No, Essence always makes duochrome polishes and calls them holo. I don't know, why.

    OdgovoriIzbriši
  5. I think I'll get only the blue one, because they're actually nothing really special and unique :(
    I can't wait for the "50's girls reloaded" collection :))

    OdgovoriIzbriši
  6. Da,bilo bi lijepo da naprave prave holo,ovi mi nisu toliko napeti,ja jedva čekam da vidim nove folije koje su najavili za 7 mj ;)))

    OdgovoriIzbriši
  7. @Elsa: I agree with you. They aren't unique.
    I'm excited about all new collection, some polishes look great.

    @Nina: Jaz se tudi veselim folij, ker nimam še nobene in bi rada preizkusila to čudo. :)

    OdgovoriIzbriši
  8. To be honest, they look so much better in the bottle. Although I really like the blue one.
    Thank you for swatching :)

    OdgovoriIzbriši
  9. Yes, I agree, they look better in the bottle. The blue one is also my favourite.

    OdgovoriIzbriši
  10. Ta kolekcija je imela ogromno potenciala, potem pa je pogrnila na celi črti, vsaj za moj okus. Niti en lak me ne pritegne.

    OdgovoriIzbriši
  11. Thank you for the swatches! I'm oddly happy that these aren't as great as I'd hoped since now I don't have to be sad we probably won't get them here. :)

    OdgovoriIzbriši
  12. Nice photos! I know it's really hard to catch the duochrome effect on the nails when making photos as I tried myself and failed... Although it's widely criticised that they are no real holographic polishes I like them. :)

    OdgovoriIzbriši
  13. No, na koncu sem vzela Blue Ray, steklenička je zgledala zelo obetavno, upam, da ne razočara na nohtu. :)

    OdgovoriIzbriši
  14. I bet these are great layered over black/blue/whatever!

    OdgovoriIzbriši
  15. @Ulmiel: Tale kolekcija je bila res razočaranje, sploh kar se tiče ostalih izdelkov, laki so mi edini všeč. Po moje ti bo Blue Ray všeč. :)

    @KarenD: I expected a lot from this collection, but it totally dissapointed me. I like only polishes, specially Blue Ray.

    @Ninea: Yes, it was hard to capter duochrome effect, specially by Blue Ray, On photo you can't see any purple, but in RL there is a lot of purple visible. I like polishes too, but I wish that they would name this collection other, not holographic.

    @GothamPolish: I haven't try them over dark polish yet, but I will in the future.

    OdgovoriIzbriši
  16. I really like Blue Ray and I am waiting for it to be out in the stores in my area soon. Is it a dark or medium blue colour? I remember having Carribean Blue by Essence and I gave it away because it was too light for my taste. I hope this one is darker!

    OdgovoriIzbriši
  17. Unfortunatelly I'm not at home and I don't have this polishes with me, so I can't compare them, but as I can remember, Blue Ray is darker.

    OdgovoriIzbriši

Thank you for all your sweet comments, I appreciate every one of them. <3